Alla inlägg den 4 februari 2018

Av Annie - 4 februari 2018 20:30


   Veckans sämsta. stress. Efter en utmattningsdepression Och en depression är man rätt stresskänslig,

    Så i vissa situationer kan jag bli väldigt stressad.

    En frisk person kanske inte alls skulle reagera, men jag lever med ångest och kronisk smärta i kroppen-

    Så blir man mer känslig för stress.

 

   Veckans bästa. Avverkat flera träningspass denna veckan och det känns så kul och motiverande.

   Träningen är ju en av mina passioner. Helt klart ;)

   

    Veckans fundering. On jag är en HSP-person. HSP står för Highly Sensitive Person, enkelt uttryckt

    en människa som styrs mer av känslor. Och som oftare kan ta in andra personers känslor.

    Men det är så mycket mer med det. Har börjat läsa en ljudbok som heter "Drunkna inte i dina känslor"-

    Och den berör detta ämne . De 2 författarna är själv Hsp-personer men kallar sig "stark-sköra".

 

    Veckans nya. Har börjat spela in små videor-där jag utför olika träningsövningar och kommer med lite tips ;)

    -Åt en komps till mig, närmare bestämt min kompis & bloggvän Angelica www.nouw.com/icaibloggen

    Är verkligen inte min grej egentligen-(att filma mig själv) då jag har svårt att se mig själv på film ;)

    Men kanske bra övning för mig då att öva på det ;)

 

    Veckans höjdpunkt. Kan inte riktigt välja ut bara EN sak som höjdpunkt.

    Jag har nog haft flera höjdpunkter denna vecka. Bla många promenader/pws, kattmys, skapande,

    glädjekänslor och att jag kunnat öka på mer vikter på min styrketräningen. Det är magiskt.

     

Av Annie - 4 februari 2018 11:15


    Det var ett tag sen jag skrev om mitt skapande nu. Men det betyder inte att jag slutat. 

     Nä jag har verkligen inte slutat. Jag håller på ;) Jag öppnar oftast mina skissböcker på kvällen.

     Gillar bäst att skapa på kvällen ;) Då går timmarna så himla fort och jag vill bara skapa mer och mer.

 

     De senaste dagarna har jag haft sånt "flow"när det gäller mina målningar. Har blivit flera gjorda ;)

     Har också hängt mycket på youyube-får så mycket inspo därifrån.

     Finns så otroligt många duktiga konstnärer och inspiratörer där, följer flera av dem på insta ;)

     Den översta vart klar igår och hamnade på mitt kreativa konto nu på fm ;)

      

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards