Direktlänk till inlägg 24 november 2017

Hålla tillbaka eller vara öppen på nätet ..

Av Annie - 24 november 2017 16:30


    Till och från kan jag tänka. Är detta nåt jag ska skriva om i bloggen?

     Är det att avslöja för mycket eller är det kanske rent av bra att skriva om det? 

     Och jag tänker så här, att det beror väldigt mycket på vad det handlar om.

 

     Jag är något försiktig när det gäller att skriva om andra människor i min närhet, 

     eller om väldigt jobbiga saker. Eller bara detta att lägga ut bilder på andra människor i bloggen?

     Skulle aldrig göra det utan att fråga vederbörande först.

     Men jag gillar även att vara personlig och dela med mig av mitt liv.

     Känner själv att jag är mer personlig i min blogg numera än vad jag var tidigare,

     även om jag håller lite för mig själv också ;)

     Jag uppskattar själv personliga bloggar och läser ofta just såna bloggar.

  

      Vad tycker Du? :)

  

 
 
Sanna

Sanna

24 november 2017 17:04

Vissa saker kanske man skall hålla för sig själv, men så länge det inte skadar någon annan så tycker jag nog ändå att man kan vara rätt öppen och personlig i sitt bloggande <3

SV: Försöker göra mycket klappar själv men visst köper jag en del också, blir lätt så när man har många barn och barnbarn och så <3

Ha en fortsatt fin kväll <3
Kram

http://krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Kattis

Kattis

24 november 2017 18:02

Åh detta är något jag också funderar på ofta, hur öppen och ärlig ska jag vara på bloggen? Ibland dyker det upp något mer personligt men än så länge håller jag tillbaka mycket, men är lite sån som person och är inte så personlig med många. Väljer verkligen vilka jag öppnar mig för helt enkelt.
Att lägga ut bilder på andra är jag väldigt sparsam med och frågar ordentligt innan om jag får men oftast låter jag helt enkelt bli.

sv: förstår att det känns jobbigt, hoppas dock det finns någon ljusning trots det allvarliga beskedet.<3

Kramar

http://stellaefoto.blogg.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

24 november 2017 18:34

Jag är rätt personlig, lägger ju ut bilder på familj etc.
Jag tycker det är skoj att få lära känna de bloggvänner som jag typ har en återkommande bloggrelation med.

För mig betyder stödet från bloggvänner mycket.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
jenni

jenni

24 november 2017 18:41

Jag väljer att skriva privata saker om mig själv som jag skulle vara okej med att också kunna prata om med personer jag känner lite sämre eller just träffat. Men jag har valt att inte lägga upp bilder på min son på sicialamedier för säkerhets skull, det får kan göra sen om han vill när han blir äldre :) Jag skriver heller inte om min sons sjukdomar men jag har förklarat situationen lite för mina läsare som visste att jag hade en jobbig graviditet :)

http://nouw.com/jenni

 
Jennifer

Jennifer

24 november 2017 20:53

Jag frågar alltid i början när jag börjar umgås med någon om jag får nämna de i bloggen och de i min närhet pratar jag med innan jag lägger upp om det är allt för privat :)

http://missjennifer.se

 
Johanna Utterberg

Johanna Utterberg

24 november 2017 22:18

Skulle heller aldrig lägga ut bilder på någon om jag inte frågat först, likaså nämner jag inte massa namn av familj och vänner i bloggen ifall om de inte vill vara delaktiga där :) Kram <3

http://johannautterberg.blogg.se

 
Amanda

Amanda

24 november 2017 22:41

Jag tycker att man ska vara personlig i sin blogg , just på grund av att då får läsarna en större inblick i vem du är. Skriver man som om allt är en dans på rosor så kan jag tycka att det är falskt. Man behöver inte nämna att något är fel om man inte vill , men man ska heller inte försköna saker och ting för då kan det gå åt det motsatta hållet istället.

http://www.nouw.se/milefjords

 
natalia

natalia

25 november 2017 08:36

Jag lägger bara upp bilder på de människor jag fått ett godkänande av :) Och det finns massa saker jag fantsikt inte skriver om i bloggen :)

http://nouw.com/nattis

 
icaibloggen

icaibloggen

25 november 2017 21:35

Jag anser att man ska skriva det man känner sig bekväm med och känner att man kan stå för. Annars ska man ta sig en fundering innan man publicerar :) Sen med andra människor, jag frågar alltid innan jag skriver. Är det någon som inte vill bli nämnd hittar jag ett ord för det eller bokstav.

Kram fina du <3

http://nouw.com/icaibloggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards