Alla inlägg den 27 januari 2018

Av Annie - 27 januari 2018 20:45



      1. Sju dagar kvar att leva   Betyg 4,5/5


         Detta är en bok om brott och dödsstraff. Hade inte så mycket speciella tankar innan boken-

            även om jag visste att den berörde dödsstraffet.

           Jag rekommenderar nog Alla människor att läsa/lyssna på denna boken, för den ger stor insyn

           på just dödsstraffet. Jag vart så oerhört tagen och gripen av denna boken, den ger så otroligt

           mycket tankar. Är det "rätt" att ta nåns liv genom avrättning?

           Visst hen verkar skyldig-men kan man säga till 100 % att personen HAR gjort det?

           Ja, oerhört svåra frågor. Vad är egentligen rätt och vad är fel?

            

           Oavsett om man är för eller emot dödsstraff, så läs denna bok. Kanske en del tom ändrar

           uppfattning efter dem lyssnat på denna. Och även om man inte gör det, så kan jag lova att man

           får sig minst 1 tankeställare. Såå gripande och bra bok!

      

 

        2. Aldrig ensam  4,5/5


        Tror dem flesta känner till aldrig ensam och dess förening.

           Charlie Eriksson grundade "Aldrig ensam" och detta är hans berättelse, om sin ångest, panikattacker,

           depression, tankar och hans liv. Denna boken berörde mig verkligen. Säger bara lyssna eller läs!

           Tror även de som inte upplevt psykisk ohälsa, kan dra stor nytta av denna boken-för den ger insyn.

           Att leva med psykisk ohälsa, är som att leva i en mardröm. Bokstavligen. Har ju själv varit där,

           som många av er vet. Vem som helst kan drabbas. Ingen är immun. Så bra!

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards