Alla inlägg under december 2016

Av Annie - 31 december 2016 14:15


   

    Jaha nu var det alltså nyårsafton redan, vart tar tiden vägen? :)

    Min nyårsafton har bestått av lite städning på fm och träning blir det nu på em :)

 

    Vårat nyårsfirande blir ganska lugnt men trevligt och mysigt. Som jag helst vill ha det ;)

    Blir nyårsmiddag hemma hos oss och vi blir några stycken. Föredrar faktiskt det framför en fest-

    med massa folk. Mysigt och lugnt :)

 

    Vill också passa på att slå ett slag för alkoholfria alternativ på nyårsafton. Blir ju alkoholfritt för mig.

    Finns många goda alkoholfria drycker :) Tex denna "Pure" från systembolaget. God och utan alkohol.

 

     Önskar er alla också ett riktigt Gott Nytt år & ett Gott slut på detta år!



   

Av Annie - 30 december 2016 16:30


  Ja jag har inte skrivit så mycket om mitt mående, utredning, läkarbesök och sjukvården-

  på sistonen. Magutredningen är iaf klar. Och jag har verkligen fått min mage väldigt utredd-

  en eloge till min läkare på Hc. Hon är verkligen bra :)


  Ja vad gäller magen .. Det lutar ju åt IBS, som jag har misstänkt själv länge.

  Är glad att det inte var nåt värre iaf. Jag har ju haft ruskiga problem med min mage-smärtor, kramper mm.

  Magen är bättre, men inte bra. Det är ändå hyfsat hanterbart, det var det inte förut.


  Ja och så var det kroppen .. och all värk och alla andra skumma & jobbiga symtom. Allt är iaf kvar

  och ungefär som förut. Endel dagar mer och andra dagar lite mindre.

  Pratade ju med neurologen för en tid sen om ev diagnos, dock vet jag inte riktigt hur det blev ..

  Varför kan dem inte prata mer klarspråk? Eller så är det jag som inte fattar, jaja ...

  Han skulle ju iaf höra av sig till min läkare, så får höra med henne sen.

  Jag är ju iaf nästan säker på vilken diagnos jag har och neurologen trodde samma.

  Men det är det här med utredning för just detta, verkar himla svårt att få till ..

  Kunde jag sätta diagnos på mig själv, så vore det ju enkelt. tyvärr funkar det ju inte så ..


  Jaja, jag mår iaf bättre psykiskt nu och det gör mycket. Äter ju mina antidepressiva fortfarande-

  och det tyckte min läkare att jag skulle fortsätta med än så länge. Bra, vi är överrens ;)

  Vart ju utmattning, depression och det tar tid för hjärnan och själen att läka.


  Ja 2016 var ett jobbigt och tungt år! Väldigt jobbigt, skrämmande och enormt tufft ..

  men förhoppningsvis har det också lärt mig nåt. Och slutet på 2016 har varit bättre än början av 2016,

  Så kanske rentav att 2017 blir ännu bättre. Det tror jag och hoppas :)


  Jag och min läkare har pratat om ev arbetsträning när min sjukskrivning går ut.

  Och har läkartid hos henne några dagar innan. Hon är en bra läkare så känns ändå ok.

  Hon kollar först hur jag mår och är lyhörd. Hon har även sagt ev arb träning beroende på mitt mående. 


  Så jag välkomnar nu nyårsafton och det nya året. Jäklar vad 2017 ska bli ett BRA år :)

 

   

Av Annie - 29 december 2016 18:30


 Min morgon började ganska tidigt. Hade tid hos tandläkaren i stan i morse.

 Haft besvär ett tag, men själv misstänkt att besvären är pga mitt gnisslande och grejande

 med munnen på natten. ( Har bettskena på natten för mitt gnisslande,

 men tyvärr botar ju inte det gnisslandet-men det skyddar tänkerna iaf).


 Och tandläkaren var inne på precis samma spår ;) Hon tyckte att det såg bra ut-så det var ju bra :)

 Jag spänner mig väldigt lätt i nacke-området och mun, käke-området ..

 har ju en del med min kroniska värk att göra.

 Men men-ska försöka slappna av mer. Men lätt att säga men svårt att göra.


   

  Jaja efter det var det en kaffe latte och croissant ( rätt stavat? ;) På waynes-i väntan på att Skopunkten

  skulle öppna sina dörrar. Och där vart det 2 par nya skor. Vinter skor/stövletter.

  Och ena skoparet fick jag för halva priset. Alltid trevligt :)

  Har verkligen behövt nya skor, men inte riktigt kommit till skott innan.

  Ja just det. Vart en klocka också för halva priset på Ur & penn.


   

  Och på em .. vart det träning. Så nu är jag proppad med endorfiner och lyckokänslor :)

  Den bästa träningen jag vet, styrketräningen. Även fast det är lätta vikter. Så .. glädje :)

  Och jag känner i kropp och psyke att jag stärks. Ge aldrig upp!


  När jag tränar tittar jag på mina armband från www.aldrigensam.com ( en förening mot psykisk ohälsa),

  minns min resa som jag gjort ( och gör ..) och känner mig faktiskt riktigt stolt över mig själv och det

  motiverar mig om möjligt-ännu mer. Det är power.


  Vad har Du gjort idag? :)


   

Av Annie - 28 december 2016 20:30


    En famij behöver inte alltid vara kött och blod.

    En familj är de människor som vill ha dig i sitt liv, på riktigt. De är människor som accepterar dig,

    för den du är. Som är redo att stå upp för dig.

    Som älskar dig trots dina brister.


    En familj går att bilda överallt och när som helst. En familj är inte bara mamma, pappa & 2 barn.

    Alla människor är olika och vill olika. Endel vill ha barn, en del vill inte ha barn.

    Endel vill leva ihop med någon av motsatt kön och en del vill leva ihop med någan av samma kön.


    Det finns inte bara 1 sätt sätt att leva sitt liv-det finns hur många som helst.

    Det är du som sätter riktlinjerna för ditt liv ...

   

           

Av Annie - 27 december 2016 19:45


  Denna dag, tisdagen den 27:e december började jag på bästa sätt, nämligen med träning.


  @Först vart det 45 min promenad i halvstorm-då det blåst ordentligt här hos oss idag ;)

  @Sen min lätta styrketräning i 25 min. 


  Och shit vilka bra känslor jag fick under träningen-som vanligt, med andra ord ;)

  Alltså vet att jag är lite tjatig, men träning gör så otroligt mycket .. det är helt magiskt.

  Att jag med min kroniska smärta ändå kan köra min träning 3 ggr/vecka ca-grymt är det.

  Min träning gör mig starkare och då pratar jag mest om mental styrka.


   

  Sen efter lunch hade jag planerat in att ta bilen till köpcentrum, skulle hämta 1 paket & byta 1 julkapp.

  Och jag är ju egentligen inte mycket för att gå på mellandagsrean, tycker bara det är drygt med allt folk ;)

  Haha, ja så är jag. Föredrar faktiskt att helst shoppa hemma framför datorn ;)


  Hämtade mitt paket iaf. Skulle ju också byta mina block som jag fått från Panduro.

  Har länge velat ha en "sketch-book"-det är som ett en bok, häfte där man samlar sina skisser/målningar.

  Så bytte in blocken mot min första sketch-book ;)

  Köpte även 1 block till målningar på Claes Olsson. Och 1 pyjamas fråb Cubus, vart det visst också.


   

  Den svarta till vänster är min nya sketch-book. Ska bli kul att samla mina nya skapelser och alster där :)

  Idag ska jag nog sitta endel med min pennor och skissa eller måla, blivit mindre sånt över julen-

  och då får jag fort lite "abstinens" och lust att skapa mer ;)


  Vad har Du gjort idag?

Av Annie - 26 december 2016 20:30


  Det allra bästa med julen tycker jag är umgänget, myset och gemenskapen-

  sen kommer nog maten och allt det goda.

  Julklapparna är inte så viktiga för mig men jag måste säga att jag blev så rörd på julafton.
  Fick fler julklappar än jag räknade med-och det gjorde mig rörd.

  Rörd av tanken bakom valet av klappar*


  För er som inte vet så har ju jag mått väldigt dåligt detta året. Jag började detta år 2016,

  med att i januari åka in i utmattning och depression-kombinerat med kronisk smärta i kroppen-

  så detta år har varit tufft-minst sagt.

 

  Jag mår iaf bättre nu :) även om allt det kroniska är kvar.

 

  Men var lite sugen på att visa er vad jag fått i mina klappar.

 

   

   Ursäkta för dålig bild, men den får duga ;)

 

   @ Set från oliv kroppsvård-med duschcreme, lotion och handcreme.

   @ Mascara från Max factor

   @ scrubborste till duschen

   @ 2 block för min kreativitet, 1 för teckningar och 1 litet för målningar.

   @ Hårfön (som tyvärr inte är med på bild ;)

   @ Scrub från döda havet ( det bästa för trötta kroppar och trött hud ;)

   @ Handtvål

   @ Juleljus som luktar såå gott ;)

   @ Choklad från Lagerhaus
   @ Chokladask Alladdin

   @ Smycke, så vackert armband från bluebox ;)

 

   

   Detta vackra armbandet från bluebox fick jag av fina www.deninrekampen.bloggplatsen.se ;)

   Tack min fina vän! Vad skulle jag göra utan dig** Du är verkligen en kär vän*.

 

Av Annie - 25 december 2016 19:30


   Hej på er fina bloggare och läsare, hur var eran julafton?


   Min julafton var så mysig och supertrevlig. Verkligen riktigt bra.

   Det var faktiskt våran första Jul hemma i huset på julafton, trots att vi bott här några år-

   har alltid firat hos hans släkt eller min släkt innan.

   Och vi var 6 personer, lagom i min mening. Var ju en del att göra innan-med städ, mat och sånt men det

   gick ändå ok. Och vi hade "knytis", vilket jag tycker är perfekt för då gör alla mat ;)

   Bra också för mig som har värk och problem med kroppen-då måste man tänka på hur mycket man gör,

   så man också kan njuta av själva umgänget och julaftonen ;)


   Iaf, det var så mysigt och vi satt länge vid bordet, åt gott, pratade, skrattade och hade trevligt*

   Och till kaffet efteråt, bjöd jag på mitt julgodis som jag gjort. Populärt :)


   Fick också flera fina julklappar-så rörd :) Verkligen rörd*och tacksam*.


   

  Haha jag fastnade visst på bilden också, i kulan ;) bjuder på det.


  Och idag har jag varit ganska seg faktiskt-men det är ok på juldagen ;)

  Har umgåtts med mina föräldrar, som sov över hos oss. Vi tog en promenad, skönt komma ut en sväng.

  Och senare, vart det även träning. Så skönt och härligt!


    

Av Annie - 23 december 2016 16:30


  Hur mår ni så här dan innan julafton?


  Jag mår hyfsat. Ärligt talat är det inte min bästa dag men det har mer mitt mående att göra och inte

  med det faktum att det är julafton imorgon. Har en del värk i kroppen.

  Så idag vart det att städa lagom mycket( eller lite ) och göra "lagom" mycket.

  Det behöver faktiskt inte vara klininskt rent, äsch lagom räcker. Det blir Jul ändå liksom :)


  Ikväll ska vi klä granen, det brukar vi oftast göra kvällen innan. Ikväll kommer även dem första gästerna.

  2 lurviga gäster. Vi ska ha 2 kissar över julhelgen, så mysigt. Så får dem fira jul med oss och de andra

  gästerna imorgon. Ska bara bli mysigt att kissarna kommer :)

  Undrar om dem kommer gilla våran gran med tillbehör, misstänker det ;)


  Nu ska jag ta mig till soffan, njuta av kaffe och lyssna på julmusik ;)


  Var rädd om er och försök att inte stressa för mycket. Det blir ju Jul ändå*


  Passar även på att önska allla fina bloggvänner, bloggare och läsare en riktigt God Jul!

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards