Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Åsikter och annat ..

Av Annie - 30 oktober 2016 15:15


   Jag vill börja med att säga tack till alla er som läser min blogg. Tror ni blivit lite fler på sistone :)

   Och tack för alla fina kommentarer ni lämnar. Det är så roligt att logga in och läsa dem :)


   Igår blev det 1 glas rose till middagen. Alkoholfritt såklart i mitt fall, då jag tar mediciner.

   Skulle aldrig dricka alkohol när jag tar mediciner, inte ens 1 glas-det är noll tolerans som gäller för mig ..

   Konstigt nog verkar en del människor bli förvånade när jag inte dricker alkohol-trots att dem Vet att jag tar

   mediciner .. Det tycker jag är märkligt ..

   Kan verkligen inte förstå dem som chansar med sin egen kropp och sin egen hälsa, på det sättet.

   

   Ja tecknandet och inspirationen till det bara flödar på, bokstavligen :)

   Det finns så mycket teknik och tips. Bakom en teckning ligger en hel del teknik faktiskt.

   Det är svårt att se med ett otränat öga, men det är verkligen så.

   Denna tjej var det ett tag sen jag gjorde. Har gjort fler efter henne. Men hon hamnar här iaf.

   Var riktigt nöjd med denna :)

    

 
 
Ingen bild

skotetmotlivet

30 oktober 2016 16:21

Den teckningen säger verkligen mycket :) Underbar.
Hoppas din dag varit bra.

Kramar

 
åsa i åsele

åsa i åsele

30 oktober 2016 17:28

Alla har vi åsikter, speciellt om hur andra människor bör leva sitt liv ;-)
kram

http://naltanorrland.blogspot.se

 
Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

Madde / Livet som mamma lärare och doula i Dalarna

30 oktober 2016 19:00

Så känner jag också nu sen jag börjat med medicinen. Helt noll mot alkohol, varför utsätta kroppen för något sådant :).

http://www.saramadeleine.se

 
Maria

Maria

30 oktober 2016 19:10

Hej! Åter till bloggvärlden. Blev några dagar på psyk. Är hemma men mår väl inte direkt bättre. Jag är glad att du ändå kan se så positivt på saker fast du har dina svårigheter. Jag har verkligen svårt för det, iaf i perioder då finns inget positivt med något. Roligt att du hittade nåt på shoppis, jag trodde att det var nåt som bara fanns här där jag bor. Har aldrig varit dit själv, men det är väldigt populärt här. Bra att man kan sälja sina saker som man själv inte längre använder ist för att det slängs .)

http://www.olikasidoravlivet.blogg.se

 
deninrekampen

deninrekampen

30 oktober 2016 21:33

Sv: Såklart vännen, du gör inlägget när och om du vill! :)

Känner igen det där med alkohol.. Jag har fått höra många åsikter angående det.. "kan du inte hoppa över dagens dos då och ta något glas" Hmm.. dem vet hur stående mediciner funkar.... Dem senaste åren , har jag tagit 1 sipp av en cider som jag smakade av min farmor, inte ens en klunk... Jag vill knappt dricka glögg någon bjuder på.. Om det är alkohol i..

Mycket vacker bild du gjort!!

Kram <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Frida Schneider

Frida Schneider

31 oktober 2016 08:46

Jag dricker inte heller alkohol man kan ha kul utan alkohol

http://www.mediafrida.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

31 oktober 2016 08:48

Det märks att du tränar och åter tränar på ditt tecknade,,, du har ju blivit jätteduktig. Naturligtvis är denna bild också jättebra. (Y)

OM jag smakar alkohol (kanske en gång / år), så tar jag inte mina mediciner överhuvudtaget.
Men, det kvittar med alkoholen också, så oftast så säger jag nej.
Känner inte för det helt enkelt.

Kramar om.. <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

31 oktober 2016 11:15

Så bra att du skriver om att du inte dricker alkohol då du tar medicin, hoppas många får sig en tankeställare!

Du är så duktig på att teckna!!
Kram!

http://nouw.com/nattis

 
natalia

natalia

31 oktober 2016 16:31

Hoppas du får en fin kväll :D

http://nouw.com/nattis

 
it_is/Anette

it_is/Anette

31 oktober 2016 17:14

Dina teckningar är underbara - så fina o gör mig glad när jag tittar på dom.
Håller med dig i att det är förvånande att folk som vet om att man äter mediciner ändå blir förvånade att man väljer bort alkohol.
Och det finns många goda alkoholfria alternativ så det går då ingen nöd på en *ler*...

sv: ja tänk att man kan ha så många olika sexuella läggningar *ler* ja jag lärde mig också en del nytt erkänner jag.... o fick andra saker bekräftade....
lärde mig att det finns för många sätt att sätta etiketter på folk
fick bekräftat att jag inte förstår mig på varför det är nödvändigt

kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
deninrekampen

deninrekampen

31 oktober 2016 17:43

Sv: Tack vännen, det känns så bra!

Ja det var tråkigt med dem negativa, men hoppas på att slippa ha den denna veckan, dock började inte veckan så himla bra.. Men men, kämpar på!

Vad hittar du på ikväll? <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

 
Emm

Emm

31 oktober 2016 20:50

Gud vad klokt av dig <3 tummen upp!

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

 
zyllah

zyllah

1 november 2016 09:29

Otroligt fin teckning. Jag önskar att jag kunde rita, men får nöja mig med att måla i en målarbok när jag har tid.

Jag dricker inte heller alkohol, inte för att jag äter mediciner utom för att jag inte tror att jag kan hantera det. Väldigt mystiskt hur upprörda folk kan bli över det.. <3

http://Zyllah.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards