Alla inlägg under juni 2015

Av Annie - 30 juni 2015 18:45


     Om jag gillar kaffe eller te bäst? Jag är en riktig kaffetunna ;)
     Jag dricker kaffe, Ofta och hellst. Om jag väljer mellan kaffe eller te, så blir det kaffe 9/10.

     Ofta blir det 2-3 koppar per dag ;)

 

     Men idag köpte jag min första iste på waynes. Ja du läste rätt, min första.

     Aldrig köpt te eller iste på waynes. Bara kaffe. Var sugen på nåt kallt i värmen. Och ....

 

     Så gott det var! Iste med mangosmak! Mmm, gott och svalkande. Det kommer jag köpa igen!

 

     Vad föredrar du, kaffe eller te? :)

    

Av Annie - 28 juni 2015 19:22


    Hej kära läsare och bloggvänner!


   Hur har du/ni haft det i helgen? Min weekend i roslagen/Norrtälje har varit riktigt bra.

   Vi har slappat, fikat, ätit god mat, suttit uppe på kvällen, tagit promenader och solat. Nice!

   Visst det onda har varit där, men så skönt ändå att åka bort över helgen och tänka på nåt annat ;)

 

    Kommer bild från våran grillning & weekend här nedan. Enjoy ;)

    

Av Annie - 25 juni 2015 19:15


    Flyttar till landet några dagar. Mysiga landstället utanför Norrtälje.

    Vi styr bilen dit imorgon, fredag och blir där några dagar. Där trivs jag verkligen som fisken i vattnet.

    Där är rofyllt, lugnt och nära vattnet!

    När man lever med värken/smärtan nära sig, är det verkligen mycket värt att åka bort några dagar.

    Hämta nya krafter och energi ;) och byta miljö några dagar.

 

    Jag spenderade mina barndomssomrar på det landstället och på segelbåt i Sthlms skärgård,

    så roslagen och skärgården ligger nära hjärtat. Och att vara nära vattnet. Det är livskvalite för mig  ;)

    Vad är livskvalite för dig?

 

    Kommer lite bilder här, tagna förra sommaren på landet :)

 

    Hoppas ni får en fin helg kära läsare och bloggvänner!

 

   

   

Av Annie - 23 juni 2015 16:15


     Känner mig rejält fundersam till och från. Ang mina symtom och besvären, värken, smärtan.

     Vissa symtom jag har påminner om symtomen jag hade när jag blev diagnostiserad med mina 3 diskbråck

     i nacken, men vissa symtom är nya och annorlunda.


     Det nya är brännande känslor i kroppsdelar. Ungefär som lindrig brännskada, det bränner på huden.

     Och sticker, som nålstick. Mest i benen, fötterna, armar, axlar, hals och viss del även upp i ansiktet.

     Ofta myrkrypningar och känsla av sockerdricka i fötterna och vaderna. Som att fötterna vill "somna".

     Vet inte. Men känns lite som nervsmärta. Det är mina misstankar iaf.

 

     Som tur är. Om 2 veckor är det dags för magnetkamera-undersökning ( MR ) i Uppsala.

     Samma ställe som sist. Var där och undersökte mig, när mina diskbråck i nacken var ett faktum.

 

     Hoppas på att få svar då. Vad det onda och nervsmärtorna? beror på.

 

    Det är ju min andra magnetkamera-undersökning, så jag vet vad som väntar.

    Trångt utrymme i magnetkamera röret och ett himla oväsen & bankande,

    (fick inga öronproppar sist). Men nu har man ju vanan inne, så denna gång ska jag säga till om det ;)

 

   

Av Annie - 20 juni 2015 17:30


      1. Hur lång tid är 10 år?  fråga paret som nyligen skilt sig ..

 

      2. Hur lång tid är 3 år?  fråga en nybakad student ..

 

      3. Hur lång tid är 1 år?  fråga eleven som går om nian ..

 

      4. Hur lång tid är en månad?  fråga mamman till en förtidigt född baby ..

 

      5. Hur lång tid är 1 timme?  fråga det nyförälskade paret som väntar på att träffas ..

 

      6. Hur lång tid är 1 minut?  fråga den som just missade flyget eller tåget ..

 

      7. Hur lång tid är 1 sekund?  fråga den som överlevt en olycka ....

 

        Källa: facebook, framsteg, citat.

 

 

      Tiden väntar inte på någon. Värdesätt varje ögonblick!

 

    

Av Annie - 19 juni 2015 14:45


   
       Vilket väljer du den till vänster el höger? Snapsen eller det alkoholfria?

       Jag vet ju lätt vilket iaf jag väljer av dessa 2. Nämligen coca colan.

       Snaps har jag aldrig gillat inte ens förut, när jag drack alkohol.

       Tycker inte ens det är gott, smakar bara sprit.

       Och då jag inte dricker nu, så skippar jag lätt nubben. Och cola är ju gott ;)

 

     Och ni som dricker alkohol, glöm inte varannan vatten. Det är en dag imorgon också ;)

   

        Önskar alla fina läsare och bloggvänner en riktigt Glad midsommar!

 

Av Annie - 18 juni 2015 13:15


       Precis som att man tänker på hur man beter sig i sociala sammanhang i IRL. I verkliga livet.

      Att man beter sig på ett schysst sätt och tänker sig för innan man pratar, så gäller precis samma på nätet

      och i bloggvärlden.

      Det är inte ok att bete sig på ett dåligt, oschysst sätt bara för att du sitter vid/bakom en dator.

      Och det finns IP-nummer också. På datorerna så ingen är hemlig på nätet. Egentligen inte.

 

       Oskrivna bloggregler ....

 
    1. Näthat är aldrig ok. Tänk innan handling! Och .. ifall man stör sig på bloggen eller texten,

        varför ens fortsätta läsa eller kommentera? ..

 

    2. Tänk på vad och hur du skriver i kommentarsfältet. Faktiskt!

        Det är helt ok att ha olika åsikter.

        Men kan du inte skriva nåt trevligt, tänk dig för innan du kommenterar.

 

    3. Det är definnitivt Aldrig ok att sno eller kopiera en annan bloggares text utan dens samtycke!

        Det är väl almänt vett att förstå, tycker jag själv.

 

    4. Tänk på hur du gör reklam för din blogg. Använd rampljuset och hajpning med förstånd.

 

 

      Så då har jag fått ut dagens åsikter. Tyck lika eller olika ... ;)

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards