Alla inlägg under december 2015

Av Annie - 31 december 2015 15:15


   Med denna fina låt och mening i texten välkomnar jag 2016, med hopp om ett bättre år.

   Och för alla andra som även känner likadant. 2016 ska bli ett bättre år!

 

   Här hemma blir det nyårsmiddag med vänner och skumpa. Vad gör du i kväll?

 

   Gott nytt år alla fina läsare, bloggare och bloggvänner!           


 

Av Annie - 29 december 2015 19:54


   Jag har inte mått så bra dem senaste 2 dagarna, haft mer värk med tillhörande sämre humör.

   Och min tisdag började verkligen inte bra, utan att gå in på detaljer. Men min kropp ska inte få ta det ifrån mig.

   Det jag gillar! jag ger inte upp och jag är envis. Envis som synden ibland.

 

   Visst jag måste vara försiktig och träna med måtta men det vart träning. Lätt träning och pw.

   Och det känns så j-kla bra nu efteråt. Hoppas kroppen mår ok imorgon.

   Men som sagt. Jag ger mig inte. Basta! Trots värk och ev sjukdom. 2016 ska bli bättre än 2015!

   2016 ska bli ett bättre träningsår och ett bättre år för mig.

 

      

Av Annie - 25 december 2015 17:15


    1. Alkohol eller alkoholfritt på julafton? Lätt. Alkoholfritt. Gillar inte ens nubbe ..

    2. Vad är det bästa med julen? Gemenskapen och julmaten.

    3. Det sämsta med julen? All shoppinghysteri ..

    4. Det godaste på julbordet? Sill,lax och janssons frestelse ..

    5. Bästa julgodiset? Rocky road, fudge och "snöbollar".

    6. Gillar du julen? Jaa ...

    7. Skumtomtar eller knäck? Knäck.

    8. Prinskorvar eller köttbullar? Köttbullar ..

    9. Plastgran eller äkta? Här hemma har vi äkta ..

   10. Paradis eller aladdin? Paradis ..

   11. Fira jul i sverige eller utomlands? Hemma i sverige ..

 

   

Bloggen · Helg · Jul
Av Annie - 23 december 2015 18:30


  En dag för tidigt egentligen. Men vad gör det? :)

  Önskar alla er fina bloggare, läsare och bloggvänner en God Jul & ett Gott Nytt år!
  Hoppas den blir precis som ni önskar att den ska bli**

  Förresten vilket är erat favoritgodis på julen?

  Jag har flera favoriter och en av dem är rocky road. Vart julgodisfix hemma hos oss häromdagen ;)

   

   

Av Annie - 21 december 2015 20:15

       

       Vilken härlig känsla! Nu har vi jullov! Så underbart :)

       Jag ska ta sovmorgon imorgon. Så välbehövligt och efterlängtat! Wihoo :)

       Har nu kämpat mig igenom första terminen på programmet på högskolan :)

       Känner mig faktiskt stolt över mig själv. Klapp på axeln**

        

     

Av Annie - 19 december 2015 20:00


  Våra kroppar gör otroligt mycket för oss varje minut, timme, dag och vecka utan att vi tänker på det.

  Våra hjärtan pumpar ut blod i blodkärl till våra organ, våran matspjälkningskanal tar hand om maten vi

  stoppar i oss. våra ben och leder bär oss tillsamans med våra muskler. Gör att vi kan förflytta oss och gå.

  Ta promenader, eller hoppa. Vårat respirationssystem och lungor gör att vi kan andas och få syre ut i kroppen.

  Våra kroppar är egentligen ganska fascinerande. Tycker jag.

 

  Och jag kan känna mig rätt trött när jag hör och läser om pressen bland unga.

  Då tänker jag speciellt på pressen som unga tjejer utsätts för. Att man ska vara smal, ha stor rumpa,

  platt mage och gärna se ut som en modell ...

 

  .. Och det är inte våra kroppars uppgifter, att ha en platt mage. Istället för att jaga osunda ideal med

  diverse tillsatser eller metoder så var snäll mot din kropp istället & ta hand om den på ett bra sätt.

  En kropp mår bra av att vara hälsosam. Men det hälsosamma sitter inte bara i vikten eller vågen! 

 

  Hälsan är viktig men rutor på magen eller thigh gap är inte viktigt.

 

   

Av Annie - 17 december 2015 17:30


   Mitt mående är inte perfekt eller bra, men det är inte dåligt heller.

   Det kanske dröjer innan jag känner att det är tillräckligt bra. Men .. ikväll ska jag njuta av livet ändå.

   Jag ska äta god middag med bästa karln som finns, min sambo. Julbord för 2 ikväll :)

   Sen ska jag ta det lugnt i soffan och bara vara. Kanske slå in några julkappar och dricka glögg.

   Vad ska ni göra, kära bloggare och bloggvänner?

   

Av Annie - 12 december 2015 17:50


  Hallå bloggare och bloggvänner. Har saknat er, det var ett tag sen jag skrev ett personligt inlägg nu.

  Ni som känner mig, vet att mitt mående inte varit det bästa.

  Idag har vi äntligen skivit tentan med stort T. Nu är den gjord, så får hoppas på det bästa.

  Så ikväll ska jag bara slappa och ligga i soffan och kolla på nån film :)

 

  Var egentligen bortbjuden på julbord ikväll men då magen inte är så bra, så blir jag hemma.

  Blir myskläderna, film och nåt gott ikväll. Vad gör ni ikväll, kära bloggvänner?

  Bjuder på en sockerchock nedan ;)

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards