Direktlänk till inlägg 27 december 2016

Boosta med mental styrka

Av Annie - 27 december 2016 19:45


  Denna dag, tisdagen den 27:e december började jag på bästa sätt, nämligen med träning.


  @Först vart det 45 min promenad i halvstorm-då det blåst ordentligt här hos oss idag ;)

  @Sen min lätta styrketräning i 25 min. 


  Och shit vilka bra känslor jag fick under träningen-som vanligt, med andra ord ;)

  Alltså vet att jag är lite tjatig, men träning gör så otroligt mycket .. det är helt magiskt.

  Att jag med min kroniska smärta ändå kan köra min träning 3 ggr/vecka ca-grymt är det.

  Min träning gör mig starkare och då pratar jag mest om mental styrka.


   

  Sen efter lunch hade jag planerat in att ta bilen till köpcentrum, skulle hämta 1 paket & byta 1 julkapp.

  Och jag är ju egentligen inte mycket för att gå på mellandagsrean, tycker bara det är drygt med allt folk ;)

  Haha, ja så är jag. Föredrar faktiskt att helst shoppa hemma framför datorn ;)


  Hämtade mitt paket iaf. Skulle ju också byta mina block som jag fått från Panduro.

  Har länge velat ha en "sketch-book"-det är som ett en bok, häfte där man samlar sina skisser/målningar.

  Så bytte in blocken mot min första sketch-book ;)

  Köpte även 1 block till målningar på Claes Olsson. Och 1 pyjamas fråb Cubus, vart det visst också.


   

  Den svarta till vänster är min nya sketch-book. Ska bli kul att samla mina nya skapelser och alster där :)

  Idag ska jag nog sitta endel med min pennor och skissa eller måla, blivit mindre sånt över julen-

  och då får jag fort lite "abstinens" och lust att skapa mer ;)


  Vad har Du gjort idag?

 
 
natalia

natalia

27 december 2016 19:54

Jag funderar på att slå på en film, vet dock inte riktigt vilken ;)

http://nouw.com/nattis

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

27 december 2016 20:39

Tycker det är fantastiskt att du tränar trots smärtan och att du kämpar <3

http://www.saramadeleine.se

 
Maria

Maria

27 december 2016 21:08

Skönt att du får så positiv energi utav träningen :)

Sv: Ja man tycker ju att det borde vara mer värt än vad det är. Men dom sakerna kan hon ju göra själv och inte det som mina bröder hjälper henne med. Så för henne blir det mer värt då. Men det är jobbigt att känna sig så värdelös. Så tack för din kommentar.

kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Annelie

Annelie

28 december 2016 08:44

Du är sååå duktig med din träning, beundrar dig.

Detta water colour pad, köpte du det på Panduro..??
Jag har fått vattenfärgspennor av Göran, så jag behöver även ett sådant block..

Jag älskar också att sitta hemma och shoppa på nätet, sällan jag är i affärer numera, krångligt med rullstolen och speciellt på rea.

Ha det allra bäst.. // Varm Kram Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

28 december 2016 11:42

Jag tror att Du mår så mycket bättre nu när Du kan göra sådant som glädjer Dig, både träning och Ditt skapande är ju positivt och gör att Du känner Dig piggare :)

Jag har inte sett till någon mellandagsrea i verkligheten,
finns ju inte mycket mer än ICA, COOP och en Blomsteraffär här...
Men jag shoppade på nätet igår :)

Ha en fin onsdag, kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Jess

Jess

28 december 2016 12:19

Jag försöker ta det lugnt men tydligen inte tillräckligt bra :)
Hoppas du får ett Gott Nytt År/ kram

http://www.snabbfilen.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

28 december 2016 12:25

Min gårdag var lite sådär då min förkylning beslöt sig för att göra ett omtag så låg i soffan hela förmiddagen och kollade på film och hoppades på att bli frisk någon gång!:P Sen rykte jag upp mig lite och fixade lite hemma (lite mat och städning) så sambo skulle slippa när han kom hem. Idag känns det bättre men en riktigt envis nästäppa som skapar ett sånt jobbigt tryck i hela huvudet!:/
sv: Ja vi åker till Barcelona över nyår så det är väl planen men vi har inte planerat dagen i detalj direkt! Själv då? Vad blir det på nyår?

http://stellaefoto.blogg.se

 
hanna

hanna

28 december 2016 14:08

vad duktig du är!

http://nouw.com/hannawahlberg

 
elin

elin

28 december 2016 15:42

Sv: Så kul att du är med , hoppas du får en fortsatt bra onsdag :)

http://nouw.com/johnssons

 
Emm

Emm

28 december 2016 16:14

Ser fram emot att se dina fina skisser. Ska själv också komma igång med mitt skapande nästa år :) Kram

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

 
Anna

Anna

28 december 2016 19:00

Så duktig du är Annie som kämpar på så bra!

Själv drog jag på mig en förkylning lagom till jul och det går ju direkt ut över träningen, speciellt när det sätter sig på lungorna:-(

Kramisar

http://sneckan81.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards