Alla inlägg den 20 juni 2017

Av Annie - 20 juni 2017 16:30


     Alla ni som känner mig .. eller läser min blogg relativt ofta,

    vet ju att jag är en träningstjej ut i fingerspetsarna.

    Jag gillar väldigt mycket som har med träning att göra, men ändå är det mycket som jag inte gillar ..

 

    Jag tänker ganska mycket .. sunt förnuft och på den hälsosamma aspekten.

 

    Jag tränar huvudsakligen för att jag mår så otroligt mycket bättre av det-både vad gäller kropp OCH knopp.

    Jag tränar för att få en starkare kropp, som håller längre, är mer uthållig och orkar Mer.

    Och för att ha ett psyke som mår bättre, för det mentala måendet blir så mycket bättre med träning.

 

    Varför verkar så många tänka kvick fix och viktnedgång?? Speciellt tjejer ..

 

    Och för att undvika missförstånd så menar jag inte överviktiga, utan normalviktiga eller smala (tjejer) ..

    Och ja många verkar tyvärr tänka så. Alldeles för många tyvärr.

   Tänka kvickfix-istället för att tänka på det som håller i det långa loppet och är mer hälsosamt.

 

    Hälsa sitter inte i antal kilo eller att att ens utseende faller inom en viss ram.

    Hälsa handlar om att ta hand om sig själv, både fysiskt och psykiskt. Och emotionellt.

    En vikt säger egentligen ingenting om hur man mår ....

 

   Och dessa tillsatser, pulver och shakes. En varierande, lagom bra och vitaminrik kost räcker. Faktiskt.

   Jag kan nästan garantera att vilken dietist som hellst håller med mig. Visst, såklart .. jag kan förstå-

   att man kanske vill lägga till det till kosten ibland- dock så används det ju ofta istället för mat.

 

   Träning, bra mat, vätska och sömn räcker faktiskt ;)

 

 

   Vad tycker Du?

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards