Alla inlägg under januari 2017

Av Annie - 22 januari 2017 17:00


  Vad har hänt sen sist då?


  Ja igår kväll var vi kattvakt åt 2 kissar. Så vi tog bilen till dem och fick såklart ett varmt välkomnande

  när vi öppnade dörren .. då stod dem där och vart så glad att nån kom och tittade till dem*

  Gobitarna*

  Vi brukar ha dem lite då och då, dem har sitt 2:a hem hos oss, men nu var dem i 1:a hemmet ;)


  Vi hade med oss mat från subway. Det var gott men min mage gillade det inte ..

  Sen hade jag magont hela kvällen .. så vi var inte kvar hos kissarna så länge-utan åkte hem ganska tidigt.

  Min IBS mage funkade inte ihop med subway. Hade verkligen ont i magen.


  Idag söndag?


  Idag söndag hade jag en slö fm, skönt. Sovmorgon, frukost och sen kaffe framför nuhetsmorgon :)

  Idag var det reportage om "Isabell", som kidnappades och drogades och våldtogs av "bunkerläkaren".

  Säkert fler av er som hört talas om det ..

  Tittade på hela reportaget, kan rekommendera det ifall ni inte sett det!

  Man får verkligen distans till livet och sitt eget liv av att titta på ett sånt reportage.


  På em vart det en promenad och även lätt träning. 25 min lätt styrkträning.

  Träning är sån terapi för mig. Visst självklart är träning bra för kroppen, men det största boosten är

  psykiskt för mig. Mår så mycket bättre av min träning! Mer mental styrka :)


   

 

Av Annie - 20 januari 2017 16:00


 Jag har faktiskt lyckats gå upp .. några kilo i vikt, yeaa.

 (För er som inte vet så rasade jag i vikt när jag vart sjuk, fick mina kroniska smärtor O depression).

 Och är man då redan smal innnan, är man inte så jättesugen på att rasa i vikt).

 

 Och tja .. då man gårt ner mycket i vikt som tjej .. så passar helt plötsligt inte bh:arna längre.

 Blir ju liksom mindre fyllnad även där ;)

 Så då vart det att handla ny bh då ..


 .. Och nu har jag ju lyckats gå upp några kilo, så nu är "dem" bh:arna för små ..

 Så det vart en tur till Twilfit häromdagen. Jag gillar Twilfit, bra bh:ar och hjälpsam personal :)

 Och haha, har visst gått upp inte 1 utan 2 storlekar på bh:n ;)

 Så om jag går upp mer i vikt får det gärna "sätta sig" på andra ställen på kroppen ;)

 

 Så lite nytt ;)

 

   

Av Annie - 19 januari 2017 16:30


  Måendet idag är faktiskt sådär. Inte det allra bästa, brukar egentligen inte vilja blogga när jag mår så här.

  Men varför inte-det kanske tom är bra att göra det.

  För mina känslor är på riktigt. Depression är på riktigt. Det är riktiga sjukdomar. Inget "hittepå".

  Sjukdomar sätter spår, liksom jobbiga händelser i livet eller utmattning.

  Vi är ju inga maskiner liksom-vi är människor med känslor och tankar.

  Den där "acceptansen" är svår just idag. För just idag skulle jag vilja må som jag gjorde innan alla

  sjukdomar kom. Innan diskbråck i nacken, kronisk smärta och depression.


  Sorry för depp inlägg idag torsdag ;)

  Vart iaf en semla idag. Som jag varit sugen på i flera dagar :)

  

  Gillar du semlor?


   

Av Annie - 18 januari 2017 16:00


  Igår hade jag en riktig skitdag .. för att vara helt ärlig.

  Jobbigt när man mått bättre psykiskt ett tag-för att sen må sämre. I mitt fall var det mycket

  yttre omständigheter & annat som drog ner mig. Men även om jag vet det, så gör ju inte det att jag

  automatiskt mår bättre för det ..

 

  Men jag gjorde det jag skulle. Kontaktade Af och kontaktade FK, Postade brev till FK,

  Och hämtade ut medicin på apoteket. Och bredvid apoteket ligger en blomsteraffär.

  Har velat ha tulpaner hemma nu ett tag, så jag köpte 2 fång med lila tulpaner.

  Tyckte jag var värd det efter denna skräpdag :)


 


  Och idag är en ny dag .. tack och lov. Sov ändå okej inatt-med tanke på hur gårdagen var.

  Och det känns bra.  

  Tror jag somnade rätt fort igår, så jag har nog ändå lättare att varva ner nu.

  Sömn är så otroligt viktigt för våra kroppar och vår hälsa.

 

  Och idag stod promenad och träning på schemat :) Och det är gjort, så det känns faktiskt Suveränt!

  Alltså .. jag mår verkligen som bäst när jag tränar, känner mig stark & oövervinnlig då :)


   

Av Annie - 16 januari 2017 19:30


 Alltså vinterbilder blir så vackra. Det ljusa, men ändå mörka-kombinerat med is , snö och frost.

 Att fotografera och forma bilder-som man vill ha dem. Brinner för kreativitet-i många former :)


 

   

Av Annie - 15 januari 2017 20:00


    Bra saker denna vecka


   @ Mått lite bättre psykiskt :)

   @ Tränat 3 pass denna vecka :)

   @ Läkarbesök-som kändes bra :)

   @ Tagit många promenader :)

   @ Bakat :)

   @Träffat en vän-som jag inte träffat på väldigt läänge :)


   Dåliga saker denna vecka


   @ Värk och ont i kroppen. Mest nacke, axlar och leder ..

   @ Ångestpåslag ...

   @ Oro pga FK ...


 Summering .... Försöker tänka mest på dem positiva-då jag vill koncentrera mig mer på dem.

                         Känner mig faktiskt också stolt över mig själv som gjort och gör denna resa.

                         Jag blir faktiskt starkare. Och kan nog faktiskt stå upp för mig själv mer nu :)


    

Av Annie - 14 januari 2017 19:45


   

   I dag lördag vart det faktiskt en spontanträff. En fikaträff :) En spontanträff med en kompis,

   (som jag inte träffat på läänge).

   Så .. bilen till köpcentrum och det tar bara 5 minuter, så det är nära ;)


   Vart latte & en kladdkaka med grädde ;) på Espresso House Så kul att ses!

   Och tro mig, vi hade såå mycket att prata om ...

   Det kändes som vi sågs häromdagen-fast det inte var så*

   Såna vänner är värdefulla*


   Hur har Din lördag varit? :)

 

Av Annie - 13 januari 2017 18:45


  Ja idag är det ju fredag den 13:e och jag har haft läkarbesök idag.

  Och nej jag är nog inte så vidskeplig av mig ;) Kände mig nöjd med läkarbesöket.

  Vi pratade ganska länge min läkare och jag. Och lite nytt kommer nog att hända framöver .. :)

 

  Blir nog möte med Af framöver. Med nån form av liten sysselsättning.

  Men det ska vara i lagom takt och inte för mycket, vilket min läkare betonar.

 

  Annars då?

 

  Ja det är ju fredag, härligt ..

  Ikväll blir det mys med sambon ;) Vi kollar nu "Breaking bad" på netflix. Så ni som sett, säg inte ;)

  Fredagsmys i soffan helt enkelt, med serie och lite gottis :)

 

  Ha en fin kväll alla finisar :)

   

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards