Alla inlägg den 14 december 2016

Av Annie - 14 december 2016 16:30


   Träning gör så mycket mer än bygger muskler.

   När jag tränar stärks min självkänska och jag får bättre självförtroende.

   Jag känner mig starkare fysiskt och psykiskt (mest psykiskt faktiskt ..).

   Min stresskänsla i kroppen sänks och jag känner mig mindre stressad,

   och jag får massor av endorfiner i min kropp som släpps lös.

   Och som många säkert vet är ju endorfiner kroppens eget glädjehormon.

   Träning gör mig gladare och mer hoppfull. Och jag sover bättre nu när jag tränar,

   för träning gör oss tröttare och ja-då somnar man lättare. Bra va ;)


   Ja jag är ju en stor förespråkare av träning. Skulle jag inte träna, skulle jag nästan säkert må sämre-

   (iaf psykiskt)-det är jag nästan övertygad om.

   För träning stärker "jaget"-så mycket. Otroligt mycket, i mitt fall.


   Och känslan efter träning är ju nästan den bästa känslan som finns, enligt mig.


     

   Och en påminnelse. Med risk för att verka tjatig .. ;)

   Du får hemskt gärna rösta på mig( Nr 8 ) eller min vän www.deninrekampen.bloggplatsen.se ( Nr 7 ).

   i veckans blogg hos www.mizca.se


   Du röstar här, klicka bara på länken >>>> http://mizca.se/rosta-pa-din-favoritblogg-paminnelse-28126025


   Och ett stort TACK till er som redan har röstat på mig, och vill ni får ni gärna rösta igen.
   Man kan rösta 1 gång i timmen :)   


   Kramar från mig .... 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards