Direktlänk till inlägg 7 januari 2017

Det här med hälsa, kost och förbud ...

Av Annie - 7 januari 2017 20:00


    


   Jag gillar den här bilden för den säger SÅ mycket.

   Jag tror på att röra på sig, motionera och äta ordentligt. Alltså äta bra mat.

   Och ja, jag tycker även man kan "unna sig" ibland. Att man kan äta allt, men inte alltid ...

   Ett bra motto tycker jag-för det säger mycket.


   Personligen tror jag inte på förbud, jag tror endast att sånt gör att det blir ännu svårare att stå emot.

   Och jag tycker ärligt talat, att det är mer sunt att tillåta sig att äta lite gott ibland-

   än att leva med massa förbud, som mest är svåra att hålla i längden.


   Och lycka är väldigt mycket sånt som kommer inifrån, oavsett storlek. Tror jag.

   Visst det är kanske inte hälsosamt att vara väldigt överviktig.

   Men att "bli smal" gör inte omedelbart att du blir lycklig-om du är olycklig innan ..


   Tja, lite tankar från mig bara ;)


   Vad tror eller vad tycker du ??

 

 
 
åsa i åsele

åsa i åsele

7 januari 2017 20:23

Jag tror att den som är tjock/överviktig och olycklig inte blir mycket lyckligare om hen blir trådsmal, antagligen är det andra omständigheter, inte enbart vikten som gör hen olycklig, deprimerad.

Att strikt hålla sig till en diet tror jag är svårt i längden,
ibland måste man som Du skriver, få unna sig, jag tror man kan äta allt men inte alltid och att avhålla sig från allt man tycker om påverkar humöret negativt.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

7 januari 2017 20:35

Håller med dig :D. Tror inte heller på förbud, allt ska vara med motta :D

http://www.saramadeleine.se

 
skotetmotlivet

skotetmotlivet

7 januari 2017 23:40

TACK! Tack för detta inlägget, det var precis vad jag behövde höra :)
Det är något magiskt i dig, ofta när jag kommer till din blogg så har du gjort ett inlägg som passar mina känslor och tankar just i den stunden. Det är så underbart :-D Tack verkligen tack. Hoppas du haft en bra dag och får en fin söndag.

http://skotetmotlivet.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

8 januari 2017 08:57

Jag håller med om att förbud nog bara gör det svårare och att det är bättre att tillåta sig äta allt man tycker om men med måtta istället, tror det är sundast i långa loppet. Sen är det nog allt för vanligt att många rör på sig för lite så ofta räcker det långt för många att röra på sig lite mer. Det viktigaste är inte att man är smal...precis som du skriver så är det inte det som gör en lycklig! Så bra inlägg!☺

sv: det var helt underbart med lite värme och framförallt mera solljus!😀

Ha en toppensöndag!! Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
Emm

Emm

8 januari 2017 11:32

Lagom är alltid bäst. Så länge man känner at man trivs i sin kropp och man mår bra i sitt välbefinnande :) Kram

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

8 januari 2017 13:01

Tycker som du - bilden med texten säger allt.
Att bara ha i tanken att bli smal är i sig inte hälsosamt, då har man redan från start missat varför man gör något.
Det som är viktigt är att man är hälsosam - att man mår bra - att man hittar ett sätt som fungerar för en själv.

Sen det här med vad som är hälsosamt, hur man vill se ut, hur man vill röra på sig o äta - det kan variera. En del vill vara väldigt "fit" o andra nöjer sig med att vardagsmotion räcker. En del vill enbart äta på ett sätt som dom tycker är hälsosamt, andra tycker att man helger o vid andra tillfällen inte ska hindra sig från att njuta.

Men det viktiga budskapet i bilden o som borde komma ut mera är just att smal är inte samma sak som hälsosam... träna mycket, äta lite är inte heller samma sak som att vara hälsosam.
Och du är verkligen an bra ambassadör för det rätta tankesättet i vad som är hälsosamt.

sv: Tack o lov går det över o nu är det på rätt väg *ler*

Jo när jag svarar dig så klickar jag på den länk du skrivit in i kommentaren - men hur jag än klickade på länken så fick jag bara upp att sidan inte fanns... det visade sig att det blivit .de istället för . se *ler*. Först trodde jag att det strulade på själva bloggplasten för läste att någon haft problem att göra inlägg.

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

8 januari 2017 13:07

Hoppas din söndag blir fin :)

http://www.saramadeleine.se

 
elin

elin

8 januari 2017 13:38

Sv: Tack så mycket detsamma! Håller med dig bilden säger så mycket! Bra skrivet :)

http://nouw.com/johnssons

 
natalia

natalia

8 januari 2017 15:18

Så sant!! Älskar bilden!

http://nouw.com/nattis

 
Sandra*

Sandra*

8 januari 2017 15:20

Du skriver alltid så bra och kloka inlägg faktiskt!
Och håller med dig helt, lycka kommer inifrån och jag tror inte heller på förbud, är bättre att unna sig och göra det som man mår bra av, Hoppas du får en bra söndag, kram<3

http://ssandras.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

8 januari 2017 16:13

sv: ja tänk så man kan lära sig saker hela livet om man bara är lite nyfiken *Ler*

Smulpaj - så gott det lät med vaniljsås - tror jag också ska slänga ihop en liten en till mig o hundarna. *ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

8 januari 2017 21:37

Sv: Tack vännen, hoppas jag bara kan ta mig dit så psyket inte sätter stopp! Men ska verkligen försöka!

Mycket bra inlägg <3 Kram

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards