Alla inlägg under april 2014

Av Annie - 29 april 2014 19:15

Jag brukar oftast blogga när jag mår bättre. Men behöver skriva av mig ikväll.

Haft en grymt jobbig em. Så mycket värk och smärta! Vill också vara frisk!

Hoppas på bättre mående imorgon. Hoppas, hoppas ...

 

 

 

Av Annie - 29 april 2014 12:15

..... rehabträning vart det idag. Lättare styrketräning, bla squatsen.

Sen efter träningen stretchade jag också. Alltid bra med stretching

efter träning. Hoppas benhinnan blir bättre snart, så jag kan ta mig

ut och köra kondition också!

Sen mycket vatten och lunch på det. Mätt och belåten tjej nu ;-)

Nu blir det kaffe, sen blir det vilopaus.

Måste vila varje dag. Avlastar diskbråcken ett tag då.

Blir nog även liniment på nacken. Det lindrar lite på värken och

värmer nacken. Kör sasco värme-liniment, med aloe vera.

 

 

Av Annie - 28 april 2014 15:30

.... i munnen och massa borrande blev det idag. Ringde tandläkare på fm och

fick komma på akut-tid efter 2 timmar. Skönt att jag fick hjälp så fort.

Är fortfarande rejält bedövad i munnen, men det ger sig såsmåningom.

Hoppas att slippa tandvärk på ett tag nu.

 

Har vilodag idag från rehabträningen och även konditionen,

då jag börjat känna av benhinnan på vä ben. Då är det bäst att vila benen

från kondition ett tag. Blir förhoppningsvis styrketräning imorrn iaf.

 

 

 

 

Av Annie - 27 april 2014 14:00



Har inte drabbats av så mycket tandvärk tidigare i livet. Förrän igårkväll ..

Vilken tandvärk jag fick, den var inte nådig!

Kan tilläga att jag var hos tandläkaren i torsdags för att kolla upp en tand.

Det visade sig att jag hade karies( hål) i hela tanden, ända ner till nerven i tanden ..

Så det behövdes en rotfyllning där, dem lagade bara tanden tillfälligt i torsdags,

och jag fick en senare tid då dem ska laga hållet. Om några veckor !! ...

Men jag kan inte vänta några veckor på att få den här tanden fixad.

Så är det bara! Så det blir att ringa dem imorgon igen!

Det var samma tand som jag fick värk i igårkväll.

Vad man får fajtas när det gäller vård i det här landet!

Men jag är ju ganska van vid sånt vid det här laget, känns det som!

Det gäller verkligen att göra sin röst hörd, så man får rätt vård ...

.... Och det gör jag också. Ger mig aldrig!

 

Blev bara extra motiverad att köra min rehabträning idag, trots värkande tand!

Som sagt jag är motiverad och envis som bara den.

Blev styrka 45 minuter och kondition 45 minuter. Älskar squatsen!

 

 

 

 

Av Annie - 26 april 2014 14:15

 


.... är gjord. Blev lättare styrketräning och kondition 1 timme.

Gäller för mig att träna smart när jag tränar, därför lättare styrketräning.

Jag måste träna precis lagom mycket och får inte gå över gränsen och ens

träna lite För mycket. För då blir jag sämre.

Måste alltid tänka på mina diskbråck i nacken. Verkligen alltid!

Men jag är ändå glad över att kunna göra min rehabträning för den

hjälper mig både fysikt och psykiskt. Känns så bra efteråt. Härligt!

 

 

 

Av Annie - 25 april 2014 16:15

Jag är så nöjd. Jag bara älskar min nya färg på håret och nya frisyr.

Om ni tänker på Pink, så vet ni ungefär hur jag ser ut nu. Alltså blont och kort!

Känns så bra, en tuff frisyr. Har bästa frissan!

 

Ikväll ska vi grilla. så gott det ska bli.

Grilla och sitta ute och äta middag. Så nice.

Just idag är jag nöjd, glad, uppåt och kär i livet! trots det onda & värken.

 

 

Av Annie - 25 april 2014 08:30


Fredagmorgon och frukosten är intagen. Givetvis som alla mornar,

blev det en stor kopp kaffe också. Så gott ....

Idag ska jag göra något som jag har sett fram emot länge ..

Jag ska till frissan och färga håret. Ska bli kul med en ny look!

Blir kanske klippning kort också, men har inte bestämt mig än.

( Har kort page nu. Så blir det klippning så blir det kort hår ;-)

Var länge sen jag färgade nu, ca 2 år sen. Så det ska bli kul ;-)

Har världens bästa frissa också, så jag är i trygga händer.

 

Vad ska du kära läsare, göra idag?

Nu blir det lite mer kaffe, sen lite fix.

Ha en fin dag!<3

 

 


Helg · Livet
Av Annie - 24 april 2014 15:15

..... började med nåt jag inte gillar. Det var nämligen dags för tandläkarbesök.

För en vecka sen så tappade jag en bit av en tand, så det var nödvändigt.

Det var värre med tanden än vad jag trodde.

Hade tydligen karies i tanden, på flera ställen. Tom ända ner i nerven ..

Så det vart lagat lite tillfälligt sen ska jag tillbaka dit och göra en rotfyllnad.

Det var tur jag inte visste innan hur pass dålig tanden var. Då hade jag nog nojjat mer.

Har lite tandläkarskräck. Är det nåt jag Inte gillar då är det tandläkarbesök ....

 

Nu är träningen klar också. Rehabträningen blev styrketräning och kondition idag.

Skönt att köra igång med styrketräningen igen, efter några dagars uppehåll.

Blev 45 minuter styrka och 45 minuter kondition.

Då jag börjar känna av benhinnan igen, så vart det mycket stretching efteråt.

 

 

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards