Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Veckans händelser i stort och smått ..

Av Annie - 4 februari 2018 20:30


   Veckans sämsta. stress. Efter en utmattningsdepression Och en depression är man rätt stresskänslig,

    Så i vissa situationer kan jag bli väldigt stressad.

    En frisk person kanske inte alls skulle reagera, men jag lever med ångest och kronisk smärta i kroppen-

    Så blir man mer känslig för stress.

 

   Veckans bästa. Avverkat flera träningspass denna veckan och det känns så kul och motiverande.

   Träningen är ju en av mina passioner. Helt klart ;)

   

    Veckans fundering. On jag är en HSP-person. HSP står för Highly Sensitive Person, enkelt uttryckt

    en människa som styrs mer av känslor. Och som oftare kan ta in andra personers känslor.

    Men det är så mycket mer med det. Har börjat läsa en ljudbok som heter "Drunkna inte i dina känslor"-

    Och den berör detta ämne . De 2 författarna är själv Hsp-personer men kallar sig "stark-sköra".

 

    Veckans nya. Har börjat spela in små videor-där jag utför olika träningsövningar och kommer med lite tips ;)

    -Åt en komps till mig, närmare bestämt min kompis & bloggvän Angelica www.nouw.com/icaibloggen

    Är verkligen inte min grej egentligen-(att filma mig själv) då jag har svårt att se mig själv på film ;)

    Men kanske bra övning för mig då att öva på det ;)

 

    Veckans höjdpunkt. Kan inte riktigt välja ut bara EN sak som höjdpunkt.

    Jag har nog haft flera höjdpunkter denna vecka. Bla många promenader/pws, kattmys, skapande,

    glädjekänslor och att jag kunnat öka på mer vikter på min styrketräningen. Det är magiskt.

     

 
 
Maria

Maria

4 februari 2018 22:05

Sv: Ja jag hoppas också att jag får det :) Det var min kp på öppenvården som kom med iden. Men tanken är inte helt ny den har varit uppe förut, men då kände jag väl att jag ville klara mig själv i min lght. Men nu två år senare vet jag att jag behöver mera hjälp.

Krams

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
icaibloggen

icaibloggen

4 februari 2018 23:46

Du gjorde så bra videos vännen, hoppas på fler!! :D Kram älskade vän <3

http://nouw.com/icaibloggen

 
Annelie

Annelie

5 februari 2018 06:14

Jag har tänkt många gånger numera,,, att fyyyy för att sitta och köra buss. Det jobbet som jag verkligen ÄLSKADE, det är nog det enda jobbet som jag verkligen har älskat, nä när jag var 18-20 och jobbade i alla Pressbyrå-kioskerna (5 st) som fanns i Karlstad, det jobbet älskade jag också.
Dessa jobb skulle jag aldrig vilja ha idag, just på grund av stressen.

Vilket härligt vinterlandskap du bjuder oss på, älskar när det är snö.
Det är ju inte så ofta vi har det här nere.

Ha nu en kanonfin måndag... // Kramar om Annelie

http://nouw.com/gifta6570

 
Maria

Maria

5 februari 2018 11:23

Sv: Ja jag läste på HIG, Jag läste basåret för jag hade tänkt läsa vidare till byggnadsingenjör. Men kände under basåret att det inte var nåt för mig, så jag flyttade hem efter det året och började läsa till miljöingenjör ist, men det var inte heller nåt för mig och tillslut blev det sjuksköterska och det var helt rätt :)

Kram

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
åsa i åsele

åsa i åsele

5 februari 2018 12:36

Att se sig själv på film eller höra sin röst inspelad det är riktigt otäckt det är ju på nått vis svårt att förstå att man låter som man gör ;-)

Stress och högkänslighet... ja ;-) jo men jag är ju oxå känslig för stress och är en HSP-typ, jag mår direkt illa när det blir för mycket. Jag tror att vissa sjukdomar som t ex utbrändhet, me/cfs och även psykiska diagnoser är vanliga för HSP-personer, man är liksom känslig redan från start och mer ömtålig.

kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Evahle - en blogg om psykisk hälsa

Evahle - en blogg om psykisk hälsa

5 februari 2018 13:00

Så skönt att du fått flera träningspass gjorda :) Kram!

http://evahle.se

 
Johanna Utterberg

Johanna Utterberg

5 februari 2018 19:53

Vet inte om min kommentar publicerades eller inte, för mitt internet dog! ;) Men skrev iaf att du är så duktig som tränar så mycket! <3 Och stress är aldrig roligt, vet själv hur påverkad man blir och hur jobbigt det är... Ha en fin kväll <3 Kramar!

http://johannautterberg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards