Direktlänk till inlägg 18 juni 2015

Oskrivna bloggregler

Av Annie - 18 juni 2015 13:15


       Precis som att man tänker på hur man beter sig i sociala sammanhang i IRL. I verkliga livet.

      Att man beter sig på ett schysst sätt och tänker sig för innan man pratar, så gäller precis samma på nätet

      och i bloggvärlden.

      Det är inte ok att bete sig på ett dåligt, oschysst sätt bara för att du sitter vid/bakom en dator.

      Och det finns IP-nummer också. På datorerna så ingen är hemlig på nätet. Egentligen inte.

 

       Oskrivna bloggregler ....

 
    1. Näthat är aldrig ok. Tänk innan handling! Och .. ifall man stör sig på bloggen eller texten,

        varför ens fortsätta läsa eller kommentera? ..

 

    2. Tänk på vad och hur du skriver i kommentarsfältet. Faktiskt!

        Det är helt ok att ha olika åsikter.

        Men kan du inte skriva nåt trevligt, tänk dig för innan du kommenterar.

 

    3. Det är definnitivt Aldrig ok att sno eller kopiera en annan bloggares text utan dens samtycke!

        Det är väl almänt vett att förstå, tycker jag själv.

 

    4. Tänk på hur du gör reklam för din blogg. Använd rampljuset och hajpning med förstånd.

 

 

      Så då har jag fått ut dagens åsikter. Tyck lika eller olika ... ;)

 

   

 
 
Ingen bild

foodie

18 juni 2015 14:04

Dessutom att sno en annans text utan lov OCH påstår att texen är egen kallas för PLAGIAT, vilket är enligt lagen STRAFFBART- oberoende om man bor i Finland eller i Sverige.
Detta gäller likaså om man kopierar texter från ex Wikipedia och sätter det in en essä OCH anger inte källan till texten!

Annie

18 juni 2015 14:22

Ja det är absolut no no att sno en annan bloggares text. Blir rent av irriterad på sånt beteende :(

 
Maria

Maria

18 juni 2015 14:17

Vilket bra inlägg! =) tycker det är sunt förnuft. Hur man ska bete sig, tyvärr är alla inte lika kloka utan handlar före de tänker.

Sv: Ååå ja det har du berättat innan för mig :)

Gud vad mysigt ;) vilken lyx att få gosa med grannkatter :)

Tack, jag älskar verkligen djur och kan jag bidra med att förgylla deras dag, mat osv så gör jag det!

Ser jag en uteliggare med hund så brukar oftast jag och min familj köpa en bit mat till hunden. Så att den får mat. För jag vet ju att ger man en peng så går det till sprit el droger.

Tänker mycket på djur överlag. På jobbet bakom en däck container låg där kattungar. Mamman sprang förbi där med jämnan. Vi köpte kattmat och försökte hjälpa så gott det gick.

Visst är min prinsessa söt ;) jodå det är bra. Svullnaden i örat hänger lite med. Blomkålsöra typ (vår andra vovve fick också det). Har lite besvär från och till med öronen så mycket rengöring som smörjer örat.

Varit lite svårt men nu litar hon 100% på mig så bara jag får göra det :)

Ha en fin helg

Varma kramar!

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Ebba

Ebba

18 juni 2015 14:26

Håller med dig på ALLT! Dem där oskrivna bloggreglerna borde ALLA följa!

Sv; Åh vad härligt det låter! =D Hoppas ni har det jättebra!<3

Detsamma fina du!<3
Kramis!<3

http://nouw.com/ebbolella

 
Life of Johanna

Life of Johanna

18 juni 2015 14:52

Så sant så :)

ja vi hade hoppats köket skulle vara klart idag, men det kom först i onsdags så vi får vänta lite till, men den som väntar på något gott.... :)

http://lifeofjohanna.se

 
Maria

Maria

18 juni 2015 14:54

<3 <3 <3

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

18 juni 2015 17:52

Bra inlägg!!
Som du säger, bara för att man har en skärm framför sig så får man inte bete sig som man vill! Man ska bete sig som en människa och vara vettig, annars har man ingenting att göra på nätet...

Jag tycker att du skrev reglerna jättebra och jag håller med i alltihopa!

Sv1; Ja det ä riktigt skumt, en undrar ju verkligen vad som är med en.. tack :) jag känner precis så, då kanske dem kan få lite mer hjälp på traven!
Jomen det tror jag verkligen, eftersom att jag har ont där även fast inte märket är där så måste det ju vara i.o.m smärtorna.

Åh men detsamma Annie, fina, bästa du! Ta hand om dig <3

Sv2; Ja, jag undrar om dem tänker med NÅGONTING?! De vet ju inte vad som är felet och varför jag har ont så varför ge tabletter? Jag går ju hellre och har ont än att äta tabletter i onödan och kanske få ännu ondare eller mer symptom!

Ja, man blir ju liksom inte bättre av att man äter tabletter, det lindrar ju bara smärtan...nej jag ska säga det -jag äter tabletterna när jag fått mer information och när det VET vad det är som gör så här! Vill verkligen inte äta och speciellt inte när jag inte vet varför jag ska äta dem!

Jag förstår hur du tänker, vill att du också bara ska må bra!<3

HAHA ja men nu hädanefter skrattar jag bara åt det som hänt ;) blir ju så ibland! Dock är han väldigt vit i svansen fortfarande...

Åh usch Annie :( Lider verkligen med dig och hoppas bara att du ska få all hjälp du kan få så att du kan må bra!<3 Skönt att nacken känns bättre iallafall :) POSITIVT!

Varma kramar<3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Emm

Emm

18 juni 2015 20:56

Bra regler att förhålla sig till när många håller på och missbrukar sin existens bakom skärmen där man kan vara anonym när man näthatar. :( Kram

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
 natalia

natalia

18 juni 2015 21:10

Så sjukt grymt inlägg!

Önskar dig detsamma fina Annie :D

http://nouw.com/nataliatrojan

 
Vivi

Vivi

19 juni 2015 10:19

Håller helt med dig, hejja Annie! Samma sak tycker jag om man faktiskt hittar en rolig lista eller ett klipp på en annan blogg, själv skriver jag faktiskt alltid vem som inspirerat mig.
Ha en fin midsommar!
Kram

http://www.missvivis.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

19 juni 2015 10:57

Håller helt med dig i det du skriver - men en del verkar gilla det där att just göra andra irriterade o göra fel... se hur länge det fungerar.

sv: ja inget verkar ha hänt
allt har ju lite sin plats o här är det inte..

Nej o jag har mailat två gånger....
Fick du svar?

kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

19 juni 2015 11:39

sv: Undrar om det ens finns en support....

Ha en underbar Midsommar
Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
snoflinga

snoflinga

20 juni 2015 01:03

Jag håller med dig, och jag tycker det gäller överallt, på forum, twitter, facebook och alla andra sociala plattformar vi har här på nätet. Det är som du skriver så lätt att dölja sig bakom ett fejknamn eller att vara helt anonym, därför gillade jag trolljägarna på tv!
Kram

http://snoflinga.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards