Alla inlägg den 3 oktober 2016

Av Annie - 3 oktober 2016 19:30


  Idag har jag haft terapi. Varit på samtal hos P SskOch jag hymlar inte med det, jag skriver gärna om det.

  Varför ska det hymlas om mental ohälsa när det inte hymlas om en bruten arm eller fysisk sjukdom.

  Generellt är ju människan så som släkte, att man gärna har fördomar om sånt man inte känner till.

  För det tror iaf jag, det är nog mycket okunskap och rädsla för det okända-som ligger bakom.


  Om kroppen går igenom jobbiga saker, smärta eller skador är det ingen som tycker

  det är konstigt att det måste behandlas, så varför ska det vara konstigt bara för att det rör tankar & känslor.

  Bara för att man inte kan "ta" på det, så betyder det inte att det inte finns ...

  Och det sätter sina spår att leva med fysisk smärta och leva i ovisshet, pga utredningar & annat.


  Jaja iaf. Det blev dubbel terapi idag. Först samtal på fm och rehabträning på em.

  Och mitt humör vart (igen) så mycket bättre efter träningen, gladare och starkare mentala känslor! 

   

   Det här är verkligen både rehab OCH terapi. För det är bra för både kropp och psyke.

   Mest den mentala biten faktiskt tycker jag.

   Visst det är "anpassad" träning pga min kropp, men jag är så tacksam att jag kan träna mina små pass ändå.

   Det är lycka i form av endorfiner och Må-bra-hormoner :)

   Och jag kan användå små hantlar. Bara det. Jag med alla mina diskbråck i nacken och min (numera)

   kroniska smärta. Jag tror detta kan vara en bra hjälp för mig, på vägen.

 

   Gör det för DIN skull! För att jag vill må bättre :)

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards