Alla inlägg under augusti 2017

Av Annie - 10 augusti 2017 19:32


   Blev lite kreativitet och målning ikväll. Det är verkligen givande att gå in i sin bubbla & bara skapa.

    Och låta fantasin och inspirationen flöda. Det är verkligen mindfullnes.

   Gjorde denna målning ikväll  :)

   Vad har Du gjort ikväll? :)

 

   

Av Annie - 9 augusti 2017 15:45


  Har visst bloggat lite mindre än vad jag brukar göra. Men det har att göra med mitt mående,

   har mått sämre. Känt mig låg och haft ångest. Men jag kämpar på iaf. 

   Idag har jag iaf ledig dag. Min dag har bestått av att ringa samtal till handläggaren och ringa Akademiska

   i Uppsala. Har en telefontid med en läkare och behövde ändra tiden och nummer. Så han ringer upp

   på mobilen istället. Och lite annat fix. 

 

   Peppade mig sen med uteträning. Vart en konditionsrunda med pw.

   Och riktigt nöjd med sträckan som vart 7 km ;)

   Hur har Din dag varit? :)

 


 

Av Annie - 7 augusti 2017 19:15


   

     Bild från google.

    Tänkvärt i dagens jämförelse-samhälle. 

     Jämföra sig med andra, leder oftast till tankar att man inte duger som man är eller har "fel" utseende.

     Visst, jag råkar också tänka så nån gång, att jag jämför mig med andra.

     Det är lätt hänt. I detta samhälle. Men oftast låter jag bli, för det leder ju ingen vart.

     Du duger precis som du är. Glöm inte det. Varför vara en kopia, när man kan vara sig själv?

    
      
Vi är faktiskt bäst precis som vi är ! 

 

Av Annie - 6 augusti 2017 15:15


  Känner mig bara så ledsen och nedstämd. Ta hand om era nära, kära och era pälsklingar.

  Man vet aldrig när det är slut eller när man ses för sista gången. Livet kan förändras snabbt. 

  Alldeles för snabbt. 

 

  Glömmer dig aldrig Ceasar. Och älskar dig för alltid.

  Kärleken till ett djur slår det mesta. Och du var en speciell katt. Du var mer än en katt. Världens bästa!

  

Av Annie - 4 augusti 2017 16:00


   Idag har jag haft en slappardag. Men dem behövs ibland.

   Inte bara köra på utan även-ta det lugnt & unna sig sovmorgon och en riktigt lugn dag.

   Annars är ju jag en sån person som gärna kör på. Men med en utmattningsdepression i bakgrunden,

   så vet jag att tid för att låta kropp och knopp ta det lugnt och återhämta sig-är lika viktigt.

 

   Började min morgon med sovmorgon ( så efterlängtat ;) och en lång frukost vid nyhetsmorgon.

   Senare vart det bärplockning, röda vinbär och svarta vinbär.

   Och närodlat, så plock från den egna träddgården ;)

   Det bästa. Nära och godast ;)

 

 

   Vart visst en smulpaj också. En paj med med röda och svarta vinbär :)

   Och vi hade vaniljsås hemma i skafferiet-perfekt :)

  

Av Annie - 3 augusti 2017 17:25


  Det är fullt möjligt ............. 

 

      -Att hitta tillbaka till sig själv.

       -Att hämta sig från utmattningsdepression.

       -Att känna glädje och lycka trots kronisk smärta.

       -Att komma ut starkare på "andra sidan".

 

    Det har varit och är en lång resa, men det kan vara en resa med ett lyckligare slut-

     än vad jag trodde var möjligt.

     Med andra ord. Ge aldrig upp. Aldrig någonsin. 

     Från att ha varit sjukskriven med ständiga besök hos läkare, Vc, sjukhus, undersökningar mm.

     Till att nu vara medicinfri-sen flera månader, vara ute i arbetslivet igen, vara aktiv och träna.

 

     Visst jag har min kroniska smärta. Men det är Jag som bestämmer, inte smärtan.

     Det ligger faktiskt nåt i det.

     Jag hade aldrig trott att jag skulle kunna träna i den omfattningen jag gör-trots smärtorna ....

     men det kan jag. Och det ger otroliga känslor. Det lönar sig Alltid att kämpa!

  

Av Annie - 1 augusti 2017 20:06


 Jaa då var Augusti månad här .....

 

     Känns som det alldeles nyss var Juni, vart tar dagarna vägen? ;)

      Min dag, har ärligt talat varit sådär. Men så är ju livet-vissa dagar är mindre bra och vissa är bra.

      Vart iaf lite kaffe i solen nu på kvällskvisten ;)

      Hur har Din dag varit?

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards