Direktlänk till inlägg 5 april 2017

Att leva med IBS ...

Av Annie - 5 april 2017 17:45


     Har man en IBS-mage .. så är vissa dagar okej, några bra och en del dåliga.

    Idag är en dålig magdag för mig. Men det är nästan standard när jag är i den här perioden i månaden.

    Då påverkas Ibs:en av det och blir sämre. Så idag har faktiskt varit en mindre bra dag. Med magsmärta.


    Men tja, det kunde väl vara värre också. Men denna em har varit väldigt lugn. Vilat en del.

    Och kollat på netflix och "Orange is the new black" ;)


    Hur har Din onsdag varit?


   

 

 
 
Kattis

Kattis

5 april 2017 17:58

Ajdå drygt när magen bråkar men förstår att den är känsligare när det är "den tiden på månaden"! Hoppas det blir bättre tills imorgon och tills dess får du njuta av Netflix!☺

Min onsdag har varit ok men känner mig sliten denna vecka för det är även "den tiden på månaden" för min del! Soffan är min vän.

Kram

http://stellaefoto.blogg.se

 
Maria

Maria

5 april 2017 18:55

IBS kan verkligen vara ett stort bekymmer i vardagen, svårt att planera och göra spontana grejer till okända ställen. Tycker iaf jag. Jag har också IBS och haft den diagnosen i över tio år nu. Det är tur att man iaf har bättre perioder ibland :)
Hoppas att din mage vänder till det bättre snart igen.

http://www.annorlundaverklighet.blogg.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

5 april 2017 20:01

Låter som perfekt sysselsättning de dagar när man har det och ibs:en strular.

Min onsdag har varit bra, förutom en skrikig tvååring, lätt och skratta nu när han sover, men det driver mig till vansinne att han skall skrika högt varje gång han inte får som han vill eller något går emot mig... men sambon ringde och sa han kom hem inatt istället för på fredag natt, så det känns bra.

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

5 april 2017 20:10

ja fy det är inget kul med magont, det finns inget värre :(

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

5 april 2017 20:32

Tack, det blir snart greys, sedan sängen. Försöka somna om jag kan, svårt när man vet sambon är på väg hem och man bara vill pussa på honom haha.

Hoppas du med får en fin kväll :)

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

5 april 2017 21:31

Jag hoppas Din morgondag blir bättre.

Idag onsdag har jag bränt pengar ;-) gummistövlar + gympadojjor till Elin och ett par gympadojjor till mig :)

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Days by Johanna

Days by Johanna

5 april 2017 21:33

Ja undra hur länge greys skall hålla på. säsong 11, undra om detta är sista, vet du? :)

kram

http://daysbyjohanna.blogg.se

 
Annelie

Annelie

5 april 2017 23:11

Jag har ju också ont av IBS-mage,,, men det är ju väldigt vanligt när man har fibron.
Men, jag har inte så jättestora bekymmer i alla fall.

Min onsdag:
* Var på stan med Göran
* Vi fikade
* Vi var till Willy:s och handlade
* Jag var själv på stan, bland annat till systembolaget för att köpa 4 lite annorlunda ölsorter, till hans födelsedagslåda , han fyller år på fredag.
* Jag var till sköterskan på VC

Sedan hemma, totalt urlakad, MEN, inte med några speciella smärtor.. *sååå GLAD*

Ha nu en riktigt fin torsdag.. // Kramar <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

6 april 2017 10:03

Sv: Vet inte riktigt vad du undrar med vart jag varit, men jag har varit inlagd på psyk och det olämpliga stället var på en bro. Var det svaret på frågan? :)
Kram

http://www.annorlundaverklighet.blogg.se

 
natalia

natalia

6 april 2017 10:06

Det är väldigt mycket upp och nedgångar i mitt liv just nu.. Men idag mår jag ok, det är fint väder ute o så :)

http://nouw.com/nattis

 
LIL BABUSTYLE

LIL BABUSTYLE

6 april 2017 12:04

Jag vet inte om jag har IBS, men efter att ha haft problem med magen i flera år så läste ja om det och det verkade stämma. Så ja började äta enligt FODMAP. Fast först och främst undviker jag gluten och laktos i den mån det går.

http://nouw.com/lilbabustyle

 
it_is/Anette

it_is/Anette

6 april 2017 12:23

Stackare - är det inte det ena är det det andra....
Hoppas du har en bättre dag idag.

sv: Va.... or du i Gävle eller är du därifrån?
Jag pendlade varananna vecka dit - när jag datede en man därfrån - 1,5 år *ler*... Sen har jag syrran i Sandviken.

Så ja då jag vet att vi får det trevligt där *ler*

Ja jag har frågat vänner, barn o ex... så får vi se vad sammanfattningen blir - om min idé om min personlihet stämmer med deras *ler*

Kramar

http://itismadeby.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards