Alla inlägg den 29 januari 2015

Av Annie - 29 januari 2015 17:00


       På schemat imorse stod träning och rehab. Underbara styrketräningen!

       Ett pass för ben och rumpa med massor av endorfiner, glädje, lycka och starka känslor.

       Jag får en kick av all styrketräning, men allra mest av ben-och-rump-passen! Älskar dessa pass!

       Känner att träningen börjar ge mer resultat, kroppen blir starkare och det är ju alltid trevligt

       att det syns i spegeln också ;) Även fast det inte är anledningen till varför jag tränar.

     

       Ni som kännner mig vet ju varför jag tränar. Ni som inte vet, så tränar jag för att bli

       frisk(are) & för att (förhoppningsvis) bli av med värken. För att bygga upp kroppen & bli starkare!

       Att ha bygga upp och ha en STARK kropp är en riktigt bra grund att stå på. Att känna att kroppen

       orkar mer, blir mer tålig, och starkare!

 

       Tack till fina bloggvännerna www.nattis98.bloggplatsen.se & www.linnfoto.bloggplatsen.se

       ni gav mig inspiration till detta inlägg<3

 

                   Träningstips!

 

      1. All träning är BRA träning. Hitta en träningsform som passar just dig!

           Alla gillar olika träningsformer. Kanske gillar du inte styrkträning eller gå på gym,

           men det finns så många andra träningformer. Kanske kondition, yoga, el pilates är nåt för dig.

           Eller kanske spela fotboll eller simma passar dig :)

 

       2. Variera din träning. Träna olika delar av kroppen. Det är viktigt både för din hälsa, kropp

           och för att behålla motivationen och lusten till träningen. Så inte träningen blir för enformig ;)

           Det är lättare att dra på sig skador också om träningen blir för enformig.

 

       3. Stretcha! Inte att förglömma, stretcha är viktigt. Gärna både innan och efter träningen.

           Stretchingen bygger upp smidighet och förbättrar dina resultat! Bild nedan ;)

 

       4. Om du vill få ut mycket av din träning, så är det effektivare med ett kortare-men intensivare pass.

           Redan efter 40-45 minuter så är träningen inte lika effektiv längre. (Styrketräning).

 

       5. Om du är nybörjare .. ta det försiktigt i början! Börja träna med din egen kroppsvikt,

           för att efter ett tag, försöka med lätta vikter och såsmåningom öka på vikterna ;)

 

       6. Ha KUL när du tränar! Tänk inte på det som ett måste. Då är det ganska lätt att tröttna.

           Ett bra tips är också att träna tillsamans med en kompis/kompisar. Då kan ni peppa varandra ;)

 

   

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards