Alla inlägg under oktober 2013

Av Annie - 31 oktober 2013 19:57

 

Jag tycker detta citat är lite roligt. Det kanske stämmer lite, iaf lycka för stunden ;-)

Det var väldigt länge sen jag skrev nåt bak-inlägg eller recept nu. Har tänkt att jag ska(försöka) göra det nån dag.

Men det var ju ett tag sen jag bakade nu pga sjukdomen, så får se när det blir.

Jag har några favoritrecept som jag tänkte dela med mig av. Sånt som jag har bakat tidigare ;-)

Kan inte lova när det blir, men förhoppningsvis snart.


Bjuder på lite ögongodis tills dess ..

Det här är Cupcakes som jag bakat tidigare ...


 



Av Annie - 28 oktober 2013 19:38

 


Så är det! Mycket i livet är inte lätt, men man får försöka kämpa och tänka att det Ska bli bättre!

Jag har Dåliga dagar, när jag har sån smärta att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Men jag är oxe, så jag är envis och jag har bestämt för att jag ska bli frisk! Jag får ta små, små kliv framåt.

Jag är Så glad att jag har en omtänksam sambo som hjälper mig så Mycket, han är guld värd <3


Hoppas du som läser mår bra och har en fin kväll!

Kram <3

Av Annie - 27 oktober 2013 15:59



Sen jag började med min rehab, har jag verkligen fastnat för träning. I början var det lite segt, men jag gjorde det ändå. Men nu ser jag fram emot nästa gång jag får träna/ göra min rehab!

Man kan nästan bli lite beroende av träningen, fast på ett positivt sätt.

Har legat lite lågt med min rehab sista veckan för jag har varit så förkyld & hängig. Men det känns iaf bättre nu.

Så idag var det dags ... tog en powerwalk på 7 km och gjorde träningsövningar bla Squatsen.

Lite extra kul när man ser resultat av träningen oxå! börjar komma fram mer muskler och magen är mer slimmad faktiskt. Riktigt inspirerande! Viktigt för mig dock att tänka på vilka övningar jag gör. Jag får absolut inte spänna min nacke, axlar och armar .. för där har jag ont. Men tex Squatsen är en bra övning för mig!


   

Av Annie - 26 oktober 2013 17:24



Det är underbart med Lördag, bästa dagen i veckan( tror jag ... ;-)

Som sjukskriven blir ju dagarna lätt likadana oavsett om det är onsdag eller lördag. Men lördag är ju ändå speciellt på nåt sätt! Ja tex så är ju sambon ledig från jobbet så det är ju mysigt.

Idag blir det myskväll med film,underbart.

Ska nog unna mig nåt gott ikväll med när det är lördag.

Vi har glass i frysen och snacks i skafferiet, så får se vad det blir. Nåt gott i alla fall ;-)


 

Härlig höstbild med vackra färger!

Njut av din lördag och Kram!

Av Annie - 24 oktober 2013 18:52

 

Gillar detta citat. Tycker det är så bra!

Varför gräma sig över saker som gått dåligt, det är ju erfarenhet! Förhoppningsvis så lär man sig nåt utav det så det går bättre i fortsättningen. Ingen är ju perfekt, alla kan göra fel ibland. Visst kan man bli irriterad om nåt inte går som man vill, men efter ett tag så gäller det att tänka positivt och att försöka igen! ;-)


Av Annie - 22 oktober 2013 18:23

   


Igår kväll åt jag detta goda och nyttiga kvällsmål!

Det är kvarg, hallon och Paulins granola med smak av hallon & kakao.

Det var så gott. Jag gillar verkligen muslin från Paulins granola, den är super god tycker jag!

Jag har 2 favoriter, det är Paulins med smak av kakao & hallon( som jag hade i detta recept) & Paulins med smak av hasselnötter & dadlar ;-)

Kan rekomenderas ;-)

Av Annie - 18 oktober 2013 15:18

 

Jag har nu provat Celsius för första gången ( ja det är lite sent kanske .. sett många celsius-bilder på instagram, så vart ju lite nyfiken på drycken ..)

Just den här smaken tyckte jag var sådär, smakade lite konstigt och tillgjort på nåt sätt. Men kanske dem andra smakerna är godare? ..  Jag blev iaf pigg! av den , innehåller mycket koffein.

Vad tycker ni om Celsius- dryckerna? har nån av er smakat dem andra sorterna? ;-)


Ha en fin fredag & en skön helg! <3

Av Annie - 14 oktober 2013 16:27



Har haft mer ont den senaste veckan än tidigare, riktigt trist! Tror att jag måste dra ner kraven på mig själv och även dra ner lite på min rehab/träning. Kanske jag har tränat lite för kraftigt, jag får dra ner tempot på min rehab ..

Ska absolut fortsätta med min rehab men dra ner lite på tempot och på antal övningar.


Tog en powerwalk på fm & gjorde träningsövningar för ben och mage.

Powerwalken blev 5 km lång idag, det var lagom för det var rättså kallt ute. Var bara 2-3 plusgrader tror jag.

Brr nu känner man verkligen att det är höst, på morgonen är det riktigt  kallt ca 2 + grader ...

Det blir mycket tända ljus på kvällarna hemma hos oss nu och elda i kaminen. Älskar våran öppna spis, det är så skönt och mysigt när det sprakar i kaminen ;-)


 


Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards