Direktlänk till inlägg 23 juni 2015

Brännande kroppsdelar, nervsmärta och MR

Av Annie - 23 juni 2015 16:15


     Känner mig rejält fundersam till och från. Ang mina symtom och besvären, värken, smärtan.

     Vissa symtom jag har påminner om symtomen jag hade när jag blev diagnostiserad med mina 3 diskbråck

     i nacken, men vissa symtom är nya och annorlunda.


     Det nya är brännande känslor i kroppsdelar. Ungefär som lindrig brännskada, det bränner på huden.

     Och sticker, som nålstick. Mest i benen, fötterna, armar, axlar, hals och viss del även upp i ansiktet.

     Ofta myrkrypningar och känsla av sockerdricka i fötterna och vaderna. Som att fötterna vill "somna".

     Vet inte. Men känns lite som nervsmärta. Det är mina misstankar iaf.

 

     Som tur är. Om 2 veckor är det dags för magnetkamera-undersökning ( MR ) i Uppsala.

     Samma ställe som sist. Var där och undersökte mig, när mina diskbråck i nacken var ett faktum.

 

     Hoppas på att få svar då. Vad det onda och nervsmärtorna? beror på.

 

    Det är ju min andra magnetkamera-undersökning, så jag vet vad som väntar.

    Trångt utrymme i magnetkamera röret och ett himla oväsen & bankande,

    (fick inga öronproppar sist). Men nu har man ju vanan inne, så denna gång ska jag säga till om det ;)

 

   

 
 
Life of Johanna

Life of Johanna

23 juni 2015 19:54

Fick inte öronproppar första gången heller, men denna gången fick jag, visste inte ens det fanns, så det beror nog lite på personalen :) Hoppas din MR går bra :)

Javisst är han söt Hugo =)

http://lifeofjohanna.se

 
Elin

Elin

23 juni 2015 21:06

Men usch, herregud, låter jätte konstigt ju! Vill bara att det ska vara bra för dig, att du ska må bra och FÅ HJÄLP!
Jag hoppas verkligen att det blir bättre för dig vännen, tänker i massor på dig<3

Skönt att du snart ska kolla dig, håll ut!<3
Visste inte att du gjort det tidigare, men skönt att du vet hur det går till iallafall :) Håller tummarna för dig <3

Varma kramar! Hoppas att allt är bra med dig :)

Sv; Nej eller hur, blir och är så arg för allt som hålls på och sägs! Liksom, VAD F*N ÄR DET ROLIGA?! Är det så jävla roligt att såra någon och vara rent av elak?
Ja, precis, feminism är BÄST! :D Stockholm är jättebra och har inget emot det ALLS, blir så arg av att höra det - han vill bo i norrland, ska jag då säga "FYFAN FÖR NORRLAND!!!" Jäkla skitsnack!

Hon är en grym tjej som kan stå upp för sig själv och är en helt gudomlig brud :D

Nja, har varit tuffa dagar nu det senaste :/ Hur är det själv med dig?<3

http://nouw.com/ElinNordwall

 
Life of Johanna

Life of Johanna

23 juni 2015 21:38

Ja personalen är a och o! Ser ni fick lite andra frågor på lappen, vi fick inget om cellskräck, konstigt att det kan vara så olika.

http://lifeofjohanna.se

 
SaraEmma

SaraEmma

24 juni 2015 09:50

Va skönt att det snart är dags för mr, förstår att du undrar och är orolig. Konstigt med symtom på så många olika ställen? Jag har gjort mr tre gånger och fått både öronproppar och hörselskydd med radio i varje gång :-)
Kram!

http://ryggresan.bloggplatsen.se

 
it_is/Anette

it_is/Anette

24 juni 2015 14:59

tycker så synd om dig o känner så med dig. som du kämpar o kämpar
o lider
hoppas du får något svar o hjälp snart

kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

24 juni 2015 15:09

Sv; Ja, kan bli så jävla förbannad jag också! Man MÅSTE sätta sig in i andras situationer ibland också!

Det är dem verkligen! :( kommer få panik för ikväll igen, sedan blir jag yr av dem.. hatar dem!
Nej det gjorde dem inte, antar att svaren kommer nästa vecka..hoppas att det går snabbt!

Skönt att det är bättre iallafall, bättre än hög smärta hela tiden, nålsticken och obehaget kan jag förstå dig om, det skulle jag inte vilja känna på ens..:( känns så jobbigt och veta att du har så här!
Men vi får kämpa på tillsammans, peppa på varandra och helt enkelt bara försöka!<3 Du vet vart jag finns ifall att du behöver prata av dig dina tankar, om smärtan!<3

Varma kramar och ha en fin onsdag :)

http://nouw.com/ElinNordwall

 
snoflinga

snoflinga

24 juni 2015 15:36

Håller tummarna att du får svar och att det är något som går att göra bättre igen!

Tonvis med kramar <3

http://snoflinga.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

24 juni 2015 16:17

Men fy, bästa Annie! DU är sååå stark <3

Det är bara bra med mig, tack som frågar :)

http://nouw.com/nataliatrojan

 
it_is/Anette

it_is/Anette

24 juni 2015 16:26

ja det är sant, bättre veta - lättare att ta beslut om hur man ska gå vidare, vet man inte så är det svårt att ta ett sånt beslut, speciellt när man har ont o man inte vet om det man gör kan förvärra...

sv: Tack, bland så kan det hjälpa andra som funderar på något - vad dom ska göra eller inte, när man berättar om sin egna upplevelse i något.
Precis som du gör...
Det blev värre o värre med åren - det var hanterbart ända tills för ca 5-6 år sedan.

kram

http://itismadeby.bloggplatsen.se

 
natalia

natalia

24 juni 2015 23:35

Jaa <3

http://nouw.com/nataliatrojan

 
N

N

25 juni 2015 16:26

Vilken kämpe. Hoppas det blir bättre snart!!

http://nouw.com/nathaliemaria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards