Direktlänk till inlägg 30 december 2016

Hitta tillbaka till mig, genom depression o kronisk smärta ...

Av Annie - 30 december 2016 16:30


  Ja jag har inte skrivit så mycket om mitt mående, utredning, läkarbesök och sjukvården-

  på sistonen. Magutredningen är iaf klar. Och jag har verkligen fått min mage väldigt utredd-

  en eloge till min läkare på Hc. Hon är verkligen bra :)


  Ja vad gäller magen .. Det lutar ju åt IBS, som jag har misstänkt själv länge.

  Är glad att det inte var nåt värre iaf. Jag har ju haft ruskiga problem med min mage-smärtor, kramper mm.

  Magen är bättre, men inte bra. Det är ändå hyfsat hanterbart, det var det inte förut.


  Ja och så var det kroppen .. och all värk och alla andra skumma & jobbiga symtom. Allt är iaf kvar

  och ungefär som förut. Endel dagar mer och andra dagar lite mindre.

  Pratade ju med neurologen för en tid sen om ev diagnos, dock vet jag inte riktigt hur det blev ..

  Varför kan dem inte prata mer klarspråk? Eller så är det jag som inte fattar, jaja ...

  Han skulle ju iaf höra av sig till min läkare, så får höra med henne sen.

  Jag är ju iaf nästan säker på vilken diagnos jag har och neurologen trodde samma.

  Men det är det här med utredning för just detta, verkar himla svårt att få till ..

  Kunde jag sätta diagnos på mig själv, så vore det ju enkelt. tyvärr funkar det ju inte så ..


  Jaja, jag mår iaf bättre psykiskt nu och det gör mycket. Äter ju mina antidepressiva fortfarande-

  och det tyckte min läkare att jag skulle fortsätta med än så länge. Bra, vi är överrens ;)

  Vart ju utmattning, depression och det tar tid för hjärnan och själen att läka.


  Ja 2016 var ett jobbigt och tungt år! Väldigt jobbigt, skrämmande och enormt tufft ..

  men förhoppningsvis har det också lärt mig nåt. Och slutet på 2016 har varit bättre än början av 2016,

  Så kanske rentav att 2017 blir ännu bättre. Det tror jag och hoppas :)


  Jag och min läkare har pratat om ev arbetsträning när min sjukskrivning går ut.

  Och har läkartid hos henne några dagar innan. Hon är en bra läkare så känns ändå ok.

  Hon kollar först hur jag mår och är lyhörd. Hon har även sagt ev arb träning beroende på mitt mående. 


  Så jag välkomnar nu nyårsafton och det nya året. Jäklar vad 2017 ska bli ett BRA år :)

 

   

 
 
Saraemma

Saraemma

30 december 2016 17:49

Skönt att magen är bättre i alla fall! Du har säkert testat redan, men har du uteslutit gluten? Jag är så mycket bättre i min mage utan gluten. Har haft problem så länge jag kan minnas och fick diagnosen IBS för länge sen. Testades för både gluten och laktos då men det visade inget. Har uteslutit gluten över ett halvår nu och det är stor skillnad!
Hoppas på ett riktigt bra 2017, både för dig och mig!
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

30 december 2016 18:07

Sv: Nja inte direkt, jag smsade han ett par gånger och fick svar, men sen har det varit tyst. Men han sa att han var upptagen under jul och nyårshelgerna och var tillbaka till normalt efter nyår, vet inte om han skulle åka bort eller nåt. Så jag får vänt och se om jag hör av han nåt.

Skönt att det "bara" var IBS. Jag har också det och det är besvärligt, men har blivit bättre genom åren. Fick diagnosen för 10 år sedan, så haft det ett tag. Får bra hjälp av Loperamid och låg dos Saroten, som jag också får för värk.
Hoppas att du snart får höra nåt från neurologen om vad det kan vara du har med kroppen.

Kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Sandra*

Sandra*

30 december 2016 18:33

Åh så mycket jobbigt du gått igenom, är ju inte roligt när man inte får någon diagnos liksom, och IBS verkar så jobbigt :( <3 Hoppas 2017 blir bättre för dig och låter ju roligt att arbetsträna :)

Ditt håååååår är sååå fint, ge mig det haha!!! KRAM <3

http://ssandras.se

 
elin

elin

30 december 2016 18:57

Sv: Men så tråkigt! Mina är faktiskt också ganska korta men jag försöker ändå! :)

http://nouw.com/johnssons

 
åsa i åsele

åsa i åsele

30 december 2016 20:49

En bra läkare som lyssnar är ju helt fantastiskt.

Även om IBS inte är kul så finns det ju faktiskt värre mage/tarm sjukdomar, förhoppningsvis blir magen lugnare då Du mår bättre.
OBS nu menade jag inte att Du klagat eller så... jag tänkte mest att det faktiskt är bättre med IBS än t ex nån kronisk tarmsjukdom som Morbus Crohn, inte för att förringa de besvär å problem IBS för med sig. Ja ja jag hoppas Du missförstår mig rätt.

Jag har för mig att jag har läst att IBS ofta hänger ihop med Fibromyalgi, att mage/tarm ofta reagerar då kroppen värker.

Jag blir glad av att läsa att Du mår bättre.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Emm

Emm

30 december 2016 21:34

Hej heja Annie! med din optimism kommer nästa år bli fantastiskt. Kram

http://www.motherofbutterflies.blogg.sep

 
elin

elin

30 december 2016 21:51

Sv: Ja grattis till henne! Hoppas du haft en super bra kväll :)

http://nouw.com/johnssons

 
Annelie

Annelie

31 december 2016 08:00

Ja, året 2016 vill inte jag genomgå en gång till,, förutom mina 4 veckor i Uppsala, som jag kommer få UPPLEVA igen, redan nu i början på januari.

Allt annat har varit jobbigt, jag har varit lättgråten många gånger, känner mig lätt överkörd när man pratat med typ sjukresor (på deras kundtjänst).
Ja ingen större bättring,, mer än efter förra Uppsala-vistelsen, då kände jag mig bättre i ett par veckor,, sedan började jag märke det gick bakåt mer och mer. :o((

Men, jag HOPPAS och TROR på ett underbart 2017.

GOTT NYTT ÅR på dig tjejen.. // Varma NyårsKramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
blondina

blondina

2 januari 2017 13:21

Tack fina du :) Ja jag gick typ 2-3 promenader igår, långa sen träna/dansa hemma så svetten yr :) Känns bra :P Jadu..finns inte så mycket att göra..har lite kämpigt så försöker leva ändå :)

http://nouw.com/blondina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards