Alla inlägg under juni 2017

Av Annie - 4 juni 2017 11:30


     Min lördag ....

 

    Var lugn och bestod av slappande, äta god mat, lite gottis (chips), netflix och målande.

    Målandet är nog det jag alltid känner för att göra, oavsett hur måendet är. Inspirationen och lusten till det-

    finns alltid ;)

 

    Gjorde denna tjej igår .. Som sagt tjejer är det jag gör mest och det ska vara mycket hår, fransar, former

    och riktiga girly girls ;)

    

    Har fått några frågor om mina pennor som jag la upp i förra inlägget.

    Så tänkte jag skulle berätta lite om dem. De är alltså markers, finns många olika varianter och märken.

    Just dessa heter"promarkers" och dem är alkoholbaserade, icke toxiska och kladdfria pennor.

    De har också 2 spetsar, 1 på vardera ände-med olika tjocklekar.

   1 för mer detaljarbete & 1 för färgläggning av större ytor ;) 

 

   Personligen gillar dessa markers skarpt .. med vanliga tuschpennor blir det lätt linjer och kanter-

   vid målning men inte med dessa. Det kan ta ett tag innan man får in snitsen med dessa,

   men när man fått det-då vill man aldrig gå tillbaka till tusch igen .. ;)

  

Av Annie - 3 juni 2017 14:45


     Shopping ...


   Fick hem mina nya mobilskal i brevådan igår, så tänkte jag skulle visa upp dem ;)

   Riktigt nöjd med dem. Från det jag beställde-tills det jag hade dem i handen, tog det 2 dagar ;)

   Dem är köpta på www.fyndiq.se 

   Rekommenderar den sidan ifall du är ute efter nya skal till mobilen :)

   Dessa blir toppen till min Samsung galaxy S7 ;)

   

   Var ju inne på Panduro en sväng igår, efter jobbet. Köpte då 3 nya promarkers. 

   Behövde några till för att få till hudtonen på mina porträtt jag målar ;)

 

Av Annie - 2 juni 2017 18:15



   Ja, vad har hänt idag då?

 

  Idag har jag .. arbetstränat mina timmar, sen vart det bilen förbi köpcentrum-handla några saker och 

   sen hem. Äta lunch och ta en kaffe :)

 

   Handlade lite nödvändiga grejer på apoteket och smet in på panduro en sväng & köpta några pennor

   till mitt kreativa ;)

 

   Sen vart det en efterlängtad promenad, så härligt. Saknar träningen Ännu mer, men tids nog kommer det ;) 

 

 

  Jag trivs verkligen .. med att arbetsträna. Få göra nånting några timmar, ha en syssla, åka till ett "jobb"

  och ha arbetskamrater. Ett jobb eller nåt att göra är ju så mycket en social bit också.

  Har verkligen saknat det innan. Sen trivs jag ju riktigt bra på min arbetsträning också och det är ju ett

  stort plus.

   

  Har också gått upp lite i tid och träffat min handläggare, lagt upp en "plan" med min handläggare

  Och det känns ändå ganska bra. Blir nog lite annat för mig efter Augusti ;)

 

  Och ikväll blir det tacos-mys med karln. Gott ;) Blomman nedan är från våran trädgård ;)

 

  Ha en fin fredag kära läsare och bloggare ;)

   

Av Annie - 1 juni 2017 15:00


       Ja nu är det dags igen ...

 

     Här kommer några onödiga men kanske roliga fakta om mig ....

 

  1. Jag har varit på 2 stipendieresor genom tidigare arbetsplats och jobbade då privat inom vården.

      Då besökte vi sjukhus, vårdhem och liknande i andra länder. 

      Jag var i Finland och i Grekland, närmare bestämt Aten ;) Nåt jag aldrig glömmer, Verkligen en upplevelse :)

 

   2. Jag gillar verkligen inte ormar. Alltså verkligen Inte ..

   3. Jag har passerat både 30 och 35-men jag får fortfarande visa leg på systemet ..

 

  4. Är en kaffetunna-men började faktiskt inte dricka kaffe förrän i 24-25-årsåldern ;)  

  5. Jag äter ägg varje morgon. Är en nyttobomb och det mättar rejält ,)

 

  6. Har några små ärr på magen, då jag är titthåls-opererad i buken. Mina överlevnadsärr.

  7. Jag älskar flätor i håret :)

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards