Direktlänk till inlägg 19 maj 2015

Mckenzies ryggövning

Av Annie - 19 maj 2015 16:45

    ( Video tagen från youtube.com .. )


  Det här är Mckenzies ryggövning som är min rehab nu. Mot min onda rygg. Vet inte än om den funkar.

  Hoppas den kommer göra det, annars får väl min sjukgymnast och jag försöka hitta en annan väg.

 

 På grund av tidigare erfarenheter och egna åsikter är jag lite skeptiskt mot såna här och andra

 övningar, men jag ska försöka ha ett mer öppet sinne och hoppas på att denna hjälper mig!

 

  Nån annan som har provat denna Mckenzie-övningen eller andra sjukgymnast-övningar?

  Och har det hjälpt dig/er? Kul att höra om andras erfarenheter ang liknande rehab-övningar.

 

   Dela gärna mer er!

 

 
 
MartinaOlsson

MartinaOlsson

19 maj 2015 17:17

sv; tack snälla du! :)

http://martinaolsson.myshowroom.se

 
Emm

Emm

19 maj 2015 18:17

Har aldrig varit på rehab men jag tror stenhårt på dessa övningar. Lycka till! :)

http://www.emelisian.bloggplatsen.se

 
Linn♡

Linn♡

19 maj 2015 18:58

Läser inlägget senare<3
BTW, så har jag utmanat dig i en liten utmaning som kommer upp på min blogg idag kl. 20.00 OCH så svarar jag på din kommentar samt läser din blogg senare när jag får tid, hoppas du förstår! Kram♡♡

http://www.linnfoto.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

20 maj 2015 05:59

Inte provat men hört väldigt bra om den! Ska definitivt testas. :)

http://ptelin.disciplin.se

 
Sara Emma

Sara Emma

20 maj 2015 08:56

Jag har aldrig provat dessa övningar men har hört att de ska va bra. Däremot läste jag i nån yogabok att har man problem med ryggen ska man vara försiktig vid tex en övning där man ligger på magen och lyfter upp/bakåt överkroppen. Man får nog känna av lite själv hur det känns och inte pressa kroppen om det gör ont eller tar emot. Hoppas det hjälper dig! Kram

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

20 maj 2015 11:25

Jag har inte provat - också fått den rekommenderad pga av att jag haft ont i ryggen över 1 mån nu. Men helt ärligt är jag lite skeptisk - lite som Sara Emma nämner att jag också lärt mig att den här typen av övning ska man akta sig för om man har ont redan.
Men kanske även jag skulle försöka vara lite mer öppen o prova....

Kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

20 maj 2015 16:00

Ungefär den gör ja i yogan, den känns bra när man gjort den ett tag. Hoppas den hjälper dig <3

Ja minns fasen inte heller haha, den fjärde ska ja tillbaka till läkaren igen. Ska ta mer prover då, bl.a den med blodplättar om dom kan komma på varför ja får såna blåmärken. Ja skulle helst bara köpa en ny mage på blocket eller nåt, det värsta är inte ontet heller det kan ja ta, känner mig så van men oron över vad det är. Det är det värsta :(

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Sofia

Sofia

20 maj 2015 16:14

Oj då ska ja hålla tummarna på lördag att allt går bra <3

Kramis

http://bian.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

20 maj 2015 17:01

Åh, det där ser ju ut som att det är en jättebra övning för dig ju! Håller alla mina tummar för dig <3

Haha brukade göra något sådant när jag har mensvärk :p

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Maria

Maria

21 maj 2015 12:12

Å hoppas att det hjälper mot det onda :) är själv skeptiskt mot sådant!

Hittade några övningar mot mina egna bäckenbotten smärtor så kallat "pelvic floor" och ja lite lindring vart de ;)

Kramar

http://overleva-uretrit.bloggplatsen.se

 
Vivi

Vivi

23 maj 2015 13:53

Hur går det för dig? Varit på de andra proverna ännu ? Håller alla tummar för att det inte har med diskarna att göra, hur fick du din skada (om det är ok att fråga) kanske har jag glömt att du skrivit om det ? Eller är det förslitningsskada ? Min mamma har i princip inga diskar i de nedra kotorna i ryggen, hon har ont varje dag, men det går... hon har kunnat jobba osv trots det, men tror det är väldigt olika beroende på hur skadan ser ut <3 så mycket nerver i ryggen ju.
Kramar!

http://www.missvivis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards