Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Annie - 1 mars 2016 19:30


  Vad är egentligen viktigast i livet? Är det en fin utbildning? ett välbetalt jobb? Materiella saker?

  Ett snyggt utseende? Ett spännande liv? Dina nära och kära? eller dig själv?

 

  Jag brukade tycka att det var viktigt med utbildning och ett bra jobb. Att vara ambitiös och lyckas,

  var också viktigt. Att kunna mycket och prestera. Prestera bra! Var viktigt.

  Hade/har även höga krav på mig själv. Någor jag oftast inte har på andra människor, bara mig själv.

  Ja jag vet. Jag hör ju hur det låter själv när jag läser texten. Det låter inte klokt.

  Men det är ändå svårt att ändra sina tankebanor. Men jag försöker.

 

  Och även fast jag mådde skit rent ut sagt, med alla mina krämpor. Värk, smärta, stickningar,

  domningar, magsmärtor, sömnproblem, rejäl viktnedgång m.m Även fast jag mådde så här,

  så pluggade jag 100% på högskolan. Med allt vad det innebär.

  Och man behöver ju inte vara ett geni för att fatta att det inte skulle funka i längden.

  Att nån gång måste jag dra i handbromsen. Så jag inte får sladd eller krockar in i nåt. Som en vägg.

 

  Ja jag drog till slut i handbromsen.

  Skulle nog egentligen ha dragit i handbromsen tidigare. Men nu vart det gjort iaf. Nu stannade allt.

  För nu mådde jag inte bara dåligt fysiskt. Ångesten var även där.

 

  Så vad är då slutsatsen av detta?

  Det viktigaste i livet är inte jobbet eller en fancy utbildning. Det viktigaste i ditt liv, är just DU.

  Det är ingen klyscha. Det är faktiskt sant. För om jag inte har hälsan i behåll, vad ska jag då med den

  fina utbildningen till? Det vikitigaste för mig är just MIG, mitt mående, min hälsa och att komma på fötter igen.

 

  Så om just DU känner igen dig, vänta inte med att dra i handbromsen. Dra i den på en gång.

  Prioritera Dig själv. För den enda som du egentligen måste tillbringa resten av ditt liv med-är just dig själv.

 

  

Presentation


Välkommen!

Jag är en driven träningstjej som även är amatörkonstnär på fritiden.
Förutom det så har jag även en hel del sjukdomar i ryggsäcken och lever med kronisk smärta & ångest.

Skriver om allt möjligt som kommer i min väg :)

Enjoy!

Fråga mig

36 besvarade frågor

Min Gästbok

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Tidigare år

Kategorier

RSS

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards