Alla inlägg under september 2017

Av Annie - 14 september 2017 19:00



     Hej alla fina läsare, medmänniskor och bloggvänner!



       Det har hänt något kul-jag har blivit nominerad hos www.mizca.se. Och jag har blivit 

         nominerad i 2 kategorier nämligen Årets hälsoblogg och Årets kreativa blogg.

        Så vill ni hjälpa mig att kanske ro hem någon av dessa kategorier, eller kanske båda rent utav ;)

        Det spelar ingen roll om du har egen blogg eller inte, vilket som går bra. Alla röster räknas :)

 

        Det enda du behöver göra är att kommentera på hennes inlägg och skriva 

        Årets hälsoblogg: Life by annie eller Årets kreativa blogg: Life by annie, eller om du vill rösta på

        mig i båda kategorierna ;)

 

        Vill ni hjälpa mig med röster, så är jag så tacksam :)

        Röstningen avslutas 31 Oktober.

        Här nedanför kan du rösta   

                                               

        http://mizca.se/rosta-pa-dina-favoriter-i-vara-basta-blo-31294156

     

Av Annie - 13 september 2017 16:04


    Ja då är denna onsdag snart över. Min morgon började 6.30 med att väckarklockan ringde.

     Efter det har denna dag innehållit arbetsträning och motion, i form av en rask Pw.

     Inget samlar tankarna som en pw eller promernad. Det är både motion och terapi för mig. 

    Tror säkert många känner igen sig på den punkten.

 

     Snart kommer sambon hem från jobbet och då blir det storhandling för oss. Skönt sen när det är gjort ;)

     Kliar en del i mina skaparfingrar också. Så får se om det blir nåt skapande ikväll eller imorgon ;)

 

     Hur har Din dag varit?

   

 

Av Annie - 11 september 2017 19:15



   Dagens positiva ....



        -Har äntligen tagit tag i detta med att kontakta en dietist. Så det första steget är taget. Skönt.

           Hon skulle skicka en kallelse :)

 

          -Fixat förnyelse av recept på min vid-behov-mediciner. Behövdes också göras ;)

 

          -Tagit en lång promenad. Vart visst 1,5 timme promenad. Så skönt :)

 

           Vilka är dina positiva för dagen?

          Så viktigt ibland att påminna sig själv. Påminna sig om det som varit Bra under just denna dagen ;)

     

Av Annie - 10 september 2017 19:45



          Veckans bästa?


    -Flera stycken genomförda styrketräningspass, trots ett sämre mående. Verkligen tummen upp ;)

 

         

          Veckans sämsta?

   

    -För mycket krämpor och nägot sämre mående psykiskt.


          Veckans positiva tanke?


    -Att jag tänker på det som är Bäst för mig och inte bara kör på i 150.

      Att jag bromsar upp lite när jag mår sämre och faktiskt tänker på det som är bäst för just Mig.

      Jag är viktigast i mitt liv. Faktiskt :)

 

 


          Veckans drygaste?


    -Att försöka få tag i handläggaren. Dem är verkligen inte lätta att få tag i alla ggr .


          veckans kreativitet?


    -Har börjat teckna mer djur och teckna mer realistiskt. Annars målar jag mest tjejer.


          Veckans frukost?


    -Gröt och ägg frukost. Och såklart en kopp kaffe ;)


         Veckans mest gillade bild på instagram?


     -Gårdagens bild. På min teckning och lördagsmys ;)

 


Av Annie - 9 september 2017 19:30



    Vad har varit din lördagssyssla?


      Jag har äntligen kommit till skott, har tänkt på att göra detta länge och idag blev det av.

        Nämligen rensning och urstädning av kläder. Kläder som blivit för små, eller som jag helt enkelt inte

        använder längre. Och detta skall lämnas till klädinsamling eller liknande ;)

        Detta är bara en del av allt ....

   

    Vad blev det för middag idag?


       Dagens middag blev min kyckling i ugn med basilika & citron. Till det klyftpotatis & sötpotatis,

         Så gott. Såklart en god sallad och sås till också :)

         (Och kycklingen är en hel färsk kyckling-som jag tillreder med basilikan och citronen & sen in i ugn).

   

    Och min lördagskväll då, hur blir den?


      Lördagsmys med en film , gottis och kanske lite skapande-ifall jag känner för det ;)

       Älskar myskvällar hemma. Är en riktig hemma-mys-tjej.

       Visst jag kan gilla festlighter med, men jag föredrar verkligen myskvällar ;)

   

Av Annie - 8 september 2017 17:00



   Vill börja med att säga ett stort TaCK för alla fina kommentarer 

   på gårdagens inlägg. Tack :)


    När du läser detta är jag på arbetsträningen och efter det väntar en 3 dagars-ledighet ;)

    Och innan jag åkte till arbetsträningen-vart det ett pass styrketräning. Å vad bra det känns så här efteråt.

    Träningen är verkligen min pepp, terapi och glädje. Allt i ett.

 

    Ha en fin fredag alla läsare och bloggare :)

   

 

Av Annie - 7 september 2017 17:15



      Vissa mornar är det lättare att gå upp. Och vissa mornar är det svårare att gå upp. 

       Det är olika för alla. Men generellt är mornarna värst för mig. 

       Då vaknar jag, minns och det jobbiga kommer tillbaka. Ibland hanterbart och ibland mindre hanterbart.

 

       Men det finns ändå en skillnad nu, mot när jag fick min utmattning.

       Jag lyssnar mycket mer på min kropp numera. Jag tänker på signalerna den skickar ut,

      signalerna där kroppen försöker meddela att det faktiskt är lite för mycket nu.

      Att det är nödvändigt att sakta ner och lägga i 2:ans växel och köra lite saktare.

 

       Så det gör jag nu. Saktar ner farten. Jag är en person som brinner för mycket och är aktiv,

       det är inte lätt. Men det är ett måste. 

       Åtehämtning är så viktigt. Oerhört viktigt. Och att prioritera sig själv!

       Låter som en klyscha-men det är så sant. Allting börjar med sig själv och sitt eget mående.

 

      Men jag försöker ändå tänka på vissa saker. Viktiga saker.

      Vad gynnar mig och vad hjälper mig?

 

      Så istället för att tänka att det känns som ett nederlag att sakta ner .. 

      Så är det bra gjort att sakta ner istället för att eventuellt behöva dra i handbromsen senare-

      och ev må sämre i ett senare läge.

      

     Du har bara ett liv. forma det efter vad du vill, känner &

     var rädd om dig själv!

     Alla är vi unika & bäst precis som vi är ....



 

   

Av Annie - 5 september 2017 20:00



           Bo i hus eller bo i lägenhet?

 

      Vi bor ju i hus och det är verkligen favoriten. Har bott i flera lgh tidigare,

      både hyresrätter och bostadsrätter-så jag har provat på det med. Men hus är verkligen favoriten ;)

 

            Kaffe eller Te?

 

      Jag är ju en kaffetunna, så ni förstår nog vad svaret blir: kaffe ;)

      Dricker sällan te, mest när jag är krasslig eller förkyld ;)

 

           Festa eller träna?

 

       Enkelt svar, enligt mig. Träna såklart ;)

      Jag kan uppskatta nåt glas vin ibland på helgen, men festa? nä ytterst sällan, nästan aldrig.

   

          Morgonpigg eller morgontrött?

 

      Säger bara så här ... morgontrött!!

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards