Alla inlägg under mars 2018

Av Annie - 31 mars 2018 13:15


  Vad har hänt sen sist då?



    Jag tog ju helg på torsdag em, sån skön känsla. Det var verkligen välbehövligt med lite ledigt då.

     Torsdagen var allmänt lite rörig för mig och en del att göra. Så när kvällen kom så damp jag ner i soffan.

     Rätt så trött ;)

   

     Fredagen började jag med ett härligt ute-pass. En lång och härlig promenad på 5 km.

     Ja jag gillar ju bäst att gå länge sträckor, inte så förvånande kanske ;) *ler*

     På¨kvällen var det påsk-knytis hos vänner och släkt till sambon. Riktigt mysigt och trevligt!

     Och våran dessert vart riktigt lyckad. Den fick vi beröm för-det glädjer min baksjäl :)

 

     Denna lördag blir rätt lugn, med pw, kreativitet, gos med katten och slappande.

     Är lite småsliten idag, Min mage bråkade rejält inatt-så vart sämre med sömn. Min IBS gillar nog

     inte påskmat-lika bra som jag gör.

 

     Denna målning hamnade på mitt kreativa insta konto igår ...

   

Av Annie - 29 mars 2018 19:49


    Denna skärtorsdag har bara swishat förbi känns det som. Har bestått av arbetsträning till 14,

    följt av nåt ärende på stan. Och ikväll har vi fixat dessert till imorgon-då vi ska hem till släkt & vänner.

    Alla hjälps åt med påskbuffen , så det är knytis. Och vi har fixat desserten ;) 

    Nu är jag ledig hela 4 dagar, så skönt och välbehövligt :)

 

     Nu ska jag bara slappa resten av kvällen och kanske äta lite påskgodis :)

 

    Passar på att önska er en riktigt Glad Påsk :)

    

Av Annie - 28 mars 2018 09:00


    Nu är frukosten i magen och sitter en stund till med kaffekoppen-som är ett måste på morgonen ;)

     Ska strax ta bilen till arbetsträningen. Ska bli kul att åka dit. Träffa tjejerna och såklart vovvarna :)

     Och nu närmar vi oss helgen, härligt :)

     Hoppas att Du får en bra dag, kära läsare :)

     

Av Annie - 26 mars 2018 17:00


   Detta längtar jag efter just nu:


      1. Att inviga mina sneakers för första gången i år. Det är vårkänsla för mig :)

        2  Fika stunder ute i trädgården :)

        3. Att äntligen få hänga undan vinterjackan & börja använda vårjackan :)

        4. Påskhelgen. Då vi är bortbjudna på middag & ska vara kattvakt : )       

        5. Ta långa pws utan 5 lager kläder :)

        6. När snön i trädgården försvinner och blommorna tittar fram för i år :)

 

      Vad längtar Du efter?   

   

Av Annie - 25 mars 2018 18:45


    Veckans sämsta. Ja min vecka började ju mindre bra med att jag blev påkörd på väg till arbetsträningen.

    Hade verkligen änglavakt och tur att det ändå gick så pass bra som det gjorde!

    Vart ju plåtskada på bilen, men det är bara en sak. Det går att ersätta.

    Jag har ju en "halvskadad" nacke sen innan, så katastroftankarna kom på en gång med ångest.

 

   Veckans nya. I fredags kom min beställning fram till köpcentrum. Så igår tog jag bilen dit och

    hämtade mitt paket. Hade beställt nya hårprodukter från Joico. Vart köp i K-pak-serien denna gång.

    Den är riktigt bra för färgat/blekt hår och luktar såå gott.

    Vart också lite shopping av några smink-produkter på Kicks. Välbehövligt :)

 

  

   Veckans pepp. Min konditionsrunda på 8 km i helgen. Känns grymt bra!

 

   Veckans allra bästa. Såklart. Att jag kommit igång med styrketräningen igen, efter massa förkylningar.

    Känns toppen bra verkligen. Träning är mer än träning för mig, det är glädje, terapi, motivation & livslust.

   

   Veckans tanke. Det blir bättre och bättre. Efter regn kommer solsken. Självförtroende, självkänsla

    och en benägenhet att hantera livet mycket bättre. Trots kronisk smärta. Trots att jag blivit påkörd i veckan.

    Trots ångest. Vi är ALLTID starkare än vad vi TROR. Glöm aldrig det.

 

 

 

   

Av Annie - 24 mars 2018 15:45


 Jaa, vad har hänt sen sist då?

 

     Min fredag var riktigt bra. En härlig dag fylld med både styrketräning (äntligen! ....;),

      fix hemma och mycket tid ägnande jag åt mitt skapande och min konst.

     På kvällen vart det tacos, tv och myys.

  

      Min lördag börjades med frukost och kaffe. Sen konditionsträning i form av rask pw.

      Och jag peppade mig själv och det vart hela 8 km. Riktigt stolt #siktarmotmilen :)

      Även fast styrketräningen alltid kommer vara min favvo träningsform,

      så börjar jag gilla motion och konditionsträning mer & mer.

  

     Också hunnit med god lördagsfika. Och Kollat mina favorit Youtubers,

     vad gäller skapandet och målandet. En av favoriterna är Christina Lorre. Hon är en sån talang :)

 

     Vad gör Du idag?


    Gjorde klart denna donna igår. Så nöjd ;)

 

  

Av Annie - 22 mars 2018 19:45


     Åhh nu är det helg-såå skönt och härligt. Ledig 3 hela dagar. Woop Woop ;)

      Idag har jag arbetstränat till 14, sen tog jag bilen hem. Väl hemma vart det en riktigt härlig promenad.

      Och lång vart den, hela 6 km.

      Så skönt sätt att starta helgen med det. Riktig helgkänsla :)

 

      Denna helg blir förhoppningsvis fylld med promenader, träning

      (hoppas hopppas-har sån träningsabstinens ;)

      Kreativitet och skapande och massa god mat, gottis och mys med mannen :)

 

      Vad ska Du göra i helgen som kommer?

       

Av Annie - 21 mars 2018 16:01


     Min ångest har ökat något sen krocken. Det är inte bara det rent fysiska, själva krocken som är jobbig.

      Det psykiska spelar också stor roll. Bara det att fixa alla papper till försäkringsbolaget,

      fotografera bilen och skadan på bilen som försäkringsbolaget ska ha.

      Och en sån sak som att köra förbi stället det hände varje gång jag åker till och från arbetsträningen.

 

      Plus att vi varit i kontakt med chefen till den andra föraren(han som körde på mig).

      Han som körde på mig är taxichaufför och hans chef har hört av sig,

      då han ville höra våran sida av saken och han undrade hur jag mådde. Bra och fint gjort tycker jag :)

 

     Idag har iaf ångesten varit mindre. Jag har arbetstränat och haft en bra dag på jobbet.

     Tacksam för min arbetsträning. Speciellt nu.

     Haft kul med vovvarna, varit på promenader och haft trevligt med tjejerna på jobbet.

 

      Har också pratat med Af idag och min arbetsträning koimmer förlängas. Yeaaa.

 

     Har en fråga till er som läser, är det nåt speciellt som Du skulle vilja läsa om på min blogg?

    

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards