Alla inlägg under januari 2014

Av Annie - 21 januari 2014 13:15

 

 

Gillar detta citat och det stämmer på mig. 

Jag tränar Inte för att gå ner i vikt. Jag tränar för att bli starkare, stärka musklerna,

och bygga mer muskler. Framför allt kan min träning hjälpa mig att bli frisk(are) och bara det  gör ju att det är värt alla träningstimmar och slit. För det är Inte lätt, men har man motivationen och glöden inom sig, så fortsätter man. Och tycker det är kul också.

 

Min träning/rehab idag blev träningsövningar/styrka för ben, mage och rumpa.

Efter det även en powerwalk. Sen lunch efter det.

Så känner mig nu mätt, matt i kroppen(på ett bra sätt) och nöjd.

 

Ha en fin Tisdag <3

Av Annie - 20 januari 2014 14:00


Det var visst några dar sen jag skrev nu.

Helgen gick fort, som jag tycker att den alltid gör.

Helgen har bestått av rehabträning, powerwalks, god mat och Värk. Har haft mycket värk, så det är en anledning varför det inte blivit nån bloggning i helgen.

 

Idag på morgonen så var jag till Hälsocentralen och träffade min Läkare. Vi pratade om mitt mående och min framtid, sjukskrivningen vart förlängd också.

Har en Bra läkare och en Bra sjukgymnast och det är jag Glad för. Det är så viktigt med bra bemötande när man är sjuk.

 

Blev flera promenader/powerwalks i helgen, fotade naturen då.

Jag tycker vinterbilder är så vackra, älskar att fota naturbilder på vintern!

Kommer några foton här.

 

     

Av Annie - 17 januari 2014 14:54


Är det nåt jag inte förstår mig på så är det näthat.

Varför vill endel vara elaka/försöka trycka ner nån annan via nätet/blogg/facebook m.m? 

Det måste ju vara så att dem människorna är så osäkra på sig själva, så istället så går det ut över nån annan. Varför skriva nåt om man ändå ska vara elak?

 

Jag är inte rädd för att säga( eller skriva) vad jag tycker. 

Finns många viktiga ämnen i samhället som jag har en åsikt om, näthat är en av dem.

Många andra ämnen är kanske viktigare, men jag tycker detta ämnet är viktigt också.

 

Så om Du blir eller har blivit utsatt, stå på Dig!

Strunta i dem som hatar eller är negativa! Det är inte dig det är fel på, det är dem ...

 

 

 

Av Annie - 16 januari 2014 13:32


   

Träning stod på schemat idag, ovanligt va? ;-)

Blev träningsövningar/styrka och en powerwalk. Var rätt så kallt ute -12 under min pw.

Men då känns det extra bra efteråt, att jag gjorde träningen!

Avslutade träningen med en gainomax. Härlig känsla i kroppen. Jag ska bli starkare!

Av Annie - 15 januari 2014 15:27


Min dag har bestått av min rehabträning och pappersarbete och telefonsamtal.

Fått brev från försäkringskassan angående ändrad sjukpenninggrundande inkomst och årslön.

Så har ringt runt och slutligen fyllt i blanketten. Puh, skönt att det är klart.

Helt slut nu haha ;-) krävs inte så mycket för att jag ska bli trött och slut i huvudet.

Pappersarbete och siffror är inte min grej, så skönt att det är klart.

 

Behöver lite kaffe nu. Så jag piggar på mig lite ;-)

Fick en kaffemaskin Tassimo av mina föräldrar i julklapp. Så det blir en kaffe latte, gott.

 

 

 

 

 

Av Annie - 14 januari 2014 11:51


Har haft mycket värk och smärta i 2 dagar, men imorse kändes det i alla fall bättre.

Har/hade fortfarande värk men inte den värsta sorten ..

Så idag tog jag tag i rehaben. Vart träningsövningar för ben,rumpa och powerwalk 6 km.

Det var kallt ute ca -8 men jag hade klätt på mig rejält med kläder,så jag frös inte.

Jag gillar att promenera och ta powerwalks( som jag har skrivit om förut .. ;-),

känner att kroppen jobbar och härligt att vara ute och få massor av frisk luft.

 

   

 

 

 

 

Av Annie - 13 januari 2014 16:02

 

Av Annie - 13 januari 2014 08:45

 

 

Jag är en kaffeböna verkligen. På morgonen vill jag ha min kopp kaffe, och det ska hellst vara Gevalia som jag gillar bäst.

Jag gillar verkligen frukost också, bästa målet på dagen tycker jag.

Har lite ärenden som jag ska göra idag måndag. Ska ut på lite äventyr, ska till högskolan och träffa en studievägledare för lite tips och ideer om framtida ev pluggande.

 

Ha en fin dag <3

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Skapa flashcards