Direktlänk till inlägg 30 januari 2014

Kaffe är gott ...

Av Annie - 30 januari 2014 14:00


Idag har jag vilodag från rehab och träningen. Det är viktigt med vilodagar också, så kroppen får tid att återhämta sig mellan rehab-passen.

Däremot blev det en lång promenad på fm, 60 minuter.

Då vi hade ganska kallt och blåsigt + att det snöade, så kändes det lite trögt att gå ut.

Men jag gjorde det och det var jag glad för efteråt. Kändes så bra när jag kom in i värmen igen!

 

Efter lunch blev det en vilostund för mig i soffan( behöver vila varje dag för att lätta på trycket i nacken, där diskbråcken sitter och avlasta en stund).

 

Nu blir det lite extra gott kaffe. Fick en Tassimo av mina föräldrar i julklapp, så nu får kaffemaskinen brygga mig nåt gott.

Favoriterna än så länge är nog kaffe latte & cappucino, men vi har även espresso, 

chai latte och chokladdryck kapslar hemma ;-)

 

 

 
 
Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

30 januari 2014 15:25

Kroppen behöver vila från träning ja, men en promenad är ju inte direkt träning. Jag tycker inte det i alla fall:)

Gött med en kapselmaskin. Vi hade en innan och det var väldigt smidigt om man bara ville göra en kopp. Synd bara att kapslar är så dyra:(

sv: Tack snälla du.
kramar

http://sessie.se

Annie

30 januari 2014 15:34

Ja det behöver man :-) Jag tycker inte heller att promenad är träning, så därför blev det promenad idag!-när det var vilodag ;-)

Ja det är ju det! ;-)
Ja det är ju det, dem är ju inte direkt billiga!

Kram/

 
Ida

Ida

30 januari 2014 18:58

Som du säger så behöver man vila. :)

SV: Känns bättre idag, men hoppas kunna träna imorn igen. Vi får se hur jag känner mig när jag går upp. Ska försöka sova ut. :) kram

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:14

Ja så är det :-)

Vad skönt!hoppas du kunde träna då ;-)
Kram/

 
luvcatz

luvcatz

30 januari 2014 19:38

yes, tog en cappucino idag på jobbet o njöööt, har ju dragit ner antalet koppar från kanske 5 - 6 om dagen till 3 - 4 i veckan o magen e lite gladare :-)

Tack, det kändes skönt igår när jag hade tränat :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:16

vad gott ;-)
Ja jag dricker också en del kaffe kanske 2-3/ dag ;-) förstår det ;-)

 
En plats i solen

En plats i solen

30 januari 2014 22:37

haha ja vi har bra smak båda två ;)

http://enplatsisolen.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:17

haha javisst har vi! ;-)

 
Jess

Jess

31 januari 2014 13:10

Har en tassimo jag med. min favorit är latte men den med mindre sockr för jag tycker den andra är för söt. Hoppas din dag blir bra.
kram

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:19

Jag dricker också den latten som det är mindre socker i, tycker den är tillräckligt söt ;-)
Tack!

Kram/

 
natalia

natalia

31 januari 2014 18:00

Bra att du vilar, för det behöver vi. Särskilt vi som kämpar <3
Du är grymt duktig.
Ha nu en fin fredag.
Kram

http://nattis98.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:21

Ja det är viktigt med vila också ;-)
Precis det behöver vi! ;-) eller hur ;-)

 
luvcatz

luvcatz

1 februari 2014 20:06

Härligt :-)

Har nu länkat din blogg på min startsida oxå :-)

Ha en fin kväll!

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Annie

3 februari 2014 08:22

Javisst ;-)
Åh vad roligt ;-)

Hoppas du hade en fin helg! ;-)

 
Ingen bild

Bea

1 februari 2014 20:48

Kaffe är mitt svarta guld! Jag skulle dööö utan kaffe!
Jag länkade lucatz idag o tog med dig på köpet ;), hoppas du inte har ngt emot det!
Kram på dig o ha en go kväll!

Annie

3 februari 2014 08:24

Ja eller hur! mitt med haha ;-)
Åh vad roligt, bara roligt om du vill länka min blogg! :-)självklart inte, bara kul ;-)

Jag länkar dig med på min ;-)
Hoppas du hade en fin helg ;-)
Kramar/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annie - 22 oktober 2018 19:09

       NU har det hänt något .......            Jag har flyttat och finns numera på annan address, nämligen www.nouw.com/by_anniess        Alttså www.nouw.com/by_anniess         Hoppas vi ses där!           Kramar Annie ..... ...

Av Annie - 22 oktober 2018 18:51

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 9792966971

Av Annie - 21 oktober 2018 19:48


  Har så mycket i skallen just nu ....           men ni kommer förstå tids nog ;) mest roliga saker.           Jag har haft en riktigt bra helg och det känns Helt okej med jobb imorrn.           Ska faktiskt bli kul ;)              Är ...

Av Annie - 20 oktober 2018 14:36


     Ha en fin lördag alla läsare & bloggare!      Ska alldeles strax iväg. Bortbjuden på fikakalas och sen middag på det. En helkväll :)        Blir trevligt och kul!        Ha en fin kväll kära Du :)     ...

Av Annie - 19 oktober 2018 12:12


    Inom en snar framtid kommer det nog hända lite saker här på bloggen .. ;)          Annars är det ju fredag idag och det känns toppen. Känner mig lite piggare idag :)       Min helg blir lugn med träning, vila och småfix.      Ja imorr...

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards