Alla inlägg under oktober 2016

Av Annie - 31 oktober 2016 20:45


  Jaha. Det är redan sista oktober 2016, imorgon är det november och om ca 2 månader är det nytt år ..

  Tiden går så otroligt fort. Det tycker iaf jag. Tror nog flera håller med mig ;)

 

  Ja, vad har hänt idag då?

 

  Ja. Idag har jag tagit en kort promenad och gjort min rehabträning. Lika mycket endorfiner som vanligt ;)

  Känner faktiskt att jag har blivit lite starkare på vissa delar på kroppen. Tror benen blivit lite starkare

  och jag gillar ju verkligen att träna ben också :)

  Det var 0-gradigt och frost ute på promenaden och här ska även komma snö i veckan.

  Får se om meterologerna har rätt ;)

   

  Blir roligare att rehabträna med favvo-tightsen :)

 

  Annars har denna dag varit lugn. Har myst med kissarna och vilat en del också.

  Jag gillar egentligen inte att "somna till" på dagen men det vart faktiskt så idag. Jag var trött och jag tror

  att jag behövde det.  Att sova en stund . Lyssna på kroppen och faktiskt göra som den helst vill :)

 

  Anledningen till att jag helst inte vill göra det är att somnar jag på dan, så har jag svårare att somna på

  på kvällen. Men men .. jag var trött och det behövdes ändå.

 

  Jag vaknade till efter ett tag och hörde små tassar som gick i soffan, och efter ett tag hade jag ena kissen

  på mig. Då ville han mysa och det var såå mysigt. En sån gobit.

 

  Hur har din dag varit, kära läsare?

   

Av Annie - 30 oktober 2016 15:15


   Jag vill börja med att säga tack till alla er som läser min blogg. Tror ni blivit lite fler på sistone :)

   Och tack för alla fina kommentarer ni lämnar. Det är så roligt att logga in och läsa dem :)


   Igår blev det 1 glas rose till middagen. Alkoholfritt såklart i mitt fall, då jag tar mediciner.

   Skulle aldrig dricka alkohol när jag tar mediciner, inte ens 1 glas-det är noll tolerans som gäller för mig ..

   Konstigt nog verkar en del människor bli förvånade när jag inte dricker alkohol-trots att dem Vet att jag tar

   mediciner .. Det tycker jag är märkligt ..

   Kan verkligen inte förstå dem som chansar med sin egen kropp och sin egen hälsa, på det sättet.

   

   Ja tecknandet och inspirationen till det bara flödar på, bokstavligen :)

   Det finns så mycket teknik och tips. Bakom en teckning ligger en hel del teknik faktiskt.

   Det är svårt att se med ett otränat öga, men det är verkligen så.

   Denna tjej var det ett tag sen jag gjorde. Har gjort fler efter henne. Men hon hamnar här iaf.

   Var riktigt nöjd med denna :)

    

Av Annie - 28 oktober 2016 20:00


  Idag fortsatte vi våran jakt efter ny soffa. Varit på Mio och på en möbeloutlet, som ligger i närheten av oss.

  Hittade soffor på båda, så sen blir det att mäta lite i v-rummet och fundera på saken :)

 

  Efter möbeloutleten så var vi på "shoppis", kombination av shopping och loppis.

  Och vi gick verkligen inte inför att handla nåt heller. Och jag är nog inte loppis-typen.

  Och jag sa till sambon: "jag ska Inte köpa nåt ..."

 

  Och vet ni vad? Såklart gick jag därifrån med 2 par skor :) 1 par converse för 40 kr.

  Och ett par Ken Block dc-skor för 100 kr. Super billigt ..

  Innan visste jag inte ens vem Ken Block var eller att det var hans eget märke.

  Kanske ni i yngre generationen vet?

  Här är skorna iaf. Ken block-skorna till höger.
 

 

   Hoppas ni får en fin fredag och en mysig kväll, kära läsare & bloggvänner*

 

Av Annie - 26 oktober 2016 20:15


 

    Javisst. Kräla är väl inget jag rekommenderar .. men jag tror ni förstår budskapet. Att aldrig ge upp.

    Och jag kan inte springa men jag går. Jag går och går. Och jag gör min rehabträning.

  

    Dem positiva fördelarna som min lilla träning ger mig är magiska.


   Att rehabträna stod på schemat idag. Och som vanligt .. glädje och eufori.

   Jag tycker faktiskt att det är ganska intressant och häftigt vad som händer i våra kroppar vid träning.

   Må-bra-hormonerna dopamin, serotonin och endorfiner, som vi har i våra kroppar-deras produktion ökar

   under fysisk träning. Och gör oss gladare.

   Och träning motverkar även stress, då stress-hormonet kortisol sänks vid fysisk aktivitet.

   Vid stress/hög stress får vi mer kortisol i våra kroppar.

 

   Ja iaf, Jag tycker det är rätt häftigt. Att så mycket sker i kroppen vid motion el träning.

   

   Och jag känner ändå tacksamhet och lycka över att jag kan gör min lilla träning, trots mina smärtor.

   Det trodde jag aldrig att jag skulle kunna göra, när min smärtor och symtom kom-

   Så bara att jag kan göra det jag kan .. Det är lycka för mig.

   Det ger ändå lite hopp om framtiden, på nåt sätt.
       

Av Annie - 25 oktober 2016 20:45


   Vad är det bästa du gjort för dig själv?


   Jag vet på en gång vad jag ska svara på denna fråga, utan tvekan. Mitt körkort!

   Att ta körkort är det bästa jag gjort för mig själv. Utan tvekan.

   Det är en sån frihetskänsla. Slippa passa tider till bussar. Bara ta bilen, vart jag än ska.

 

   Speciellt i den situationen jag är i, är det en stor fördel med körkort.

   Då jag besöker hälsocentralen varje vecka och går på undersökningar och dylikt.

 

   Så är det nåt jag rekommenderar andra människor, då är det att ta körkort.

   Och det går att ta körkortet "lite senare" i livet också-det gjorde jag :)

 

   Vad är det bäst Du gjort för dig själv? 

   

Av Annie - 24 oktober 2016 19:15

   

   Det är nåt alldeles speciellt med svart-vitt tycker jag. Visst jag gillar färg med ..

   men svart-vitt blir så magiskt på nåt sätt. Fotade denna bild för ca 2 år sen.

   Det kanske har nåt att göra med att jag gillar skissandet och sketchandet bäst, när det gäller "konsten".

   Jag målar med färg ibland också men skissandet är roligast, blir också mest nöjd med resultatet när det

   gäller mina skissade alster.

 

   Jag brukar oftast teckna ansikten och människor. Och överlag blir det mest tjejer jag tecknar.

   Men har börjat prova lite mer nytt på det senaste. För att utveckla sig, så är ju det bra.

   Att teckna olika föremål. Här är en jag gjorde för några dagar sen, som hamnade på instagram :)

     

Av Annie - 23 oktober 2016 16:15


   Då denna söndag inte hör till mina bättre dagar, så blir det bara några rader idag. Skriver mer en annan dag.

   Det är så trist att få mer smärta i kroppen, så fort man ska göra nåt som är lite trevligt.

   Träffa andra människor, ha lite trevligt, äta god mat och inte vara hemma.

 

   Men jaja .. jag antar att det är så att leva med kronisk smärta. Men direkt kul är det ju inte iaf.

   Det kan jag skriva under på. Ja nog om det.

 

   Hoppas Du som läser har en bra och lugn söndag, vad du än gör :)

 

   Bjuder på denna idag ...

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards