Alla inlägg under december 2014

Av Annie - 30 december 2014 18:45


                       

                      

                    


                                  Min års-resume 2014 i bilder från Januari-December ***** 

         Som ni ser en del träningsbilder. 2014 har varit året som jag trappat upp rehaben & träningen ett snäpp!

         Och 2015 ska bli ännu bättre, jag ska träna mycket och bli ännu friskare! Kanske tom att jag kan sluta

         med mina mediciner? Hoppas det iaf. Träningen är inte bara ett intresse för mig, det är en livsstil!

         Jag ska även fortsätta med mina studier och sikta mot nya mål! Börjar studera på campus i januari!

        

                     Vill passa på att tacka er fina läsare och bloggvänner för detta året tillsamans!<3

                     TACK för att ni är ni och för alla era besök och kommentarer! Ni är underbara ;)

                     Nu satsar vi på 2015 eller hur? vilket ska bli ett toppen år, det har jag bestämt :)

 

                                 Vill önska er alla ett riktigt Gott nytt år !! *****

               

Av Annie - 29 december 2014 16:13


 

               Men hej på er goa läsare och bloggvänner<3

 

     Hur har ni det så här i mellandagarna? Hoppas det är bra iaf :)

     Min dag har bara svischat förbi, känns det som. Började med rehabträningen (styrketräningen) imorse,

     sen har dagen rullat på med studier och även långpromenad och fika på em.

 

     Jaa träningen var kul som vanligt. Det är kul ju mer jag tränar, desto mer taggad på träningen

     blir jag verkligen! Har hållt på med styrketräningen nu i ca 1,5 år ;)

     Innan jag blev sjuk och alla smärta kom så tränade jag ingenting och nu är jag helt såld på träningen

     och såå motiverad!

  

     Träningen gör verkligen under för mitt mående. Både kroppsligt mot värken, och den gör mig

     starkare i kroppen också! Det känner jag. Sen är det bara ett plus att man får lite mer muskler ;)

     Som sagt det är inte därför jag tränar men det är ett plus i kanten :)

     Då ser jag också att träningen ger resultat!

 

     Jag lägger ju sällan upp selfies och bilder på mig själv och det är ett medvetet val.

     Men idag är ett undantag, även om jag inte visar ansiktet ;)

     För första gången på bloggen tänkte jag lägga upp en före-och-efter bild.

     Det är alltså Före (innan jag började träna) och Efter (Efter att jag tränat ca 1,5 år).

     Bilden till vänster är jag innan jag började träna & bilden till höger är efter 1,5 års tränande ;)

 

 

 

Av Annie - 27 december 2014 19:30


       Idag har inte måendet varit tipptopp. Pms och mensvärk, en dålig kombination.

       Motivationen var inte den bästa idag, men jag är så NÖJD ändå!!

       Jag genomförde min träning trots pms, svängande humör och mensvärk.

       Det känns riktigt bra!! Så taggad på min träning. Motivationen bra växer, det är enormt!

 

       Jag tränar för 1. En friskare kropp. 2. Styrka. 3. Sjävförtroende.

       4. Den oslagbara känslan efter ett träningspass. 5.Hälsan 6. Glädjen efter träning.

       7.Stress minskning. 8.Självkänsla 9. Mig!

 

       Finns MASSA mer anledningar också ;)

 

   

Av Annie - 26 december 2014 17:38


                   Hej finisar! ****

 

     Hur har ni haft det i Jul? Hoppas ni haft det riktigt bra och mysigt ;)

     Jag har haft en riktigt bra Jul med trevlig samvaro, god mat, julgodis och lite klappar med ;)

     Ja idag är det annandag jul och idag har varit en lugn dag här hemma.

     På schemat har stått att packa upp, fixa lite hemma och äntligen var det dags för Träningen idag. Yeaa!!

     Som jag längtat .. haha, faktiskt helt sant!

     Skönt att köra igång med träningen igen efter några dagars uppehåll ;)

     Träning och en vinterpromenad i skidkläderna. Härligt! Nu har vi verkligen mycket snö här och -9 grader.

 

      God Fortsättning och ha en fin annandag Jul!*****

    

             

Allmänt · Helg · Jul
Av Annie - 23 december 2014 15:00


           

             

                           Hej fina läsare och bloggvänner<3

 

           Hur har ni det, så här dan före julafton? Hoppas ni har en mysig dag utan allt för mycket stress och jäkt.

           Här hemma har det varit pyssel och fixa sista julklapparna och inslagning. Även lite julgodis-fix  ;)

           Imorgon fm åker vi till Stockholm, där vi ska fira jul hos mina föräldrar. Ska bli så mysigt ;)

           Umgås, äta god mat och ha det trevligt. Åh nu är julstämningen verkligen här för mig<3

 

               Så nu önskar jag er alla fina läsare en riktigt GOD JUL & ha det så mysigt<3

 

Av Annie - 22 december 2014 18:07


  1.Vad heter du? Bloggen heter ju lifebyannie och mitt namn är Annie ;)

  2. Är du glad?   Jaa, för det mesta iaf :)

  3. Egenskaper du uppskattar hos andra? Empati, ärlighet och humor ..

  4. Vart ska du fira Jul?  Vi ska fira Jul i Stockholm ;)

  5. Det bästa med julen?  God mat, trevligt sällskap och glädjen ...

  6. Vad ska du göra på nyår?  Blir nog middag med vänner ...

  7. Har du adventsstakar el julstjärnor hemma?  Både och ...

  8. Det bästa med vintern?  Snön, julen och slalom ;)

       ( Nu var det tyvärr länge sen jag stod på mina slalomskidor.. men en dag ska jag göra det ... ;)

  9. Vad gör dig lycklig?  Snälla människor, vänner och god hälsa ...

  10. Har du "riktig" gran el plast gran? "Riktig" gran hos oss ...

  11. Senaste filmen du sett? "Boys dont cry" ... bra men hemsk :(

  12. Smartphone el Iphone?  Smartphone .. samsung!

  13. Gillar du kaffe?  Jaa ...

  14. Har du nån piercing?  Nä det är nåt som andra har ..

  15. Har du fått fortköningsböter nån gång? Nej! och det känns bra :)

 

 

Av Annie - 21 december 2014 19:24


 

             

          

 

          Min helg i bilder. Träning, plugg och bakning har stått på schemat ;)

          Gjort julgodis, tränat styrka och kondition och myst. Hur har din helg varit? :)

          Ha en fin 4:e Advent kära läsare!<3 

 

Av Annie - 19 december 2014 23:03


      


           Tack så mycket fina läsare och bloggvänner<3 Det är kul att befina sig på topplistan ;) ;)

           Ni mina läsare, är så värdefulla för mig. Verkligen!

           Blir så glad av era fina kommentarer ni lämnar och vill bara säga att ni gör mitt liv bättre. På riktigt ;)

           Står med ett leende på läpparna när jag loggar in på bloggen och läser era söta spår ni lämnar :)

 

                   Sov gott och Kram på er ****

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards