Alla inlägg under maj 2017

Av Annie - 22 maj 2017 14:30


   Ja förkylningen hänger kvar .. men idag vart det iaf en promenad och fotostund ;)

   Mina första naturbilder med nya mobilen. Och vilka bilder. Ser verkligen stor skillnad på bilderna-

   om jag jämför min nya Samsung med min gamla LG. Oj vilken skillnad ;)

 

   Ja här är lite bilder från min promenad ..

   

   

 

    Och här är 2 bilder från våran trädgård ....

   

   

 

Av Annie - 21 maj 2017 18:15


    Med förkylning och kraftiga pms-känningar, så har jag en innedag.

    Jag ogillar verkligen denna perioden i månaden. Rejäl pms och sen den där mensvärken på det,

    eller snarare menssmärtor.  

    Ja nu fick jag gnälla av mig lite .. det behöver man ibland. 

 

    Och ja .. nu har jag också fastnat. Jag är helt beroende av SKAM. Vilken serie ;)

    Har redan sett första säsongen, så ikväll blir det att börja på andra säsongen ;)

 

    Ikväll blir det SKAM, målande och lite gottis, det får man unna sig ibland när man inte är på topp ;)

 

 

Av Annie - 20 maj 2017 16:45


   Ja jag slog till ..häromdagen, är nu stolt ägare till en Samsung Galaxy S7. Äntligen ;)

    Så då beställdes nytt simkort och även nya mobilskal från ebay ;)

 

    Verkligen super nöjd med mitt val. Har haft 2 samsung innan,

    och samsungs mobilkameror är nåt utav det vassaste-så det känns bra.

    Kameran är en viktig del i mitt bestämmande av mobiltelefon. Fotar mycket. Verkligen mycket :)

 

    Den här var egentligen för dyr men jag slog till ;) 

   

   Så förutom att ha kickat igång .. nya mobilen, så blir denna lördag lugn. 

   Målande, kolla netfix och lite sånt ;)

 

   Sambon är krasslig, jag är ok men känner mig lite småförkyld. Dock inget halsont än-och hoppas det håller

   sig borta ;)

 

   En soft lördag blir det-känns ganska skönt faktiskt ;)

   

Av Annie - 19 maj 2017 15:00


    När gick du upp i morse?

 

          -Jag vaknade av mig själv 6.30, fast klockan skulle ringa 7.30 Hade då molande värk i magen

          och allmän värk i kroppen-så gick upp. Bättre det än att ligga kvar i sängen ;)

 

    Vad gjorde du efter det?

 

          -Sen var det frukost, en rejäl kopp kaffe och kolla lite nyhetsmorgon på 4:an.

          Och efter det dags för min Pw och träning. Det bästa ;)

    

    Har du några planer för ikväll? 

    

          -Ikväll blir det grillning (förhoppningsvis) om vädret fortsätter vara bra & kanske 1 glas vin ;)

 

    Vad ska du göra när du skrivit klart detta inlägg?

 

          -Då ska jag ta min em kaffe och fika ute i trädgården, i det varma vädret ;)

     

Av Annie - 18 maj 2017 18:00


    Här kommer 4 saker från mitt hem .. Det jag uppskattar och värdesätter extra mycket :)

 

 
  1. Såklart i mitt hem. Urplock av mina träningssaker ;) Som den träningstjej jag är ;)

       

 

  2. Mina växter. Har en släng av gröna fingrar ;) När våren kommer brukar jag odla Basilika och Citronmellis.

      Hellst även Mynta. Har dock inte hittat i våran stora mataffär, så jag får kanske uppsöka Plantagen ;)

  

 

  3. Min konstnärshörna. Med pennor, block och skissböcker. Här skapas det massor ;)

       

 

  4. Våran divansoffa, älskar den. Den köpte vi i december ;) Bra köp. Från Mio ;)

     

       Vad gillar Du i Ditt hem? :) 

       Kommentera gärna det, eller om du vill gör ett liknande inlägg hos dig ;) Länka mig gärna då ;)

     

Av Annie - 17 maj 2017 14:30


  Hade tänkt publicera ... ett annat inlägg idag egentligen, men det kommer senare istället.

  Tänkte berätta om min fm istället. Detta var veckans annorlunda ;)

 

  Jag var ute på min fm pw ... när jag träffade på 2 som ville följa mig-på min pw, nämligen 2 hundar.

  Och dem följde med mig på hela min pw och ville inte sluta följa efter mig heller .. ;)

  Och ja dem följde mig ända hem, till trädgården.

 

  I dessa lägen är det bra att Fb finns, faktiskt. La ut det det och ringde även en granne-som bor en bit bort.

  Hon är själv hundägare och känner flera hundägare i trakten. Hon trodde hon visste vems hundar det var ;)

 

  Så dem får komma hem till matte och husse igen ;)

 

  Jag är inte hundrädd heller, så för mig var det bara annorlunda och lite kul- Men jag tänker dock så här,

  det finns ju faktiskt De som är hundrädda .. Det var inga små hundar heller-utan medelstora ungefär.

 

  Snälla hundar dock, de ville nog mest ha sällis ;)

   

  Ah iaf, tillbaks till nuet .. nu blir det mellis och kaffe för mig.

  Em kaffet är ju det bästa med eftermiddagen ;) Mitt mellanmål idag, frukt, bär och proteinpudding ;)

 

  Brukar du äta mellanmål på em?

    

Av Annie - 16 maj 2017 18:30


  Det vart ett rekord idag .. och det känns såklart riktigt bra.

 

   Mitt humör var faktiskt sådär tidigare idag, inte det allra bästa. Men jag tog på mig mina träningskläder

   och begav mig ut i skogen på min pw. Och bestämde mig då för att gå långt och det gjorde jag.

   Envis som jag är ;)

 

   Vart 1,5 timme pw .. Nu är jag glad och det dåliga humöret är ett minne blott. Faktiskt. 

   Gladare, bra humör, uppåt och sprallig ;)

 

 

  Det vart även lite photo-shoot ... under min runda. Kan verkligen inte låta bli att fota under mina rundor ;)

  Alltid blir det nåt eller några foton. Här kommer 2 av dem ;)

    

    

  

Av Annie - 15 maj 2017 18:45


   Saker som jag funderar på ...



       - Köpa ny mobil. Behövs verkligen. Snart så ...

 

       -Målningar, kreativitet, drömmar om det och min satsning på konstnärsskapet ...

        Har också gått med i en konstnärsgrupp på fb, såå kul ;)

 

       -Att träningen går bättre och bättre. Helt underbart och magisk känsla. Älskar träningen ;) 

        Och att jag kan lyfta tyngre nu-trots all min smärtproblematik i kroppen.

        DET är en magisk känsla, verkligen! 

        Genom att vara envis och kämpa, kan man komma långt.

       

      -Att jag är sugen på en utlandsresa i sommar/höst. Kanske ... ;) Kanske Grekland ;)

 

      -Att helgen som kommer, ska det bi fiint väder här hos oss. Hoppas det blir så också ;)

       Och då åker grillen fram. Då ska det premiär-grillas i trädgården ;)

 

      Gjorde denna målning häromdagen. Sambon gillade den verkligen ;)

       

      -

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards