Alla inlägg under juli 2018

Av Annie - 31 juli 2018 18:45


  Hallå kära läsare & bloggare! Hur mår ni i hettan?



     Ja jag skulle nog inte skrivit att det vart svalare här. För idag har det inte varit svalt.

       Varit så varmt, kvavt och 29 grader.


      Min-sista-dag-på-semestern är faktiskt bra. Jag har kört uteträning på fm.

      Och rundan vart 8 km, så det vart jag toppen nöjd med.

 

      Har även plockat bär, vilat och fixat lite hemma. Och ska också klicka hem lite hårprodukter.

      Inte heller nån börja-jobba-ångest. Som sagt. All semester tar ju slut nån gång. Thats life ;)

      Börjar även rätt lugnt denna vecka, jobb onsdag + torsdag. Sen ledig fredag plus helgen :)

      Så jag ska inte klaga ;)

         

Av Annie - 30 juli 2018 20:00


      Vad händer då?

 

        Idag har jag tränat, fixat med sysslor hemma och lite sånt :)

 

        Semestern börjar lida mot sitt slut, men det är helt ok ;) Så är det ju, ingen semester varar för alltid ;)

          Och jag har haft 4 helt amazing veckor. Så jag är Helnöjd :)

        

          Ett plus i kanten är att jag haft mycket mindre värk och besvär med kroppen denna sommar

          och det kan jag tacka värmen för :) Dock behöver man ju bara gå 3 steg för att bli svettig ;)

          Så skönt ändå med något svalare väder. Iaf här hos mig har det varit lite svalare några dar nu.

 

          Ikväll blir det soffmys, netflix och nåt gott till det :)

 

         Ha en fin kväll Du som läser ;)

     

Av Annie - 29 juli 2018 19:30


    Den här söndagen har bara svischat förbi känns det som.

     Den började med kaffe imorse och nu sitter jag visst med en kopp igen. Dagens sista dock ;)

 

     Annars har dagen innehållit lite måsten som tvätt, lite städ och en motionsrunda på em-

     när det var uppehåll här .. Dock ville himlen ge oss mer regn. Så jag vart blöt.

     Men hey, det är bara vatten ;)

 

     Har också suttit lite med mitt skapande idag,  den är inte riktigt klar-men visar ändå :)

   


Av Annie - 28 juli 2018 17:15


    Just mår jag så sjukt bra. Vart ett rejält styrkekträningspass idag. 

     Bål, mage, armar och axlar-fick sig en omgång och musklerna fick jobba!

    Efter det dusch och mellis. Så nu mår jag toppen, för att uttrycka det milt :)

 

     "Svetten lackade och rann. Men så kul. 

    Jag älskar känslan att bli starkare i kroppen. Och när kroppen blir starkare-så blir även knoppen starkare.

     När jag fick mina 3 diskbråck i nacken för några år sen, så kunde jag inte ens vrida på nacken

     utan att skrika av smärta. Träning lönar sig Alltid!"

    Text från min insta. 

 

      Blev också ett super gott mellis efter. Hårt bröd med äggkompott på och frukt. Mums!


      

Av Annie - 27 juli 2018 10:15


   God morgon kära läsare & bloggvänner ...

 

       Jag sitter fortfarande med kaffekoppen och bara tar det lugnt :)

         Få se vad denna dag kommer bjuda på. 

 

         Detta är min sista semestervecka, men jag börjar inte förrän på onsdag så några dar kvar ;)

         Är verkligen toppennöjd med min semester. Haft det amazing :) Bästa sommaren på flera år, faktiskt.

  

         Denna dag kommer innehålla slappande i solstolen, kanske lätt uteträning,

         målande & netflixmys ikväll :)

 

         Vad ska Du göra idag?

   

Av Annie - 25 juli 2018 22:00


     Jag kom nyss in från min kvällsrunda.  

     Vart nästan 8 km Pw ikväll och det känns riktigt bra. Härligt sätt att avrunda denna onsdag :)

       Svetten lackade. Det var jobbigt. Men så sjukt nöjd och stolt över Mig själv. Ingetjantehärheller.

 

       Duschen är avklarad. Nu blir det slappa i soffan-kanske sätta på netflix ;)

       Och massor av vätska. Och nåt att stoppa i magen ;)

 

       Så här ser man ut efter ett träningspass i denna värmen ;)

       

Av Annie - 24 juli 2018 19:00


   Just nu mår jag så sjukt bra. Dagen pass är avslutat. Och mellis och massa vatten har jag fått i mig!

    Vart ett tungt pass. Jag gillar dem tunga passen. Styrkekträning för ben, rumpa och mage idag.

 

    Känslan att lyfta tyngre och pressa kroppen. Den känslan är magisk enligt mig.

    Våra kroppar orkar så himla mycket. Faktiskt.

    

     Åhh vad jag älskar känslan efter träning!

 

     Nästan sugen att damma av några böcker från högskolan.

     För er som inte vet så har jag läst kurser på högskolan i ämnet träning och även läst en termin på program.

     Nämligen Idrottsvetenskapliga programmet. Men jag vart sjuk, så hoppade av.

     Och nej, har inga planer att ta upp det. Och inte sen heller.

     Men spåna i böckerna kanske ;)

 

     Annars då?

 

    Kvällen blir lugn. Precis som jag vill ha det. Balans i livet :)

     Blir nu kaffe på uteplatsen, sen nån serie eller film på netflix och kattgos ( lånekatt ;)

   

Av Annie - 23 juli 2018 18:45


   Hur började din morgon?


        -Den började med sovmorgon, så skönt. Är det semester-så är det.

             Jag har verkligen "semestermode" ;) Sen vart det frukost och en stor kaffe :)


   Vad har Du gjort mer idag?


        -Har tagit Pw, solat och fikat i trädgården.

             Ja just det kört 2 tvättmaskiner med, tyvärr behöver ju sånt göras med-trots semester .. ;)


   Vad gör Du nu?


       -Sitter nu med kaffekoppen efter middagen :)

            Och ikväll blir det PW igen ;) 2 st idag, en på fm och en på kvällen.

           Siktar på att passera milen när jag är klar ikväll ,)

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards