Alla inlägg under november 2016

Av Annie - 30 november 2016 20:15



 

      Jag tycker det är ganska konstigt egentligen ..

      Varför ska en människa med ångest eller depression behöva höra "ryck upp dig" eller "var inte orolig".

      De orden botar inte vare sig ångestnegativa tankar eller depression. Dem hjälper inte.

     

      Det är känslor och tankar som personen har i sin hjärna. Bara för att någon säger så, betyder inte det

      att tankarna automatiskt försvinner.

      Ingen annan vet hur den personen mår innerst inne-förutom just Den personen.


      Ingen skulle drömma om att säga till en person som brutit benet att sluta klaga. Ingen skulle heller

      säga till en peson med mycket fysisk smärta att bara sluta ha ont ...

 

      Så varför göra det till någon psykisk smärta eller ångest?

     
      Det beror säkert på mycket okunskap och personen menar kanske inget illa ...

      men för den som redan mår dåligt, kan såna här repliker göra ännu mer skada. Och ge mer sår i själen ..

 

      Depression är en sjukdom!

    

Av Annie - 29 november 2016 20:15


  Jag tänkte att det var dags för en tillbakblick. Tog dessa bilder för ca 2 år sen.

  Egentligen .. bara 2 år sen-men det har hänt så mycket på dessa 2 år ..

 

  Och en påminnelse .. rösta gärna på mig, är nominerad för veckans blogg hos www.mizca.se

  Rösta här .....  http://mizca.se/rosta-pa-din-favorit-blogg-27943136 ( Jag är nr 3 ).

 

  Här kommer iaf 3 bilder på olika nyanser av blått ..

    

   

   

Av Annie - 28 november 2016 18:15


  Nu var det dags igen ...

 

  Jag har blivit nominerad till veckans blogg hos www.mizca.se

  Ni kan rösta varje dag och så mycket som 1 gång/timme :) Så rösta Gärna! :)

  Du röstar genom att klicka på länken nedan, så kommer du till inlägget med tävlingen ;)

  Hoppas det funkar denna gång, med länken.

 

  http://mizca.se/rosta-pa-din-favorit-blogg-27943136

 

  Idag har jag varit på Hc, hos fysioterapeuten och Basal kroppskännedom stod på agendan.

  Vi både samtalar och gör lätta övningar i våran lilla grupp. Idag var vi bara 2 st & fysioterapeuten.

  Det är lite olika hur många vi är, allt från 2-4 vid varje tillfälle. Jag gillar verkligen dessa stunder :)

  Dels så kommer jag hemifrån en liten stund, får träffa likasinnade och får bli mindfull/avslappnad ett tag.

 

  Efter det vart det en liten tur till köpcentrum. Började med julklapparna, har köpt 2 klappar-

  så det är en början iaf :)

 

  Det vart faktiskt även en julklapp till mig själv ..

  Har nog nästan aldrig köpt en julkapp till mig själv, bara till andra. Varför är det så egentligen?

  Varför inte unna sig själv en julklapp också? :)

  Nu var det ju inte vilken julklapp som helst-men det är jag värd efter detta tuffa år.

 

  Vart body shops "lilla" Adventskalender, med små presenter varje dag :)  

  Åh denna ska jag njuta av :) jag bara älskar body shops produkter ;)

   

Av Annie - 27 november 2016 19:45


 Hej kära läsare och trevlig 1:a advent till er alla :)

 

 Min 1:a advent har bestått av promenad, advent-julpyssel och adventsfika med svärföräldrarna. Mysigt :)

 Promenaden vart 5 km och det var en härlig promenad, lite kallt men ändå härligt ;)

 Och vi har fått snö lagom till 1:a advent. Äntligen snö .. Vill absolut ha en Vit jul!

 

 Och sen vart det adventspyssel. Tagit fram adventstakar, julstjärnor, fixat med glödlampor och tagit fram

 tomtar och så. Jag gillar att pyssla och pynta med julsaker, men vill däremot inte att det ska vara

 FÖR mycket. Och ingen gran än här hemma. Nej den kommer fram några dagar-1 vecka innan jul. Inte än ;)

 

 Hur har din 1:a advent varit? har du gjort nåt speciellt eller mest myst hemma?

   

 

Av Annie - 26 november 2016 19:30


  Jag har blivit lite starkare tror jag. I armarna. Och det känns otroligt. Visst det är ingen stor skillnad,

  utan en liten skillnad. Men det känns oerhört-speciellt med tanke på min bakgrund och mina sjukdomar.

  För er som inte vet .. så började mina smärtor, med 3 diskbråck i nacken.

 

  Så jag hade då otroliga smärtor i nacke, axlar, skuldror, armar och händer, med nervsmärta och

  mycket domningar i händer och fingrar. Jag kunde inte hålla eller lyfta saker. Och jag tappade saker

  som jag höll i ..

  Sen kom mitt andra det kroniska i hela kroppen. Men nog om sjukdomar.

 

  Det känns därför helt otroligt att jag kan göra lätt träning av armar och axlar och jag har även kunnat öka

  på lite och använder nu de lite tyngre hantlarna. Det känns otroligt bra. Det är wow-faktor!

 

  Och jag har även kunnat börja göra utfallen igen, efter så lång tid utan att göra dem.

  Trodde ärligt att jag aldrig skulle kunna göra dem igen pga all smärta ..

  Jag har inte vågat göra dem, för jag har mycket värk, smärta i ljumskar, höft och bäcken ..

  men jag har nu gjort dem vid 3-4 tillfällen och det har funkat. Ursäkta mitt språk, men fan vilken lycka ..

 

   Visst anpassad träning såklart. Måste alltid ha hjärnan med mig när jag tränar och tänka på kropp

   och kronisk smärta men som sagt .. Vilken lycka!

 

   Ge aldrig upp!

   

Av Annie - 25 november 2016 20:00


 Hej alla finisar:)


 Jag har inte varit här på bloggen på ett tag, närmare bestämt sen i tisdags.

 Har spenderat dessa dagar i Sthlm med sambon, har bla bott på hotell, varit ute på resturang mm.

 Verkligen haft vardagslyx dessa dagar! Har varit bra dagar-med positiva känslor ..

 Har också träffat mina föräldrar som bor i Sthlm ( jag kommer ju därfrån också ;)

 

 Nu är det fredagskväll och vi har nyss kommit hem. Jag ska "landa" ikväll och ta det lugnt.

 Kanske vara lite kreativ också-då jag har lite abstinens på det ;)

 

 Hur har din vecka varit än så länge? Och har du några helgplaner?

 

   

Av Annie - 22 november 2016 20:15


  Å vad det är härligt att bli ompysslad hos bästa frissan.

  Är verkligen feminin på det sättet :)

  Tycker det är helt underbar egentid att bli fin i håret och få en latte till det & bläddra i lite tidningar.

  Så nu är jag riktigt blond igen, precis som jag vill ha det ;)

  Fixade faktiskt ögonbrynen också denna gång. Har gjort det tidigare, men det var längesen.

  Så nu är jag nöjd-denna tisdag har varit bättre.

 

  Hur har din tisdag varit? Och vad har Du gjort?

 

   

Av Annie - 21 november 2016 19:30


   Min vecka började ganska trist imorse. Vaknade och hade så ont i axlar, skuldror-och nackområdet.

   Även fast jag gått med ont och smärta länge-så vänjer jag mig aldrig.

   Men smärta är ju det kroppen aldrig vänjer sig vid.

   För er som inte vet så började min smärtresa med diskbråck i nacken för ca 4 år sen.

 

   Ja iaf. Ingen ide att ligga kvar i sängen då, det är lika bra att gå upp-för det onda blir inte bättre

   om jag ligger kvar .. Jag gick upp, åt frukost och sen vart det ut på en pw.

   En pw 3,5 km :) Med endorfiner :)

 

   På em var det det dags för Basal kroppskännedom hos min fysioterapeut och det var avslappnande

   även denna gång. Skönt med avslappning-när man har ont.

   Sen på vägen hem, så svängde jag förbi köpcentrum. Köpte doftljus och julkort.

 

   Hur har din måndag varit? :)

 

   Köpte dessa, dem lite dyrare julkorten och sponsrar cancerfonden med en liten summa :)

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards