Alla inlägg under mars 2018

Av Annie - 20 mars 2018 19:45


   Har fortsatt lyssna på min ljudbok idag. Den jag håller på med nu, sen några dar tillbaka är

   "invalido" med Christian Wass. Det är en självbiografi, så den handlar om Christian själv och han är 

    också röstren i boken.

 

    En solig dag på sommaren förändras Christians liv för alltid, då han dyker i vattnet-på helt fel ställe

    och olyckan är ett faktum. Allt är förändrat-för all framtid.

    Hur går man vidare? Hur är det möjligt att som 20-åring inse att man inte kan sköta sin egen hygien?

    Eller hur tacklar man att alla ens drömmar går i kras?

 

    Känns ändå som att jag tar emot orden på att annat sätt nu, efter krocken igår. 

    Ni som inte vet kan läsa inlägget nedan ;)

    Känns lite bissart eller konstigt oxå. Att jag höll på med just denna bok-relaterat till det som hände igår.

    Livet är väldigt skört och man vet aldrig vad som händer framöver,

    och det skulle jag inte vilja veta heller förövrigt.

 

    Har också tagit en härlig prommis idag i solen och det vart 5 km. Klapp på axeln" ,)

   

 

 

 

Av Annie - 19 mars 2018 20:15


    Ja vad ska man säga. Starten på denna veckan blev inte som jag trodde.

     Ofta när jag är ute på vägarna (och kör bil) så har jag faktiskt tänkt vad många bilister det är 

     som har lite vett i trafiken och kör som idioter rent ut sagt .

 

     Ja och imorse hände det -jag vart påkörd på väg till arbetsträningen imorse.

     Det vart en krock, men tack och lov en liten krock. Men ändå en krock.

     Så det vart att skriva papper och jag ringde sambon-så han kom dit.

     Vart också max ångestpåslag. Och något chockad. 

 

     Men jag är ok. Vart skada på bilen men ingen fysisk skada på mig (vad jag vet om).

     Men alla skador är inte fysiska. Men jag repar mig. Jag är en fighter. Är ändå stolt över mig själv.

     För jag åkte till jobbet efter händelsen och dagen har varit helt ok med tanke på omständigheterna.

    

     Är också oerhört tacksam över att det gick så pass bra-som det gjorde.

     Det kunde gått mycket sämre. Jag lever och kunde jobba & köra bilen hem. Var tacksam över livet

     

Av Annie - 18 mars 2018 18:45


    Denna veckan har bjudit på en del olika saker. Både roliga och mindre roliga detaljer. Mest roliga ;)

     Men så är ju livet, mer eller mindre. En blandning upps, downs och saker därimellan.

 

     Ökade lite på min arbetsträning denna veckan. Dock ingen stor ökning, utan en mindre ökning.

     Men likväl en ökning. Borde ha lärt mig nåt efter en utmattningsdepression plus en depression ;)

     Dock låter det enklare än vad det är i verkligheten. Men jag har lärt mig nåt.

     Det TAR tid att återhämta sig och all arbetsträning är individuell, för vi är olika helt enkelt.

 

     Det allra, allra bästa denna veckan-var dagens aktiviteter. Idag söndag.

     Det var toppen väder hos oss idag-så det vart en skotertur på fm i solen och vi hade också

     med oss picknick. Så det vart ett stopp med skotern och fika i en skogsglänta.

     Hur magiskt som helst :) Och på em vart det en motions runda i form av pw. Underbart!  

    

     Saknar Styrketräningen riktigt mycket, men jag tar det säkra före det osäkra.

     Haft så mycket förkylningar efter varann de senaste veckorna.

 

     Kanske lite för många kaffekoppar Men äsch kaffe är min grej ;) Behöver min dos haha ;)

 

     Har faktiskt blivit 6 st konditons/motionsrundor denna vecka och det känns riktigt bra.

     Varav den längsta varade i 90 minuter. Känns enormt bra. Ja träningsvärk och mör i kroppen,

     men då vet jag att det händer nåt på passen ;)

    

Av Annie - 16 mars 2018 20:15


     Sen jag öppnade mina blå 7.30 imorse-så har denna fredag bara rullat på.

      Har varit en bra dag-som innehållit lite olika saker ;)

 

         -Ledig fredag


     Det är definitivt skönt med ledig dag. Och mina lediga fredagar är det nåt xtra speciellt med.

      Ledig dag Och start på helgen-den kombon är härlig :)


        -Sista träffen med kuratorn


     Ja var det som sagt sista träffen med min kurator. Och det känns såklart lite både och,

      men jag tror det kommer gå bra. Hon tycker att jag har gjort stora framsteg och det tycker jag själv också ;)

      Det kan verkligen bli så mycket bättre. Man är alltid starkare än vad man tror. Glöm inte det :)


        -Lång pw i snöoväder


     Ja det vart nästan 70 min pw i halvt snöoväder, så då känns passet & rundan extra bra.

      Kände riktigt hur det tog i kroppen och musklerna :)


        -Kattgos


     Bästa goset. En varm och mysig kisse, som spinner är ju nåt utav det bästa.

      Det är också väldigt bra för vårat mående att vara runt djur och djurgosa.

      Då händer massa bra i våra kroppar.

 

     Nu blir det soffan med sambon, katten, gottis och fredagsmys :) Ha en fin kväll!

      

Av Annie - 15 mars 2018 16:41


    Nu känner jag mig fylld av endorfiner och frisk luft. Vart en lång pw idag efter arbetsträningen.

     Så härligt. Solen sken och snön knastrade under skorna. Hela 5 km vart det faktiskt. Så nöjd ;) 

     Så nu är min arbetsvecka gjord och jag har Helg. Riktig skönt. 

     Helgerna känns verkligen som helger nu när jag jobbar, på ett bra sätt.

 

     Denna helg blir det flera promenader eller pws, målande och skapande av min konst, 

     Goda måltider, njuta av solen om den tittar fram ( hoppas hoppas ;) många kaffekoppar & kattmys.

 

     Vad ska Du göra i helgen?

   

 

 

Av Annie - 14 mars 2018 19:15


    Ja jag gillar ju egentligen vintern och allt som har med den att göra. Men nä, nu längtar jag faktiskt

     efter vår och mildare grader ute. Plus att det har varit lite väl mycket vinterförkylningar nu.

     Tyvärr kan det ju dröja ett tag tills våren är här, så under tiden får jag nöja mig med lite härliga bilder.

     Dessa är från förra våren, när det började blomma i våran trädgård ..

       

     

    .... Och vad jag längtar efter att ta massa promenader och pws i vårvädret-då blir motionsrundan

         om möjligt, ännu bättre :)

 

      Vad längtar Du efter just nu?

    

Av Annie - 13 mars 2018 13:30


   Ja idag har jag ledig dag och det var väldigt passande känner jag. Då jag blivit förkyld igen.

    Vet inte om man ska skratta eller gråta åt det, men jag föredrar att skratta.

    Jag är ju kroniker och det förbättrar ju inte heller direkt immunförsvaret.

    Då jag bla har en kronisk-magtarm-sjukdom och 70 % av immunförsvaret sitter ju i tarmen :)

    Så bara att göra det bästa av det. Och gilla läget-kunde vara sämre ;)

  

    Denna tisdag är väldigt lugn. Slappa i soffan, kolla tv, lyssna på ljudbok. Dricka te.

    Har lyssnat klart på Pamela Anderssons bok " Jag ska inte dö idag". Den var super bra!

    Och har börjat på en ny också.

    Den nya är "Elva år i fångenskap" av Michelle Knight. Hon var en av sammanlagt 3 tjejer som kidnappades

    och hölls inlåsta av Ariel Castro. Sann berättelse, som hände i början av 2000-talet.

 

    Och till lunch vart det sambons goda pannkisar. Han gjorde dem igår,

    så dem sista vart lunch till mig idag. Mums :)

 

     Vad gör Du idag?

    

Av Annie - 11 mars 2018 19:30

   

    Veckans bästa. All motion och alla promenader. Iaf nästan en varje dag-trots lättare förkylning.

     Det känns bra. ibland lugn prommis och ibland halvrask prommis eller pw.

 

     Veckans sämsta. Denna vinter har ju varit förkylning efter förkylning känns det som.

     Så fort en förkylning är avklarad, så går det bara nån vecka-så är det dax igen.

     Så i början av veckan var det dags igen. Diss för det.

 

     Veckans nya. När jag såg denna kvarg i affären var jag ju tvungen att köpa hem.

     Är verkkligen svag för lakrits. Men nää inte lakrits i kvargen, denna får tummen ner för mig ;)

    

    Veckans höjdpunkt. Flera saker. Andas frisk luft och få massa motion på alla promenadrundor,

     ätit god mat i helgen, mysig släktfika igår lördag med gofika som bullar och hallonpaj.

     Nya ideer till min konst och träff med en av mina bästa vänner i tisdags. Underbart :)


    Veckans inspo. Alla stunder av kreativitet, inspiration, tankar om konsten och tid med pennor

     och skissböcker. Och inspo vid youtube!

   

 

    Veckan som kommer då?


    Veckan som kommer ska jag öka lite på min arbetsträning och jobba lite-lite mer.

     Och det känns bra. Har fått ta min arbetsträning i en bra takt anpassad efter mig.

     Jobbar också med bra och förstående personal som själva vet hur det är att arbetsträna och det

     gör att det känns ännu bättre :)

 

     Förutom att arbetsträna så blir det massa motion och förhoppningsvis träning.

     Ja just det, vi ska vara kattvakter till helgen också och han kommer nog redan på torsdagen.

     Så massa kattmys. Inte mig emot. För den som inte vet-så är jag en STOR djur-och kattvän :)

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards