Direktlänk till inlägg 20 december 2016

Matlagning, bakning och annat ...

Av Annie - 20 december 2016 19:45


  Ja jag vet. Jag skrev ju igår att jag var klar med julgodiset och det var jag egentligen,

  men fick lust att baka till nåt mer idag till julen. Och jag hade marsipan, karamellfärg och lite sånt hemma.

  Så jag gjorde lite diverse figurer. Julfigurer, ska det föreställa iaf.

  Vart inte så jättenöjd med dem, men dem får duga. Vad gör det liksom? ;)

  Har sån inspiration nu, till bakande, målande och tecknande. Kreativiteten bara bubblar inom mig.

 

  Haha. Bjuder på denna bild. Med marsipan, choklad, kokos och karamellfärg kan man skapa en hel del ;)

   

 Och till middag vart det raggmunk. Hemmagjorda raggmunkar. Så gott. Gör denna rätt för sällan egentligen.

 Vart så inspirerad av min fina vän www.deninrekampen.bloggplatsen.se

 Tack vännen, för det**

 

 Dem vart riktigt goda faktiskt. Nu är magen nöjd :)

 

 Vad åt du till middag idag?

   

 
 
Maria

Maria

20 december 2016 21:44

Kul att vara lite kreativ :)
Jag åt en omelett med potatis, champinjoner och tonfisk. Snabbt och gott.

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
sandra'

sandra'

21 december 2016 01:10

Så roligt att fixa lite annorlunda :D ser ju jättegott ut så duktig du är :)

http://ssandras.se

 
Sofia

Sofia

21 december 2016 01:12

HHHEJJJJJJJ <3 <3 <3

Saknar att läsa dina inlägg så tänkte att nu måste ja :) Vad duktig du är som bakat så gott! Jag har köpt färdiga ischoklad i år, första gången i mitt liv! Läsa att det var palmolja i o fick panik, men har inte orkat. Lägger allt på jobben nu :)

Hur mår du?????

Massa tusen kramisar

http://smultronhus.se

 
Anna

Anna

21 december 2016 06:29

Sv:Tack Annie. Dina ord värmer. Ingen som ringt. Får ringa idag. Så jobbigt att inga av mina vänner vet än så länge. Ibland måste man bara prata av sig.

Så söta julegodisar. Jag älskar också att baka julgodis. Gillar du ädelost?

Kram

http://sneckan81.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

21 december 2016 07:26

Raggmunkar har jag aldrig ätit och pga allergi har jag aldrig gjort marsipanfigurer... men jag antar att det är lite som att pyssla med trolldeg/lera... :)
kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Annelie

Annelie

21 december 2016 11:14

Mums vad gött det såg ut med raggmunk, det är något jag aldrig har gjort, kanske ska ta och testa.
Vad åt jag till middag igår..??
Hmm... men jisses, rester var det i alla fall, men VAD.. *tänker*
Jooo, NU kom jag på det *efter ett viss tänkande*, kokt potatis, stekt fläsk och löksås.

Hihi,, det märks i din text att det bubblar i dig med kreativiteten.
Gött med marsipan, det ÄLSKAR jag.

Ha det gött vännen och sköt om dig.. // Julig VARM Kram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

21 december 2016 13:13

Härligt att låta kreativiteten flöda <3
Nu har jag ju inte ätit middag än idag, men igår blev det spagetti med köttfärssås på barnens begäran =)

SV: Tack gumman <3
Min kära mor skräder inga ord, hon har talat om för mig rakt ut att jag är oönskad, oälskad och totalt värdelös på alla sätt...ja förutom när jag kan utnyttjas på något vis, då är jag bra att ha...

Önskar dig en fortsatt fin vecka <3
Kram
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

21 december 2016 13:42

Så gott! ;) Asså fattar inte varför jag går in o läser bloggar när jag är hungrig, de värsta man kan göra haha ;) Bara en massa god mat överallt!! ;)

http://nouw.com/nattis

 
Kattis

Kattis

21 december 2016 14:45

Helt rätt...när kreativiteten flödar är det bara att släppa loss! Mums så gott med raggmunkar, var galet länge sedan jag gjorde det. Här hemma var det Soutzoukakia som är grekiska köttbullar i tomatsås enkelt beskrivet...vart jättegott det också!☺
Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
Sanna

Sanna

21 december 2016 18:02

SV: Ingen fara gumman, du behöver inte be om ursäkt...inte så många som tycker att min kära mor är snäll...mina barn hatar henne mer eller mindre...

Testar att baka mördegs kakor med glasyr ikväll, håll tummarna att dom blir bra ;)

Sköt om dig <3
Kram
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

22 december 2016 08:20

Så gott och sött med julgodis! Är själv jättedålig på att hinna baka till jul =)

Verkligen länge sedan man åt raggmunkar! Just när man gick i högstadiet så bjöd dom ofta på det, men oj så gott det var då :p

Ser att det är sååååä länge sedan jag kommenterat. Ber om ursäkt, tiden bara springer iväg känns det som!

Som tur är ses vi på instagram =) ibland har man bara tid att lägga ut en snabb bild, bloggen tar ju upp en del tid märker man.

Önskar dig en riktigt underbar jul :)

Många kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

22 december 2016 08:23

<3<3

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards