Direktlänk till inlägg 8 juni 2017

Livet är inte bara lycka, filter och instagram .

Av Annie - 8 juni 2017 17:00



   Livet är inte bara lycka, filter  och instagram ....


 
       Livet kan även vara fysisk smärta, psykisk smärta och ångest. Min natt var sådan.

      Jag skulle lika gärna kunna välja att inte skriva om det, men det klingar inte med mina åsikter.

      Jag anser att det är viktigt att kunna visa upp alla sidor, inte bara visa upp det som är "bra". 

      För ingen mår bra hela tiden. Så är livet. Det går upp och ner ner.

 

      Och har man som jag kronisk smärta i kroppen och har varit sjukskriven för utmattningsdepression.

      Så är det en del av livet. Nåt jag lever med 24/7.

 

      Skriver inte om detta för att någon ska tycka synd om mig. Det är inte synd om mig.

     Jag hämtar mig såsmåningom.

     Jaq skriver om detta för att belysa ångest och visa upp den del av livet som inte bara är filter & glädje.

 

     #Våga visa upp livets alla delar.

    

 
 
Days by Johanna

Days by Johanna

8 juni 2017 19:09

Den som påstår sig alltid må bra, leveri en bubbla och lögn och kommer drabba den hårt den dagen hen verkligen inser...

http://daysbyjohanna.se

 
elin

elin

8 juni 2017 20:09

Så fint ditt hår är dör<3

http://devote.se/johnssons

 
åsa i åsele

åsa i åsele

8 juni 2017 21:02

Helt klart bäst att vara ärlig, att låtsas att livet är rosa när det är svart hjälper ingen.
Jag hoppas Du mår bättre i morgon.
kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Ollie

Ollie

8 juni 2017 21:39

Ångest är inget att skämta om eller leka med, jag håller helt med. Men ofta så finns en väg ut, även om den inte syns i dimman. Ibland, om man har tur, kan man ana den när man minst anar det. Kan man hålla kvar den känslan en stund till, även om så bara för en sekund, så är man ett steg närmare glädjen. Ett litet steg, absolut. Men ändå ett steg. Lycka till!

http://olliesblogg.wordpress.com

 
Elin

Elin

8 juni 2017 21:41

Jag tycker inte att man endast ska visa upp sina goda sidor, om man mår dåligt, oavsett fysiskt eller psykiskt så ska man få skriva om det! Det får vara att man klagar, man får bara skriva om det. Man får göra precis som man själv vill för det är bara om en själv och om andra inte vill läsa om det - då lämnar de det! Men en annan som är intresserad av smärtor, vård, psyket osv kan det vara en väldigt bra del att läsa av - inte att det är roligt för den andra personen som är drabbad, men att man får en uppfattning vad som kan ske och hur han/hon mår!

Du är stark Annie! <3
Skriv gärna till mig på fb när du har tid och lust!

Kram

http://nouw.com/ElinNordwall

 
natalia

natalia

8 juni 2017 21:51

Bra skrivet!!

http://nouw.com/nattis

 
Maria

Maria

8 juni 2017 22:04

Bra att du skriver om det, för som du säger så ser man bara allt det bra på sociala medier, men vems liv är alltid bra? Inte någons skulle jag tro. Sen får vissa kämpa hårdare andra. Men det är viktigt att skriva om hur livet verkligen är.
Stor kram till dig och jag hoppas att din morgondag får känns lite bättre <3

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Annelie

Annelie

9 juni 2017 06:12

Vännen då, du ÄR stark och duktig, glöm aldrig det.

Ha nu en så bra helg som du KAN ha det... // Varma Kramar Annelie

http://www.gifta6570.blogspot.se

 
Maria

Maria

9 juni 2017 15:50

SV: Jo det är ju en grupp på fyra stycken så jag kan ju säga till att jag inte vill att hon ska komma så ofta, dock då jag har dom även på helgen och då jobbar bara en, men då får jag träffa henne var fjärde vecka iaf.

Vad skönt att höra att du mår bättre idag. <3

Kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
Kattis

Kattis

9 juni 2017 17:17

Helt rätt, bästa är ju att vara ärlig och det finns inte en människa i världen som mår toppen varje dag. Påstår man det lever man i någon form av förnekelse skulle jag säga.
Trist dock att du fick en sån reaktion efter din fotopromenad, hoppas du fick en bättre natt inatt och känner dig bättre idag!<3

Kramar

http://stellaefoto.blogg.se

 
Amanda CL

Amanda CL

9 juni 2017 20:32

<3 jag tänker på dig!

sv: verkligen! precis, de vet inte vad det är men de säger att det inte är något allvarligt men problemen finns ju kvar :/

<3<3<3<3

kramar

http://amandacarlberg.se

 
Josefin

Josefin

10 juni 2017 22:49

Jätte bra av dig att ta upp det. Det är absolut inget man ska dölja. Du är stark och underbar, glöm aldrig det! kram

http://www.pageryd.spotlife.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards