Alla inlägg den 3 maj 2018

Av Annie - 3 maj 2018 08:55


     Den psykiska ohälsan och stressrelaterade sjukdomar/tillstånd är den form som ökar mest

      i vårat land. Jag läste nånstans att 70 % av landets sjukskrivningar beror på stressrelaterade

      sjukdomar. Jag hoppas verkligen att detta är nåt som kommer prioriteras av regering & samhäller framöver.

 

       Och då jag själv varit där, så är det ett ämne som ligger nära mig.

 

       Så mår Du dåligt själv-Sök hjälp. Det finns hjälpa att få.

       Känner Du nån som mår dåligt-Våga fråga och våga höra av dig!!

 

       Stress i livet påverkar oss människor oerhört mycket. Att utsättas för stark stress för länge påverkar!

       Så är det bara. Det blir för mycket-för våra hjärnor och kroppar.

       Och det är inget att skämmas över. 

 

      Och det går att må bättre. Det är möjligt att se ljuset i livet igen. Att känna hopp och glädje.

      Det är jag bevis på. Så ge aldrig upp. Det kommer bättre dagar. 

      Ja. Jag lever med ångest. Men jag har kommit så långt om jag tittar tillbaka.

 

      Fortsätt kriga. Det blir bättre. Det kommer bättre dagar :)

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards