Alla inlägg under november 2017

Av Annie - 30 november 2017 19:45

 

    Hur mår du idag?

 

     Min torsdag har väl varit sådär. Inte jätte bra. Men så kan livet vara ibland.

      Min dag har bestått av en del ringande till myndigheter.

      Blivit ganska mycket sånt nu-men så kan det också vara ibland.

 

      Har kommit underfund med att jag verkligen skulle behöva göra nåt åt håret.   

      Var ett tag sen jag var hos frissan nu. Skulle behöva ett besök på bästa salongen ;)

      (Bilden nedan är gammal ;)

 

      Sen har jag en fråga till dig som läser. Om du fick välja ett inlägg, alltså vad jag skulle skriva om ..

      Vad skulle du vilja att det var?  

      Har sett att en del nya människor tittat in här ;)/Kramar Annie*

 

    

Av Annie - 29 november 2017 20:30


  Jag är sugen på nån slags förändring. Nej jag ska inte klippa av mig håret eller nåt sånt.

   Känner att jag skulle vilja utveckla eller förändra bloggen på nåt sätt-så jag ska ta mig en funderare ;)

   Antingen kanske förändra bloggen-eller flytta bloggen.

 

   Men har känt för att flytta bloggen tidigare också. Men inte gjort slag i saken än så  ... ;)

   Och ärligt talat, anledningen är nog lite bekvämlighet blandat med lite kunskap i ämnet.

   Vill ju inte direkt ha en ny blogg-vill ju behålla min och behålla gamla inlägg.

   Så ja framtiden får utvisa. Men blir nog kvar på bloggplatsen ett tag till, iaf ;)

 

   Och snart sitter jag bänkad. Dags för Greys kl 21. Det är nog den serien-som jag aldrig missar ett avsnitt av.

 

   Följer Du nån serie? :)

   

Av Annie - 28 november 2017 19:00


 Kreativa stunder ....



      Igår vart jag äntligen klar med min målning. En målning som jag hållt på med ett tag.

      Det var verkligen längesen jag målade ett par och tänkte att det var dags för det nu.

      Vem vet det kanske blir ett till par snart igen ;)

      Det här är mindfullnes för mig.

      När jag skapar är jag i min bubbla och då är all koncentration på skapandet.

 

      Vissa dagar-då bara flödar inspirationen och krativiteten ;)

    

   

Av Annie - 27 november 2017 17:45


    Alltså det finns vänner och sen finns det vänner. Riktigt bra vänner.

     Idag har jag fått besök av en av de allra bästa människorna i mitt liv. Min vän och tjejkompis.

     Vi ses inte hela tiden, men när vi ses-så är det som att vi sågs för bara några timmar sen.

     Och vi hade mycket att prata om men det är inget jag delar med mig av ;)

     Det vart också fika i form av en kanna gott kaffe ;) & mina hembakta småkakor :)

 

      Hur har Din måndag varit?

   

Av Annie - 26 november 2017 17:15



   Veckans bästa?


          Mina träningspass. Massa endorfiner, glädje och Motivation.

             Och alla promenader och pw´s.

 

  

   Veckans jobbiga?


         Tufft samtal från en nära anhörig-som fått ett jobbigt besked från läkaren på sjukhuset. 

            Och samma dag kom brevet från Fk. Det gjorde inte dagen bättre-kan jag säga.

            Denna dag var ganska så jobbig och jag var var helt slut på kvällen. Bokstavligen.

 


    Veckans goda?


         Nyinköpt kaffe från "Kahls". Med smak av "irishcream". Mmm, det är så gott.

            Måste provas ifall du inte gjort det. Dem maler det i affären, så jag har det till min bryggare hemma.

            Perfekt. Och så gott.



   Veckans sämsta?


         Ångest och oro inför framtiden. Vad kommer att hända, hur kommer det att funka? mm.

            I bland skulle det va skönt att kunna stänga av hjärnan ett tag.



    Veckans mysiga?


         Lunch ute på Resturang i fredags med min karl. Riktigt trevligt och mysigt. Vardagslyx ,)



    Veckans goda gärning?


         Swishat en summa till en förening som jobbar för att hjälpa utsatta, skadade & hemlösa katter :)



    Veckans förvåning?


         Bakat småkakor. Och jag som aldrig bakar det-brukar mest baka annat ;)

    

Av Annie - 25 november 2017 13:15


   Alltså den här lördagen. Den började på allra bästa sättet.

    Sitter nu här proppad med endorfiner-ett träningspass senare.

    Älskar alla underbara känslor under och efter träning. Det är bästa känslan!

    Jag älskar det för jag blir så full av självförtroende, pepp och känner mig som ett lejon på savannen.

    Och just då hamnar min psykiska ohälsa i bakgrunden

 

    Och idag vart det ett styrketräningspass för ben och rumpa. Mitt absoluta favvopass.

    Och efter det massa mat i form av lunch.

    Får se vad resten av denna lördag bjuder på :)

 

     Har Du några planer för idag?

     

Av Annie - 24 november 2017 16:30


    Till och från kan jag tänka. Är detta nåt jag ska skriva om i bloggen?

     Är det att avslöja för mycket eller är det kanske rent av bra att skriva om det? 

     Och jag tänker så här, att det beror väldigt mycket på vad det handlar om.

 

     Jag är något försiktig när det gäller att skriva om andra människor i min närhet, 

     eller om väldigt jobbiga saker. Eller bara detta att lägga ut bilder på andra människor i bloggen?

     Skulle aldrig göra det utan att fråga vederbörande först.

     Men jag gillar även att vara personlig och dela med mig av mitt liv.

     Känner själv att jag är mer personlig i min blogg numera än vad jag var tidigare,

     även om jag håller lite för mig själv också ;)

     Jag uppskattar själv personliga bloggar och läser ofta just såna bloggar.

  

      Vad tycker Du? :)

  

Av Annie - 23 november 2017 13:48


  Tänkte ju publicera önskeinlägget idag. Men det kommer en annan dag, ursäkta för det ;)

   Ibland kommer livet emellan.

   Min dag har varit lite tuff. Yttre omständigheter, beslut och sjukdom. Sjukdomen gäller inte mig-

   men känns lika jobbigt för det. Så idag gäller det att andas, försöka distansera sig och tänka att det

   (förhoppningsvis) ordnar sig, till slut.

   Ska snart unna mig em fika och kaffe. Och idag blir det nog nåt gott till kaffet :)

 

    Vad har Du gjort idag?

 

   Denna bild är tagen från vårat sovrumsfönster :)

     

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards