Alla inlägg under januari 2014

Av Annie - 30 januari 2014 14:00


Idag har jag vilodag från rehab och träningen. Det är viktigt med vilodagar också, så kroppen får tid att återhämta sig mellan rehab-passen.

Däremot blev det en lång promenad på fm, 60 minuter.

Då vi hade ganska kallt och blåsigt + att det snöade, så kändes det lite trögt att gå ut.

Men jag gjorde det och det var jag glad för efteråt. Kändes så bra när jag kom in i värmen igen!

 

Efter lunch blev det en vilostund för mig i soffan( behöver vila varje dag för att lätta på trycket i nacken, där diskbråcken sitter och avlasta en stund).

 

Nu blir det lite extra gott kaffe. Fick en Tassimo av mina föräldrar i julklapp, så nu får kaffemaskinen brygga mig nåt gott.

Favoriterna än så länge är nog kaffe latte & cappucino, men vi har även espresso, 

chai latte och chokladdryck kapslar hemma ;-)

 

 

Av Annie - 29 januari 2014 16:00

 

 

Idag på morgonen var det dags för min rehab igen. Idag blev det träningsövningar/styrka 

för ben, mage och rumpa. Jag gillar verkligen att träna på morgonen och fm!

Känslan efter träning är oslagbar tycker jag, känns så bra.

Det är bara viktigt för mig att jag tränar på rätt sätt, så att inte nacken blir överansträngd

( har diskbråcken i nacken).

 

Nu på em vart det vilostund för mig. Jag måste vila varje dag så att inte nacken blir överansträngd, för annars får jag mer Ont. Får Ont ändå, men skulle jag inte vila så

skulle det bli värre. Äter också mediciner för mina diskbråck.

 

Ha en bra dag! <3

Av Annie - 28 januari 2014 16:30


Jag brukar ju blogga mycket om träning och rehab. Tänkte att det kunde vara kul med ett annorlunda inlägg idag. Jag tycker själv att det är kul att läsa liknande inlägg på andras bloggar.

Kanske ni gillar det också ;-)

 

Det här vet du kanske inte om mig ....

 

Jag älskar färgen rosa ...

Jag tycker vita blommor är finast, så köper alltid vita tulpaner ....

Har massor med nagellack hemma, men målar sällan naglarna ...

Är verkligen en Jeans-tjej, har alldeles för många jeans i garderoben ...

Föredrar sneakers framför högklackat ....

Älskar att bo i hus, som vi gör ....

Är en stor Djurvän .....

Jag gillar Vampyr-serier, som tex True blood ....

Gillar även Sex and the city & Greys anatomy ....

Jag är född och uppvuxen i Sthlm, men bor i en annan stad numera  ...

Jag har haft gallsten, då var jag jättesjuk ...

Jag gillar Inte telefonförsäljare .....

Försöker oftast tänka positivt ....

Försöker vara tacksam för det jag har, inte otacksam för det jag inte har ...

Älskar att åka utomlands, gärna till varmt klimat ...

Drömresemål är Usa och Thailand ....

Jag gillar det mesta med England, bla London och språket ....

Dem konserter jag varit på är Guns"n roses, Pink och Kent .....

Är riktigt "biten" på träning(men det visste ni nog;-) ....

Har nya drömmar i livet .....

 

 

 

 

 

Av Annie - 27 januari 2014 10:45


Hej på er <3

Jag kom nyligen hem från Hälsocentralen och sjukgymnasten. Blev groggy denna gång efter akupunkturen, men det är ett gott tecken. Jag slappnar vekligen av när jag får akupunkturen, tycker det känns så skönt efteråt.

Tog bilen till Hälsocentralen, det är så underbart med körkort!

(För er som inte vet, så tog jag mitt körkort i december. Närmare bestämt 9/12)

När jag ska nånstans nu tar jag alltid bilen , vilken frihetskänsla det är! Så skönt;-)

 

Nu blir det snart lunch och sen blir det träning. Har haft vilodagar från träningen lördag & söndag

då vi hade besök i helgen+ att det är viktigt med vilodag också när man tränar.

Nu ser jag verkligen fram emot dagens rehab/träningspass! Ska bli kul att träna ;-)

Bilder tagna från pinquotes.

 

   

Av Annie - 26 januari 2014 18:00

 

 

I Helgen har vi haft besök av mina föräldrar( dem bor i en annan stad),

Väldigt trevligt och kul att träffa dem. Vi år god mat, fikade, promenerade och

hade trevligt. Idag har det även varit födelsedagsfika med mina föräldrar och sambons släkt,

trevligt det med! Så denna helg har gått väldigt fort känns det som!

Tycker nyss det var lördag morgon ...

 

Imorgon måndag så är det dags för mig att åka till Hälsocentralen och

träffa min Sjukgymnast, lite skönt med måndag imorgon ändå på nåt sätt.

Hur har Din Helg varit? ;-)

 

 

Av Annie - 24 januari 2014 11:00


Då var dagens träning klar. Blev träningsövningar/styrka för ben,mage, rumpa och lite rygg.

Har hittat en till, ny träningsövning nu som jag kör nu också.

På den övningen så tränar jag nedre delen av ryggen, rumpan och baksida lår.

Får sån lyckokänsla när jag tränar och blir så pushad av mina framsteg, även om det är små framsteg. Det här är nåt jag verkligen ska fortsätta med, så enormt taggad!

 

Nu ska jag dricka ännu mera vatten och så ska jag ta en bars.

Det här märket gillar jag så mycket, dem har flera som jag tycker om.

Det här är en av favoriterna Swebar med Fudge-crisp smak god och mycket protein.

 

 

Av Annie - 23 januari 2014 18:08

 

 

Har träffat en tjejkompis idag och fikat med henne. 

Riktigt kul att ses och prata om mycket. Tjejkompisar är enormt viktigt, tycker jag.

Som sjuk och sjukskriven så är det väldigt viktigt att få lite av den sociala biten ändå.

Det var i allla fall superkul att ses<3

Hur har din dag varit? ;-)

Av Annie - 22 januari 2014 08:38

 

 

Gillar texten på detta citat och tycker att det stämmer också.

Det är motivaton som gör att man börjar, sen när man kommit in i träningen så är det lite av vana att fortsätta! Blir även så peppad av min träning så det gör ju att jag vill fortsätta.

Så kul att få peppa och motivera andra människor också tycker jag.

 

Träffade en tjejkompis för ett tag sen och hon frågade mig om min träning, vad jag tränar för övningar och hur jag gör? Och sen hördes vi av efter nån dag och då hade hon köpt hem lite vikter för att börja träna hemma( som jag gör) och hon skulle börja träna.

Hon sa att hon hade blivit så inspirerad av mig, kändes så kul att hon blivit inspirerad av mig!

 

Nu är det dags för min rehabträning. Gillar bäst att träna på morgonen/fm.

Känns så bra att börja med träningen, att det är det första jag gör den dagen.

Det blir först träningsövningar/styrka, sen kanske 1 powerwalk.

 

Ha en fin Onsdag<3

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards