Alla inlägg under maj 2017

Av Annie - 6 maj 2017 14:30


   Ja häromdagen plingade det till ... i min telefon. Och jag hoppades att det skulle vara min beställning.

    Och det var det, vilken lycka.

    Min träningsutrustning från www.gymsportbutiken.se som jag beställade för ca 1 vecka sen ;)

  

    Nya vikter, nya hantlar, knästrumpor från better bodies och nytt pannband ;)

    Nytt till mitt hemmagym och min träning. Lycka!

   

    Och idag vart det .. träning. Pw och styrketräning. Veckans sista.

    Känns riktigt bra att jag fått till 3 styrkepass denna vecka ;)

 

    Vart faktiskt en liten skrytselfie också ;) 

   

  

Av Annie - 5 maj 2017 10:00

 

   Denna helgen ser jag verkligen fram emot .. har en hel del planerat och det känns kul.

 

   Fredag-fredagsmys med barn och katter. Vi ska vara barnvakt ;)

   Lördag-träning på fm och på kvällen blir det resturangbesök på Pinchos i stan ;)

   Söndag-lång Pw, fix hemma och målande ;)



   Bara det att ha saker planerade, mycket att göra OCH samtidigt Må Bra, stärker.

   Hade det varit för 6 månader sen hade en sån sak stressat upp mig rejält. Men så funkar ju utmattning.


   Iaf, det stärker mig och påminner mig .. om hur långt jag faktiskt har kommit. Så långt.



   Vad ska du göra i helgen?



   

 

Av Annie - 4 maj 2017 14:00


   Min fm har varit toppen .. jag har tränat, tagit pw och ätiti min lunch.

   Sitter nu med kaffekoppen och ska alldeles strax ta bilen till min arbetsträning.


   Jag handlade en ny vårjacka, bomberjacka igår-så tänkte jag skulle visa upp den ;)

   Den är köpt på lager 157 för endast 157 kr. Och den faller mig perfekt i smaken, den är ju rosa ;)

 

   Vad har Du gjort idag? :)


    

Av Annie - 3 maj 2017 20:30


     -Jag är vänsterhänt ......


     -Var en partytjej i yngre år. Då var det mycket utgång i Sthlms nattliv och mycket fester.

      Även fast det fanns tillgängligt vissa ggr har jag aldrig provat nåt "tyngre" än alkohol & det är jag glad för.

      Var helt enkelt, aldrig nyfiken på det .....


    -Har en lättare släng av pollenallergi .... 


     -Har tidigare gått igenom en separation efter ett långt förhållande ...


     -Har körkort och kör bil nästan varje dag ...


     -Gillar att pyssla med växter och blommor och har nog en släng av gröna fingrar.

      Har mycket gröna växter hemma i mina fönster ;)


     -Har bott i 3 olika lägenheter och 1 hus i vuxen ålder. Bor nu i hus, sedan 6 år tillbaka ;)


    -Har haft katt och fågel, dock inte samtidigt ;)


    -Hoppas på att kunna sitta på Mc:n och ta en tur nån gång igen. Har inte åkt sedan innan mina diskbråck

     och kroniska smärta kom ...


  

Av Annie - 3 maj 2017 12:15


   Jag hade egentligen tänkt att jag .. skulle träna idag.

   Men då jag känner av träningsvärken mycket fortfarande-så tar jag minst en till vilodag.

   Tränade i måndags, ett ganska rejält ben-och rumpppass.

   (Mitt absolut nummer 1 träningspass-får extra mycket endorfiner under dem passen ;)


  För lika väl som att jag gillar att träna .. så gäller det att ta hand om sig själv lika mycket.

  Kanske ännu mera Och tänka långsiktigt-vad som är bäst i det långa loppet ;)

  Det är nummer 1 när det gäller träning. Och att inte jämföra sin egen träning med andra personers träning.

  Det hjälper inte och det tar dig inte framåt i livet, snarare tvärtom. Jämför dig bara med dig själv.


   Och då jag lever med kronisk smärta i kroppen .. är detta extra viktigt.

   Jag kan ju liksom inte jämföra mig med en frisk person .. Och även om man är frisk-så är vilodagar viktiga.


  Och jag tänker långsiktigt. Bara dumt att dra på sig ev skador eller mer problematik.

  Så .. glöm inte vilodagarna. Dem är viktiga, dem med.


    

Av Annie - 2 maj 2017 20:00


    Vad Gjorde du idag på fm?


         -Jag arbetstränade och jag stannade även kvar lite efter jag slutat och pratade med min arbetskamrat.

          Har nog bästa arbetsträningen :)


     Och senare på em, vad hände då?


         -Efter lunch så satt jag ett tag vid datorn och bloggen. Sen vart det en härlig Pw i en timme ;)

          Så underbart väder idag. Får bara så härliga känslor i kroppen ;)

 

      Dagens känsla?


          -Lycka. Jag är lycklig :)


     Har du gjort nåt mer idag?


         -Har gjort flera saker, men bla så målade jag klart min nya målning.

         Gjorde denna med mina sharpies-pennor-gillar dem verkligen!


         




  

Av Annie - 1 maj 2017 19:30


  Ja igår var igår .. men idag är en NY dag. Ny månad, ny vecka och ny träning.

  Och idag vart det styrketräning igen efter 2 vilodagar, som jag längtat ...

  Behöver jag nämna att idag är humöret på topp, glad som bara den och energin är fullpumpad ;)

  Ja träning ger ju energi, mer energi ;)


    

   Har också klickat hem .. mer träningsutrustning. Jag har haft mina träningssaker riktigt länge, flera år.

   Och nu behövs lite mer ;) Bla Nya hantlar och nya vikter till vrister/handleder. Längtar till dem är i min ägo.

   Har visst blivit starkare och det är så peppande. Otroligt mycket ..


  Ingenting är omöjligt. Efter regn kommer solsken ..


   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards