Direktlänk till inlägg 5 december 2016

Energikick ...

Av Annie - 5 december 2016 20:30


  Jag har fått sån boost idag. Antagligen så vet jag vad det kommer från, men jag är ändå förvånad.

  För det borde väl ha släppt nu. Men jag bara tackar och tar emot-för positiva känslor och endorfiner,

  är verkligen glädje i våra kroppar ...


  Jag har tagit promenad och kört min lätta träning idag. Yeea. Och idag vart det träning av mage & armar.

  (Första endorfin-boosten ;)

   


  Sen på em var det besök på Hc, hos fysioterapeuten. Dags för Basal kroppskännedom och här fick jag

  också endorfinpåslag. Riktiga känslor av välbehag och välbefinnande, samma slags välbefinnande-känslor-

  som jag får efter träning. Alltså våra kroppar är ju rätt häftiga ändå, vilken grej ...

  Och träning ger också mer energi ...


 ... Så dubbel dos av endorfiner idag.

  Kom på mig för en stund sen, att jag bara hade ett fånigt leende på läpparna. Och känner mig liksom upprymd.


  Så idag är jag glad och hoppfull .... 


   

 
 
Therese

Therese

5 december 2016 22:16

Skönt med träning :)

http://Misstossequeen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

6 december 2016 07:31

Glad för Din skull, ett verkligt positivt inlägg, kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Annelie

Annelie

6 december 2016 08:16

Härligt vännen, härligt att du har den känslan.
Den hade jag i Uppsala, men inte här hemma.. :o((

Ha en jättehärlig tisdag.. // Kramar om <3 Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Saraemma

Saraemma

6 december 2016 08:34

Men va härligt! Så roligt att läsa :) Måste verkligen vara jättebra för både kropp och själ när du känner så efter.
Jag har ju fått diagnosen myofasciellt smärtsyndrom, och tyvärr funkar inte kroppens endorfiner alls lika bra då... Smärtsystemet är i olag och överkänsligt och endorfinerna har inte samma verkan :( Därför blir jag inte bättre ju mer jag tränar (fast flera sjukgymnaster tjatat om det), utan måste ta det lugnt... träna försiktigt... gå korta promenader... så tråååkigt! Men skönt att få en förklaring på varför all träning inte har hjälpt utan bara har gett mig mer ont.
Kramar!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Emma

Emma

6 december 2016 09:38

🎅 Bolmgrens Julkalender 2016 🎅
Lucka 6 är nu öppen! In och kika vad som döljer sin i den ❤️

http://nouw.com/bolmgren

 
natalia

natalia

6 december 2016 09:53

Härligt! :D

http://nouw.com/nattis

 
natalia

natalia

6 december 2016 18:51

Roligt att du är med :D

http://nouw.com/nattis

 
Saraemma

Saraemma

6 december 2016 19:33

Sv: ibland har jag jättesvårt att acceptera detta, att min värk är kronisk. Men det är i alla fall lättare efter att jag fick en diagnos, det var jätteviktigt, då kunde jag slappna av lite. Sen är det tråkigt att veta att det kommer va så här... vill ju orka så mycket mer!
Jobbet går rätt bra men det är ju fortfarande bara två timmar per dag.
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

6 december 2016 19:46

Åh låter som en härlig dag för dig :)

http://www.saramadeleine.se

 
Maria

Maria

6 december 2016 22:52

Vad skönt att du får ut positiv energi av att träna både för kroppen och själen. Jag har så svårt för att hitta det. Jag kraschar för ofta efteråt för att jag ska finna glädjen i det, har nog bara inte hittat rätt ännu.

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards