Alla inlägg under maj 2018

Av Annie - 31 maj 2018 20:45


      ... heter denna målning. Den gjordes klart häromdagen och hamnade även på mitt kreativa konto.

      www.instagram.com/creativeart_annie

 

      Fick så mycket positiv respons på denna målning och det gjorde mig så, så glad. Verkligen!

      Är ju ett rätt så känt citat som jag gjort min egen tolkning av.

 

      Har Du ett favoritcitat-som Du kanske vill se tolkat av mig i en målning?

      Dela gärna med dig av det i så fall :) Bomba med förslag.

 

   "Throw me to the wolves and i will return leading the pack"

      

Av Annie - 31 maj 2018 08:55


    Woop Woop ....



      Och så är det strax helg för mig. Så så skönt och välbehövligt.

       Arbetstränar till 14 idag-sen tar jag Helg :)

       Måendet är lite sådär idag, så känns extra skönt-med snart helg. Mensvärk & IBS är ingen rolig kombo.

       Men men. Det är som det är och det blir som det blir. Kämpar på ändå ;)

 

    Hoppas Ditt mående är bra & att Du får en fin torsdag!

   

Av Annie - 29 maj 2018 21:40

  

   Vilka människor ..<3


     Klockan är nu 21.30 tisdagskväll och jag kom nyligen hem efter en kväll på stan med jobbet.

      Jobbet. arbetsträningen. Arbetskompisarna. AW. Härlig känsla. I kroppen.

      Vilken rolig kväll! Och vilka härliga människor som jag får jobba med. *Lycklig*

 

   Livet. Kan. Vara. Riktigt bra!


     

Av Annie - 28 maj 2018 19:45


  förra Veckans Wohooo ....


    -Alltså detta väder! Såå underbart. Jag trivs så bra!

      -Magiska träningspass och ett personligt träningsrekord denna veckan! WIHOO!

      -Nya leggings och nya pennor till min konst. Glädje! Och leggingsen satt som en smäck. Perfekt mao :)

      -Många middagar och fikastunder ute i trädgården :)

      -Positiv feedback & beröm från personalen på arbetsträningen. *suger åt mig*

     

  Förra  Veckans nähää ......


      -Pollen. Behöver jag förklara. Slutar nog aldrig nysa och snora .. ;)

        -Biltrafiken. Är förvånad att det finns så många med körkort som inte förståt det där med trafikregler ..

 

  Förra veckans motto .....


     -Kör du samma väg-så kommer du alltid till samma mål. Så vill DU ha förändring i ditt liv-

        Så måste du köra en ny väg-för att nå ett nytt mål. Så enkelt är det :)

    

   Veckan som kommer då?

 

      Ja den bjuder på arbetsträning 4 dagar, aw imorrn-ut och äta med samma arbetsplats,

        träning och mer :)

        Ska bli en Bra vecka :)

 

    Hur ser Din vecka ut?/kramar Annie ..

     

Av Annie - 27 maj 2018 19:15


 Från sol, grillning och sommar till nåt helt annat ...

 

 

     Jag fick hem mitt armband från Suicide Zero häromdagen. Det var dock för stort för min handled.

      Men nu är det fixat. Så nu pryder det min handled, bredvid mina 2 från Aldrig ensam.

   

     Och så här tycker jag. Kan man-så ska man. Jag kan lätt avvara en god fredagsmiddag,

      den snygga toppen eller liknande och istället lägga dem pengarna på en så viktig förening,

      Så jag swishade dem också en summa häromdagen.

 

      Jag blundar inte för hur det kan se ut. I verkligheten. 

      Inte EN enda människa ska BEHÖVA dö pga psykisk ohälsa. Inte en enda. Men tyvärr,

      så vet vi ju hur sanningen ser ut. 

 

      Kan man-så ska man!

            

Av Annie - 26 maj 2018 21:00


  Wow. Runners high!



    Hade inplanerat en Pw idag på fm, men den tänkta rundan vart en rejäl runda.

     Tog lite till och lite till. När jag var hemma igen, kunde jag checka av 9 km Pw-med joggingintervaller.

     Vilken känsla och vilken "runners high" jag fick.

    Ja det finns en speciell benämning för konditionsträning, av löpare som upplever riktigt starka 

     påslag av att känna sig höga. Runners high.

    

    Resten av dagen då?


    Ska verkligen inte klaga på denna lördag. Den har även innehållit god lunch, kaffe i trädgården,

     ljudbokslyssnande i solstolen, grillande på kvällen och gottis :) En må-bra lördag!

       

Av Annie - 25 maj 2018 21:15


  Vilken underbar fredag .....

  

       Jag har haft en riktig feelgood fredag. Den började med dubbla träningspass,

         en rask Pw och rejält pass Styrketräning. Idag var det mage och armar som fick sig en omgång ;)

 

         Har njutit av både lunch, emfika och middag ute i trädgården. Underbart.

         Och slappat i solstolen, varvat solen med skuggan.

 

   Vilket väder vi har!. Idag har vi toppat på 30 grader här :)



        Och Yeeaaa. Glädjeskutt för en konstnärssjäl. Idag kom mina pennor. Wihoo!

          Snabb leverans också. Det gillar denna konstnär ;) www.penstore.se

    

    

Av Annie - 24 maj 2018 16:15


   Nu är helgen kommen. Så nice!


      Gjorde veckans sista jobbdag på arbetsträningern idag-så nu är det Helg. Härligt :)

        Jag har inte så mycket planerat inför helgen, ska ta dagarna som dem kommer.

 

        Ska iaf grilla med sambon och en kompis imorgonkväll, ta promenader i naturen

        kanske träna & ägna mig åt konsten.

 

       Vad ska Du göra i helgen?


      *Vårat paradis på jorden. Hemma*

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards