Alla inlägg under januari 2013

Av Annie - 31 januari 2013 18:26

Har visst inte skrivit på några dar nu ....  

Har haft besök idag av en tjejkompis, det var riktigt trevligt o kul   

Hade fixat lunch åt oss och sen fikade vi kaffe och cupcakes    Mina hembakta cupcakes såklart ... (har ju förut skrivit att jag inte ska äta nåt sött i veckan, men gjorde faktiskt ett undantag ... )   

 

Har förövrigt jätteont just nu så blir inte så mycke mer skrivet idag ...

Blir så arg på mitt diskbråck och min värk, men vad spelar det för roll ... tjänar ju inget till egentligen.. värken släpper ju inte för det, tyvärr ....   


Här kommer lite bilder iaf   


       

Nu blir det soffan och lite instagram och wordfeud   

bye bye för denna gång !

Av Annie - 28 januari 2013 16:47

Ja ni kanske förstår vad jag ska skriva om när ni ser rubriken ..

Jag är tokig i sötsaker men nu ska jag skärpa mig ! ska försöka hålla mig borta från godis och sötsaker i veckan (vardagar... ) !


Ska (försöka) ... att bara äta sötsaker på Helgen ! Har fått dålig karaktär nu när jag är hemma och är sjukskriven .. så lätt att hitta nåt gott i skåpet eller kylen ..


Men nu är det Skärpning ! Får ta fram frukt skålen istället ...

Ska peppa mig själv att hålla mig borta från sötsakerna !     


Nä nu är det snart Middags-dax så bye bye för denna gång   


  Älskar vita blommor   




Av Annie - 22 januari 2013 18:26

Uppskattar verkligen alla ni som läser min blogg !

Jättekul att se att jag har haft 210 unika besökare hittils denna månad   

Och 1422 sidvisningar denna månad    Hoppas ni vill stanna kvar och fortsätta läsa om mitt liv och det jag skriver om.


        Kram på er   

Av Annie - 21 januari 2013 14:04

Måndag ....


Varit till Hc och sjukgymnasten idag igen, hon kom med en del tips och fick även låna en tens-apparat som kan lindra smärtan lite ... så den ska jag snart använda !

Varit ute på en promenad oxå .. 4 km vart det .. inte jättemycket, men ändå nåt !


Ska snart unna mig lite kaffe och smoothie och titta på "One tree hill" ...

måste säga att jag älskar den serien, även fast jag inte direkt är i samma åldersgrupp som dem i serien .. men vad gör det ?! kollar på serien för att den är bra ! .. vad spelar egentligen åldern för roll ... det är väl viktigast hur man känner sig själv .. tror inte man ska haka upp sig för mycket på en siffra ....Vad tycker Du ?


Kram på er   

Arg

Av Annie - 20 januari 2013 17:21

Är så Arg på min värk och mitt Diskbråck just nu ...


Har Ont i vänster arm och axel ...


Skulle vilja byta ut mina armar och nacke, få en kropp som är frisk

och pigg ! Innan jag fick Diskbråck hade jag inte trott att det kunde göra så omt ... men det kan jag säga att det gör ONT ...


Har fått starkare Mediciner nu också och dem gör att man känner sig lite dåsig och avdomnad ..


Ja jag vet , det finns dem som har det värre ... men ibland vill jag bara klaga över Värken .. så det så ....


Nån av er som har erfarenhet av Diskbråck ?! ...  har fått några kommentarer i ämnet, men tar gärna emot fler kommentarer om det är nån som har/haft Diskbråck ..


Hej svej !   

Av Annie - 16 januari 2013 12:57



Sjukskriven ...


ja fortsatt sjukskriven alltså, hoppas det blir bättre nu ..

Det bästa för diskbråck, säger läkarna är om det får läka ut med vila, smärtlindring, lätt träning och sjukgymnastik. Har fått ny medicin nu oxå, så hoppas en del av smärtan försvinner såsmåningom. Dem vill ju HELLST INTE OPERERA diskbråck, och SPEC INTE DISKBRÅCK I NACKEN, för det är ingen garanti att det blir bra, och kan vara farligt att operera i nacken ..


Jag har diskbråck i nacken på flera ställen & nerver i kläm så får jätteont i min ena arm,axel och hand & i nacken ...


Riktigt tråkigt när armen domnar av och inte lyder mig .. inte kul !


Någon av er därute som har/eller haft Diskbråck ?!  kom gärna med tips eller bara kommentera    


Ta hand om Er ! och var rädd om varandra !   

Av Annie - 12 januari 2013 13:12

Bilder .......


Tänker inte skriva så mycket nu, har så ont och så ....

Bjuder på lite härliga bilder istället ....


Ska nog kolla lite på tv, på Nat geo wild hd älskar dessa vilda djur dem visar där spec. dem stora Kattdjuren ...


Vilka Cupcakes ser Godast ut tycker Du ?   


         

Av Annie - 10 januari 2013 14:18

hemma efter besök på Hc och sjukgymnasten... frusen efter vandring i snöstorm och ach tejpad rygg efter besök hos sjukgymnasten ...


Fått en del tips av sjukgymnasten iaf, får se hur det går !


Så drygt att jag har såå svårt att sova bara, har ju så ont i nacken( pga diskbråcket .. )

kan inte ligga med huvudet på nåt sätt,har ju så ont i nacken hur jag än bär mig åt ...   


Ska snart ta lite fika med kaffe & sätta mig i soffan   gott med fika !

Vad vill DU hellst ha till fika?! dela med dig   kul med lite kommentarer !

Själv vill jag hellst ha Kaffe Latte och nåt söt till det tex kladdkaka el cupcake el nåt sånt ...


Ta hand om ER ! /Kram !

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards