Alla inlägg under december 2017

Av Annie - 31 december 2017 17:00


  Jaa, hur har då detta året 2017 varit?

 

      -Året började bra med arbetsträning och en blick ut i arbetslivet. Slutade också med mina mediciner,

       mina antidepressiva, mådde bara bättre och bättre. Sommaren kom och vi gjorde mycket skoj,

       var bla i roslagen på landstället, var på fest hos vänner, grillfest,  i Sthlm-bodde på hotell och 

       var på takvandring. Utvecklade också min konst och kreativitet på nya plan och med nya drömmar.

       Kom igång rejält med träningen igen, styrkekträningen som jag älskar.

 

      -Sen hände nåt en bit in på hösten och jag började må sämre och sämre. Depressionen var ett faktum.

       Började med antideppresiva och fick tabletter för sömnen-då min sömn var obefintlig.

       Att jag inte sov gjorde mitt mående om möjligt ännu sämre. Att behöva bråka med FK gör ju

       inte heller att man mår direkt bättre.

 

      Så mitt år har varit väldigt blandat. Men jag mår bättre psykiskt nu och siktar mot 2018.

      Och hoppas att det blir ett riktigt bra år! Ett ännu bättre år. Det ska bli ett bättre år!

   

       Gott Nytt År till er  ALLA fina läsare och bloggvänner! :)

Av Annie - 28 december 2017 13:10


  Trött?



     Ja det kan man verkligen fråga sig. Sov 10 timmar förra natten. Och natten till idag sov jag 9,5 timme,

      plus att jag slocknade på soffan med katten ett tag. Märker att jag är tröttare än jag brukar.

      Men som kroniker så blir man nog lätt tröttare, plus en förkylning i kroppen på det.

 

      Idag har det inte hänt mycket än så länge. Har legat i soffan, myst med katten & lyssnat på ljudbok.

      Fick ljudböcker i julklapp-så nu ska det lyssnas ;)

      Lyssnar nu på "Ända in i märgen" av Annika Taesler.

      Handlar om en tjej som bryter nacken efter en ridolycka. Och allt med det, livet, tankar mm.

      Är i början-men den verkar riktigt bra :)

   

      Självklart också mys med Ramses. Lånekatten ;) Han älskar att mysa :)

        Ska nog gå och mysa lite med honom nu ;) 

   

Av Annie - 26 december 2017 16:15


 Redan annandag Jul .....



       Dessa dagar har gått så fort. Min jul var mysig, dock kom både mensvärk och förkylning på 

       självaste julafton-så måendet var väl inte tipptopp direkt.

       Men det gick-tack vare värktabletter. Fick iaf träffa nära & kära, äta jättegod mat, dricka julmust,

       umgås med barnen( våra fadderbarn ;) och köra julklappsspelet :)

    

       Och på juldagen hade jag och sambon våran lilla julafton. Vi åt gott och gav varandra julklappar :)

 

       Det viktigaste på julen tycker jag är samvaron och att träffa nära & kära. Julklappar är inte prio1 

       för mig, men tänkte ändå visa upp några stycken för er- som jag fått :)

    

        Nya glas. Yeaa. Nått jag velat ha ett bra tag nu. Kommer från Lagerhaus ;)

   

        Ny bok. Denna är också efterlängtad ;)

   

        Ny sladdlös laddare till mobilen. Från bästa sambon. Nåt jag behöver och tittat på ett tag ;)

 

        Hur har Din jul varit? Hoppas den varit bra :)/Kramar Annie.

 

Helg · Högtider · Jul · Livet
Av Annie - 24 december 2017 11:03


                    God Jul och Gott Nytt år!

 


      Från mig-till er alla fina läsare och bloggare där ute! Hoppas Du får en fin och mysig julafton :)

      Gjorde dennna tomtetjej häromdagen ;)

   

Av Annie - 22 december 2017 17:30


  Vad har hänt sen sist?

 

  

      Ja vad har jag gjort sen sist. Var nån dag sen jag skrev, men så kan det lätt bli kring dessa tider.

      Dock så gäller det att prioritera och inte stressa för mycket. Allt behöver absolut inte vara perfekt.

     Och det är det heller inte i vårat hem.

 

      Idag har jag iaf gjort min träning och tagit en härlig vintrig promenad. Efter det vart det lite fix

      med julklappar och sen gjorde jag i ordning julskinkan ;)

      Har också fixat med julgodiset-så nu har allt hamnat i glasburkar. Vart riktigt bra ;)

 

      Hur har Din dag varit? :)  Bildbomb nedan från min dag ;)

     

    

Av Annie - 20 december 2017 19:45


      Dagens goda gärning?

  

     Idag har jag swishat en summa till en förening som jobbar för att hjälpa utsatta, hemlösa katter.

     Det är en ideel förening, så inget vinstdrivande företag.

     Dem gör det för att dem älskar katter och vill deras bästa.

     Alla små djur får inte fira jul med en husse, matte, eller bli klappad eller gosad med.

     Eller få mat, så magen är mätt.

     Allt för många katter hittas slängda i en container eller i ett sopnedkast. Eller bara lämnas vind för våg.

     Och detta är inte bara ord tyvärr. Då dem ofta får samtal ang just såna ärenden.

     Så till dem kissarna och det katthemmet har jag skänt en slant idag. Det känns bra.

     Dem gör ett otroligt bra jobb där, måste jag säga :)

 

        Dagens julkänsla?

 

     Ja på den frågan så säger jag, dagens tröja.  Min jultröja :) Och julmusik.

    

Av Annie - 19 december 2017 18:30


    Idag fick jag känna mig som xena-krigarprinsessan igen, då det var dags för ett träningspass

     med vikter och utrustning. Vet att jag tjatar lite om detta, men åh vilka endorfiner jag fick ;)*ler*

     Vart ett pass styrketräning och innan det prommis ute i snön.

 

     Har också varit pyssel hemma idag med bla tvätt och julklappsinslagning.

     Jag har fasktiskt dragit ner avsevärt på mängden julklappar jag köper detta år. Jag köper några stycken,

     men absolut inte till alla. Och julkklappen till sambon är jag extra nöjd med.

     Men det kan jag inte skriva nåt om. Inte nu iaf . Får berätta om den efter jul ;)

     Hur gör du? Slår du på stort och köper många klappar, eller lite mindre?

 

     Ikväll ska jag nog göra sista sorten julgodis. Sen är det klart. Skönt.

     Vart visst 5 sorter då i år.

     Det är inte vanligt, brukar oftast göra 2 eller möjligtvis 3-men i år tog bakdjävulen tag i mig tror jag ;)

 

     Igår kom mina leggings/jeggings som jag beställt. Var faktiskt nöjd med dem.

     Båda satt som en smäck ;) Och billiga var dem. Dem är köpta på www.fyndiq.se

      

Av Annie - 18 december 2017 19:53


   

     Tack få mycket för alla fina och söta kommentarer. Det ger verkligen mycket :)

     Och tack fina ni-som ger positiv feedback och gillar mitt hår. Och jag som ibland blir sugen att klippa av det.

     Dels för att det är så mycket pyssel med ett långt hår men även för att jag tycker mitt hår har lite sämre

     kvalite nu. Känns mer slitet och sämre. Men jag har gjort detta förut och klippt av håret ..

     Så njae, jag får se ;)

     Ja det blev en fläta idag med. Blir mycket flätor för mig ;)

 

     Idag har jag varit och hälsat på igen på arbetsplatsen som jag ska börja arbetsträna på . 

     Och jag börjar i Januari :) /Kramar Annie

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards