Alla inlägg den 2 januari 2018

Av Annie - 2 januari 2018 19:45


 Varit modig idag?



          Lyssnade klart på ljudboken idag, nämligen "ibland mår jag inte så bra" av Therese Lindgren.

             Tror dem flesta känner till den boken. Jag lyssnade klart den på 2 dagar ;)

             Iaf boken handlar ju till stor del om psykisk ohälsa, något som ligger nära mig.

             Ett ämne som inte kan lyftas för många ggr. Och som blir vanligare och vanligare.

             Och det som ligger bakom flest antal sjukskrivningar i vårat land.

 

             Ja iaf, nu kom jag bort lite från det jag egentligen ville lyfta.

             Therese pratar i en del av boken om ångest, rädslor, oro och modighet.

              Att göra saker trots oro, rädsla eller ångest. Oavsett om det är arbetsintervju, ett möte el annat.

              Och det viktiga i att påminna sig själv om sin modighet när man gör det som man är rädd för.

         

              Så idag tänker jag LYFTA mig själv. För idag har jag gjort min första dag på arbetsträningen.

              Och efteråt var jag inne på Kahls och köpte det godaste kaffet.

              När de maler kaffet i butiken så luktar det himmelskt. (Jag har mitt till min bryggare hemma-

              så dem maler det i affären ;) Såå gott.

 

              Såå ... glöm inte att lyfta dig själv idag. Du har nog gjort minst 1 modig sak :)

              Bjuder på en gammal bild ;)

      

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards