Alla inlägg under mars 2017

Av Annie - 31 mars 2017 19:30


  Nu var det ett tag sen .. jag skrev ett inlägg om min passion-det kreativa.

  Känner verkligen att jag går igenom olika faser i mitt skapande. Varje fas innehåller alltid nåt som blir

  lite bättre. Det är en underbar känsla.

  Gjorde fakrtskt klar denna tjejen idag. Och ja hon hamnade på instagram. På mitt kreativa konto ;)

  Drömmen är ju verkligen att ha utställning/vernissage. I framtiden. Skulle vara magiskt, ifall det slår in ;)


   

   Den andra tjejen gjorde jag för ett tag sen.

   Blir nåt speciellt med målningen när man får med accesoarer eller händer, tycker jag.

   Målningen blir mer levande och på-riktigt ;)


   

    Annars då?  Min fredagskväll blir en lugn hemmakväll-med gottis och netflix.

    Ja det kan nog bli lite målande också, det är ganska troligt faktiskt.


    Har du några planer för helgen? :)

Av Annie - 30 mars 2017 19:45


     


       Vad har du gjort idag?


          -Jag har varit ledig från arbetsträningen idag, så jag tog en lång promenad på fm.

           Har även kört bil och varit på ärenden till köpcentrum bla till apoteket.


         Vad har du haft på dig idag?


          -Mörka leggings, Tröja & skjorta från Gina tricot.


         På vilket humör är du idag?


         -Ärligt talat är jag inte på bästa humöret-då det är denna tid i månaden. Och har rejäl pms. 


        Vad gör du ikväll?


       - Jag slappar i soffan, kollar netflix. Och även suttit med skissbok, ark, pennor & varit kreativ.

        Släppt fram konstnären som bor i mig ;)

Av Annie - 29 mars 2017 20:15


 Kom hem för .. en timme sen. Idag var det arbetsträning på em.

 Jag är uppåt och sprudlande-när jag kommer hem från mina dagar där. Så kul och så peppande.

 Att man kan hitta till rätt arbetsträning sådär. Och jag fixade denna arbetsplats själv, så då känns det x-tra bra!


 Innan arbetsträningen .. stod promenad och träning på schermat. Så idag har varit extra sprudlande.


    
  Och att våren är på väg .. känns ju bara underbart. Har tagit fram och börjat använda mina sneakers nu.

  Det är ett vårtecken för mig ;) Ett rejält vårtecken.

  Kaffe i solen utomhus och första grillningen i trädgården är andra vårtecken.


  Vad är vårtecken för dig? :)


   

Av Annie - 28 mars 2017 19:30



   1. När vaknade du imorse?  Vaknade 6.30 imorse då väckarklockan ringde ..

     2. Vad var det första du tänkte på när du vaknade? Att jag var trött haha ..
    3. Har du ringt nån idag? Iså fall vem? Nej ...

 

    4. Vilket humör är du på just nu? Ganska bra, dock pms som lurar bakom hörnet ;)

    5. Vad har du på dig, för tillfället? Leggings, linne och tröja ..

 

    6. Har du ont nånstans? Ja. Då jag har kronisk värk, så är det nästan lättare att säga vart jag inte har ont.

    7. Vad köpte du när du drog ditt kost senast? Tröja från Gina tricot ;)

    8. Vilken var den första hemsidan du gick in på internet dag? Instagram ...


   

Av Annie - 27 mars 2017 14:30


  Ja då är det måndag .. Ny vecka och nya tag.

   Den förra veckan är passe och denna veckan är här. Jag tror att denna veckan blir bra.

   Då jag inte vet nu hur den blir, så kan jag lika gärna tro att den blir bra. Positiva tankar ger så mycket .

   Ja vad kan jag säga? Träningen gör mig till en positivare version av mig själv ;)


   Då måndag är ledig dag för mig .. från arbetsträningen-så vart det promenad & träning på fm.

   Så härligt. Helt underbart att börja veckan med träning-efter några vilodagar.


   Resten av denna .. dag blir det lite fix hemma-men ganska lugnt.

   Blogga, måla, kanske ta en kaffe i solen, pyssla hemma ;)


   Hur ser din måndag ut?


   

 

Av Annie - 26 mars 2017 19:30


    Denna vecka har jag ....


     -Arbetstränat ..  Trivs så bra. Trevlig personal ( arbetskamrater ) Och jag älskar ju djur. Så bra.

     -Tränat ..   Har tränat 2 pass denna vecka. Vill träna 3 men haft mer värk-så då blir det mer vila istället ..

     -Tagit promenader ... Tagit en promenad varje dag. Så härligt med motion och frisk luft-det gör mycket :)

     -Haft mer värk ....  Inte direkt kul, men vad gör man. Det är ju som det är. Kronisk värk ...

     -Varit på föreläsning ... med "jobbet" ( arbetsträningen ). Kul och inspirerande :)

     -Varit kreativ ... och ägnat mig åt "konsten". Målat och skapat-det ger såå mycket.

     -Kollat netflix ... och då kollat "Breaking bad" och "Orange is the new black" ;)


    

Av Annie - 26 mars 2017 10:15


    Ja men så var det dags .. för en lista igen. Men lite annorlunda denna gång.

      Jag gjorde ju en lista häromdagen och en bloggvän till mig ( www.itismadeby.bloggplatsen.se )

      gjorde samma lista på sin blogg och sen "vände" hon på listan ;) Kul ide tyckte jag :)

      Så kände ju såklart att jag ville göra den listan också ;)


     3 saker jag inte uppskattar?


       -Sveriges rättssystem ..

       -Översittartyper-som bara vet bäst i alla lägen, tröttsamt  ...

       -Massa med disk på diskbänken eller i diskhon-typ 2 dagars odiskat ...


    3 saker som jag vill slippa få i present?


        -Prydnandssaker ...

        -Hushållsmaskin ...

        -Tobak ...


    3 saker som jag vill slippa att göra- men som är måsten? 


     -Städa ...

      -Hålla på med diverse blanketter, fylla i och skicka iväg etc ..

     -Stryka kläder ...


    3 ord som beskriver mina lite mindre bra sidor-eller ovanor som är mindre bra?


        -Temperament ...

        -Bekväm när det gäller vissa saker ...

        -Förändringar i livet ..


    3 saker jag borde sluta med-men inte direkt vill?


        -Sötsaker ...

        -Coca cola

        -Spendera mindre pengar på frisörbesök ...


    3 drömmar som kan vara svåra att förverkliga?


       -Bli pilot ...

       -Ha ett eget cafe ...

       -Bli konstnär-med utställningar och vernissage ...


    

Av Annie - 24 mars 2017 18:15


  Många av mina promenader .. blir även fotostunder, en kombination av dem båda.

    Stannar då och då och fotar nåt som kan bli vackert eller nåt speciellt.

    Och häromdagen vart det en sån promenad ...


    Min fredagskväll .. blir lugn. Tacos, lite gottis och serier blir det ikväll med bästa karln ;)


    Vad ska Du göra ikväll? :)


    

       

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8
9
10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards