Alla inlägg under januari 2015

Av Annie - 31 januari 2015 08:26

 

          Godmorgon fina läsare och bloggvänner! Vill börja med säga tack för alla besök och fina

          kommentarer ni lämnar efter er! Det är så kul att logga in och se dem på morgonen<3

          Jag vaknade med lite värk, men denna lördag ska bli toppen ändå. Det har jag bestämt!

     

          Nu på morgonen står rehabträning och styrketräning på schemat! Underbart ;)

          Idag: ett pass för vader, mage och rygg ;)

      

          Senare idag .. kommer en av de allra bästa hit! Ena av mina bästa vänner från Stockholm

          kommer hit och hälsar på i helgen! Så kul det ska bli! Vi har känt varandra länge<3

          ( För er som är nya är, så är jag Sthlms-tjej från början. Född & uppvuxen där ;)

 

          # Ett av mina favorit-citat/bilder. Så rätt ;) Handlar mycket om driv & viljestyrka!

     

ANNONS
Av Annie - 30 januari 2015 19:30

      

              1. Jobba inte för mycket. Trivs du inte på jobbet? kanske dags att göra något annat?

                  Ja det är lite osäkert och kanske lite läskigt, men kanske, kanske det går bra och

                  att det kanske tom gör dig lyckligare i slutändan :)

 

              2. Våga säga Nej. Så viktigt, för dig själv och ditt eget måeende!

                  Man kan omöjligt tillfredaställa alla andras önskningar.

                  Så våga säga nej och säg JA till dig själv ;)

 

              3. Skratta så ofta du kan. Du kommer att må bättre ;)

                  Skrattet frigör lycko-känslor som gör dig gladare. Plus att det smittar också ;)

 

              4. Ångra aldrig något som fick dig att le!

 

              5. Tänk på allt du faktiskt klarat av i livet, oavsett om det handlar om sjukdom, arbetslöshet,

                   studier, eller en nära anhörigs bortgång. Du är alltid starkare än vad du tror!

 

              6. Livet blir inte lättare ju mer tiden går, det är du som blir starkare!

 

              7. Istället för att tänka på vad du saknar. Försök att tänka på vad du HAR som alla

                  andra saknar ;)

    

              8. Alla gör misstag i livet, bara för att du har gjort det betyder det inte att du är en dålig

                  människa, det betyder att du är MÄNSKLIG. Alla kan göra misstag, även jag ;)

 

              9. Ett bra sätt att njuta mer av livet, är att sluta jämföra det med alla andras!

 

ANNONS
Av Annie - 29 januari 2015 17:00


       På schemat imorse stod träning och rehab. Underbara styrketräningen!

       Ett pass för ben och rumpa med massor av endorfiner, glädje, lycka och starka känslor.

       Jag får en kick av all styrketräning, men allra mest av ben-och-rump-passen! Älskar dessa pass!

       Känner att träningen börjar ge mer resultat, kroppen blir starkare och det är ju alltid trevligt

       att det syns i spegeln också ;) Även fast det inte är anledningen till varför jag tränar.

     

       Ni som kännner mig vet ju varför jag tränar. Ni som inte vet, så tränar jag för att bli

       frisk(are) & för att (förhoppningsvis) bli av med värken. För att bygga upp kroppen & bli starkare!

       Att ha bygga upp och ha en STARK kropp är en riktigt bra grund att stå på. Att känna att kroppen

       orkar mer, blir mer tålig, och starkare!

 

       Tack till fina bloggvännerna www.nattis98.bloggplatsen.se & www.linnfoto.bloggplatsen.se

       ni gav mig inspiration till detta inlägg<3

 

                   Träningstips!

 

      1. All träning är BRA träning. Hitta en träningsform som passar just dig!

           Alla gillar olika träningsformer. Kanske gillar du inte styrkträning eller gå på gym,

           men det finns så många andra träningformer. Kanske kondition, yoga, el pilates är nåt för dig.

           Eller kanske spela fotboll eller simma passar dig :)

 

       2. Variera din träning. Träna olika delar av kroppen. Det är viktigt både för din hälsa, kropp

           och för att behålla motivationen och lusten till träningen. Så inte träningen blir för enformig ;)

           Det är lättare att dra på sig skador också om träningen blir för enformig.

 

       3. Stretcha! Inte att förglömma, stretcha är viktigt. Gärna både innan och efter träningen.

           Stretchingen bygger upp smidighet och förbättrar dina resultat! Bild nedan ;)

 

       4. Om du vill få ut mycket av din träning, så är det effektivare med ett kortare-men intensivare pass.

           Redan efter 40-45 minuter så är träningen inte lika effektiv längre. (Styrketräning).

 

       5. Om du är nybörjare .. ta det försiktigt i början! Börja träna med din egen kroppsvikt,

           för att efter ett tag, försöka med lätta vikter och såsmåningom öka på vikterna ;)

 

       6. Ha KUL när du tränar! Tänk inte på det som ett måste. Då är det ganska lätt att tröttna.

           Ett bra tips är också att träna tillsamans med en kompis/kompisar. Då kan ni peppa varandra ;)

 

   

Av Annie - 27 januari 2015 18:09


         Har visst ekat tomt här på bloggen i 3 dagar. Inte likt mig. Ger ifrån mig ett livstecken nu iaf ;)

         Har haft lite för mycket i huvudet av både det ena och det andra. Har fortfarande det,

         men det ger sig väl såsmåningom. Tankar & funderingar! Det kan bli för mycket även för mig.

         Det är nog inget jag kommer att skriva om här på bloggen. Så vet ni det :)

 

         Hur mår ni då, kära bloggvänner? :) Har minnsann tänkt på er under dem här dagarna,

         har absolut inte glömt bort er! Era fina kommentarer och besök värmer verkligen,

         extra mycket när man inte mår så tipp-topp<3

         Ett extra tack till fina www.linnfoto.bloggplatsen.se! Tack för peppen fina Linn<3

 

         Har haft lite bloggtorka också. Så jag tänkte jag frågar er, har ni något tips?

         Är det nåt speciellt ni skulle vilja läsa om här på bloggen? ;)

 

   

Av Annie - 24 januari 2015 18:37


      

Av Annie - 22 januari 2015 16:03


         Kan man TRÄNA fast man är lite sjuk eller förkyld? Ja vad tycker ni?

         Personligen så tränar jag inte om jag känner mig förkyld eller hängig. Absolut inte om jag är sjuk.

         Det är ju inte bara det att orken är borta och att träningen inte riktigt funkar.

         Hälso-aspekten är det viktigaste tycker jag. Den största risken är ju att man kan få

         hjärtmuskelinflammation, visst det är kanske inte så vanligt men det kan hända!

         Och en vanlig förkylning eller virus kan leda till det om man anstränger sig på tok för mycket.

         Hälsan kommer ju först och bättre att tänka långsiktigt, istället för kortsiktigt.

         Behandlar man kroppen på att bra sätt, så kommer belöningen sen. Jag lovar ;)

 

         Jag hade vilodag igår från träningen och hade tänkt träna idag.

         Men imorse kände jag mig opigg och förkyld igen. Tror förkylningen tagit om och kommit tillbaka.

         Så ingen träning idag. Däremot vila, plugg, promenad och massa frukt och vätska har det blivit.

 

         Hur har eran dag varit, kära bloggvänner och läsare? :)

 

        Träningsbild och pepp. Peppar mig (och er)så länge, tills jag är tillbaka hos vikterna ;)

     

Av Annie - 20 januari 2015 16:45


       Så trist att vakna med värk. Värk i armen. Vaknade på sidan, så hade antagligen vänt mig i sömnen.

       ( Somnade på rygg-men vaknade på sida) Och bara en sån enkel sak, kan jag få ont av ..

       Ibland får jag ont av en sån sak och ibland inte. Imorse var det, det första-ont :(

 

       Men gick upp på en gång. Ingen ide ligga kvar och dra sig i sängen. Det minskar inte på det onda,

       däremot bättre att "komma igång" med kroppen. Så det vart frukost: havregrynsgröten & kaffet.

       Sen vart det rehab och TRÄNING! Så härligt och komma igång igen!!

       Efter förkylning & ont i magen. Äntligen! Styrketräning och 1 timme pw i snöyra!!

 

 

        Dagens negativa :(                Dagens positiva :)

      Trist morgon med värk ...               Men det vart Träning ;) ..

        Kallt här i Norrland ..,                    Vackert med snö-landskapet ..

        Funderingar om framtiden  ...        Allt brukar ordna sig tillslut ;) ..

                                                 


       Hur har eran dag varit bloggvänner och läsare? :)

 

      

Av Annie - 18 januari 2015 19:30


        Jag vänjer mig nog aldrig. Och jag gillar den inte, denna tiden i månaden. Humöret blir svängigt,

        irriterat och det värsta .. det onda i magen. Jag kan ta att humöret pendlar upp och ner,

        visst det är också jobbigt.  Men det värsta, enligt mig är mensvärken och smärtorna!

        Får så väldigt ont! För mig hjälper inte Ipren eller dylikt när det gäller värktabletter.

        Jag tar Naproxen eller tom Citodon ibland när det är som värst. Annars blir det olidligt.

        Man kan tycka att man (jag) borde vant mig vid det här laget,

        är ju vuxen så har ju haft det ganska länge. Men det är nog så med smärta,

        man vänjer sig nog aldrig på nåt sätt.

 

       Men som det mesta andra. Så blir det bättre .. 

       Jag har grymt jobbig mensvärk dem 1,5-2 första dagarna i min period.

       Sen lättar värken och försvinner, så det är skönt iaf. Slipper ha det onda alla dagar.

       Och det är jag glad för, verkligen!

       Jag har verkligen provat det mesta för att minska på mensvärken, genom åren.

 

       Har provat värmekudde, vetekudde. Även kört med olika övningar för att lindra värken t ex

       ligga på rygg eller sitta upp och dra upp knäna mot magen, kan lindra lite.  Motion eller träning,

       är bra om det är möjligt. Eller värktabletter m.m

  

       Om du har väldigt ont och inte receptfria läkemedel hjälper, sök då hjälp av vården.

       Finns då andra läkemedel man kan få utskrivna av läkare, som kanske hjälper :) Så var det för mig.

 

                 

Presentation


Vem är jag?

Jag heter Annie. Kreativ konstnärssjäl. Gillar träning och hälsa.

Lever med kronisk smärta & psykisk ohälsa. Så skriver också om det.

Enjoy!

Fråga mig

35 besvarade frågor

Min Gästbok

Följ bloggen

Följ Lifebyannie med Blogkeen
Följ Lifebyannie med Bloglovin'

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skaffa en gratis bloggwww.bloggplatsen.se