Direktlänk till inlägg 6 februari 2017

Tankar och träning ..

Av Annie - 6 februari 2017 18:00


  Är Du en funderingsmänniska?

 
  Själv är jag verkligen en funderingsmänniska.

  Även fast jag mår bättre så är jag ju inte "där" än om man säger så.

  Och även fast jag ser fram emot att börja arbetsträna-så kommer ändå dem där tankarna ..

 

  Kommer det att funka? hur ska det gå? bla bla bla ..

  Jag vill ju verkligen att det ska funka och det är nog där en del bottnar också.

  Borde ju egentligen tänka "det blir som det blir" .. men tyvärr funkar inte min hjärna så riktigt.

 

  Ja det vart iaf en uppfriskande promenad på 3 km och träning på fm! Och bästa passet, nämligen ben :)

  Och det bästa, massor av power och tankar av styrka. Och jag mår ju alltid bättre av träning, så boost!

   

 
 
natalia

natalia

6 februari 2017 18:57

Nä det är jag inte :)
Har dock haft en kort dag idag :)

http://nouw.com/nattis

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

6 februari 2017 21:16

Förstår dig precis, kände så där inför arbetsträningen själv. Är väl ingen höjdare att arbetsträna direkt :/

http://www.saramadeleine.se

 
skotetmotlivet

skotetmotlivet

6 februari 2017 22:14

Jag vet inte om jag är en funderingsmänniska, funderar ganska mycket dock. Tänker alltid på vad som kan hända i stället för att bara låta de hända, varför ska man gå runt och oroa sig i onödan?

Hoppas du hade en bra dag, kram :)

http://skotetmotlivet.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 februari 2017 22:31

Jo jag är en funderande person. Skulle kunna sätta tänk om före varje tanke jag har ungefär. Det är jobbigt och lätt att tro det värsta ist för som du säger att ge det en chans och hoppas på det bästa.

vad ska du arbetsträna med?

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

7 februari 2017 07:31

Mm dessa tankar alltså... Yes de sätter ofta käppar i hjulet å stoppar min färd framåt.
Men då Du/vi är medvetna så kan vi förhoppningsvis förändra vårt tankesätt.
All början är ju svår, det är lättare att fortsätta i samma hjulspår, det känns ofta enklare, vi vet vad som händer å kan ha viss kontroll.
Men för att utvecklas... ja vi måste försöka lämna vår bekvämlighetszon, även om vi är sjuka, även om det är jobbigt.
kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Annelie

Annelie

7 februari 2017 09:51

Mmmm... NUMERA funderar jag verkligen mycket på hur mitt liv kommer att bli i framtiden.
Är det rullstolen som gäller..??
Kommer jag att kunna komma ut och jobba på mina 50 %..??
Kommer kommunen att ha något att erbjuda mig, eftersom jag inte kommet tbx som Personlig assistent..??

Så visst,, nu är det MÅNGA funderingar.

Vännen, ha nu en jättefin tisdag // Kramar om Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

7 februari 2017 10:12

Jo, det är en hel del jobb bakom det. Jag fixade också själv en arbetsträning för ca 3 år sedan på en ortopedavdelning. Jag fick ringa massor av olika ställen för det är verkligen inte rätt.

Jag hoppas att det går bra och att du får arbetsträna där, vilket drömställe på ett sätt. Jag har funderat många gånger på att vara på det katthem som är här, men jag känner att jag skulle tycka så synd om dom och vilja ta hem dom haha. har inte råd med fler än dom två jag har. Men förutom det så tror jag att det är toppenställe att vara på, man kan göra saker i sin takt.
Lycka till :)

Kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

7 februari 2017 10:39

Är med en funderingsmänniska, på gott och ont :)

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Carina

Carina

7 februari 2017 11:40

Hej !
Jag är en funderingsmänniska men idag så brukar jag mota bort de mer tunga tankarna med positiva tankar. Min rätt till lycka trots sjukdomar och sorger i livet, är mitt motto. Kram och lycka till med din arbetsträning och du ska se att den bara kommer att leda in dig i mer positiva tanar.

http://ennasbarn.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

7 februari 2017 11:51

Jag funderar mycket, mycket...extra mycket nu när jag knappt orkar något annat...
Duktig du gumman <3 Du är stark <3
Kram
Sanna

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
ina

ina

7 februari 2017 12:51

Japp, funderar otroligt mycket men har börjat med att stänga av funderingarna titt som tätt. Att tex lyssna på en ljudbok och fokusera väldigt mycket på boken. Kan tex ha en ljudbok i lurarna i timmar i rad, även då jag går till affären tex, bara för att fortsätta ha fokus på en sak och inte ta in så mycket andra intryck som sätter igång tankarna. Jag tycker det är väldigt avkopplande att göra så :) Kram

http://fyrtiotaggare.com

 
natalia

natalia

7 februari 2017 13:39

Hoppas du har en fin dag idag :)
Några planer?

http://nouw.com/nattis

 
Kattis

Kattis

7 februari 2017 14:57

Jotack nog är man en funderingsmänniska, vilket jag fått jobba med en del sedan min sjukskrivning!

sv: jag klipper mig hos Anna på Trendfix i stan, ligger typ vid trafikverket!☺

Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

7 februari 2017 16:32

Ohh ja, jag funderar på tok för mycket - åt höger, vänster, upp o ner...
Det här är något som är på gott o ont - ibland så är det till ondo för att det blir en negativ spiral - men jag övar mycket på att ändra tankarna så att jag ska kunna se det sakligt eller på ett positivt sätt... svårt svårt men det går.
Sen kan funderingar lösa saker, göra att jag kan ta mig igenom saker o vara förberedd på ett bättre sätt....

sv: Ja jag gillar också listor av olika det slag *ler* både läsa o göra som tidsfördriv.

Ja dom säger att att träningsvärk är positiv - jag vet inte det jag *ler* - säg det till mina ben när jag ska gå upp för trappan eller ännu värre "sparka" till ben på båren så dom åker upp o fastnar under så den ska gå att köra in i bilen.... då lovar jag dig att man lovar sig själv att aldrig aldrig mer röra på sig *Ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards