Alla inlägg den 23 januari 2018

Av Annie - 23 januari 2018 16:15



       Jag har avverkat ganska många ljudböcker den senaste tiden. Tänkte skriva lite om några av dem,

         ifall nån är sugen på boktips ;)

 

   1.   Ända in i märgen-Av Annika Taesler 4,5/5

 

           Denna boken är en självbiografi, så den handlar om Annika själv. Den är skriven av henne 

           och hon är även rösten i ljudboken. Om att kunna finna lyckan igen när det absolut värsta händer,

           är det ens möjligt? Ridningen är Annikas stora passion-fram till den dag hon faller av favorithästen.

           Katastrofen är ett faktum. Annika har brytit nacken .. 


   2. Ibland mår jag inte så bra-Av Therese Lindgren 4/5

 

           Ja dem flesta känner ju till Therese och hennes bok.

           Handlar iaf till stor del om Therese och hennes bakgrund med psykisk ohälsa och depression.


   3. I bunkerläkarens våld-Av Isabel Eriksson 4,5/5

 

            En till självbiografi. Tror många känner till även denna.

            2015 vart Isabel kidnappad, drogad och bortförd av en manlig läkare, mest känd som 

           "bunkerläkaren". Man får dela Isabels skräck när hon vaknar i en liten bunker, nånstans.

            Vart är hon nånstans? Vem är mannen? Vad har han gjort med henne?

            

   4. Himlen kan vänta-Av Lotta Gray  3,5/5

 

            Självbiografi. Valborg 2008. Lotta och hennes man ska ha gäster hemma, när Lotta plötsligt

            drabbas av svåra och intensiva magsmärtor. På natten åker hon ensam med ambulans till

            sjukhuset. Det är början på hennes resa med cancer.

            Vad händer med en människa efter ett cancerbesked? Vad händer med familjelivet? 

 

            

            Mina åsikter- Jag tycker alla dessa böcker är bra eller väldigt bra.

            Men "Ända in i märgen" och "I bunkerläkarens våld" tycker jag var bäst. Så gripande, omskakande

            Och dem ger verkligen rejäla tankeställare på livet och vad som KAN hända.

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards